Skocz do zawartości

Naprawa Lamy V4


Linux

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem mieć stuprocentową pewność, przepraszam :oops:

Ale już mam, przyjdzie odpowiedz od sklepu i zamawiam.

Znam znaczenie słowa ironia, jednakże nie miałem pojęcia co znaczy apage, patrzyłem w słowniku polsko angielskim, niemiecki, itp. ale łacina mi do głowy nie przyszła, fakt w googla'ch nie sprawdziłem :(

Ale już się tek nie denerwujcie bo nie zapytam o kwarc :roll:

 

 

___________

Dobrze, że spytałem :|

odpowiedz rc-modele:

Witam.

Mamy niestety tylko kanały 62, 65 i 68

Więc cała nadzieja w modele.sklep.pl

____

 

W modele.sklep kwarce są, zamówiłem 0.5h temu, a teraz już status jako wysłane :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Piszę w nowym poście bo sporo "nowości".

Doszedł dziś kwarc i lama na nim działa.

To teraz trzeba ją ustawić, najpierw gdy ją postawiłem na ziemi i dodawałem gaz lama przechylała się na lewo, to ją wy trymowałem na maxa w prawo i przechylała się jeszcze bardziej, musiałem włączyć rewers na 1 kanale bo działało odwrotnie, po włączeniu rewersu i przesunięciu trymera w prawo lama nadal się przechylała, przesunąłem orczyk i było w miarę ok. jednak helikopter uciekał do tyłu, trymowanie do przodu nic nie dało, więc przesunąłem orczyk,po przesunięciu orczyka tak, żeby lama miała równo tą tarczę i teoretycznie prosto "sunęła"helikopter zaczął stać w miejscu(przód-tył) jednak zaczął przechylać się w lewo, poruszałem trymerem od przechylania na boki i helikopter zaczął lecieć do przodu i na bok (prawo), czasami nie starczało mi "drążka" to dawałem trymer na maxa, gdy to nie pomagało to przesuwałem orczyk. Czy są jakieś metody ustawiania Lamy, poza "na chybił-trafił" ? Już rozładowałem pakiet i muszę ładować, mam nadzieję, że w tym czasie otrzymam pomoc :D

 

Kolejną sprawą jest to, że gdy lewym drążkiem ruszę w lewo to helik kręci się w prawo (tył ucieka mu w lewo), a gdy w prawo do na odwrót. Na którym kanale mam włączyć rewers ? (nie chcę pomylić z "wznoszeniem") .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już to czytałem jak napotkałem problem z rewersem na przechylaniu, czyli rozumiem, że wszystko muszę ustawiać do oporu (tu odkręcić, tu dokręcić tu wytrymować etc. Trochę denerwuje mnie to, że przechylanie na boki modelu jest zależne od pochylania do przodu i do tyłu, ponieważ ciężko to ustawić, żeby helik wisiał nieruchomo.

 

Co do rewersu obracania to rewers na drugim kanale zaraz włączę.

Słaby ten pakiecik e-sky :roll: naładowany na maxa pozwolił mi na 10min "kombinowania" z czego po ok. 5 min lama kiesko się "odrywała".

 

Dziękuję wszystkim za dotychczasową pomoc, i jak coś będzie nie tak to napiszę.

 

 

Ciężko to wyregulować męczę się i ciągle jak nie w lewo to w prawo, jak nie do przodu do do tyłu :? (Już 2 razy oderwałem stabilizator i raz mi pakiet wyleciał jak "łupnąłem" z około metra).

 

Pakiet e-sky fabryczny to ogólnie kiepski strasznie... Grzeje się jak nawet na maxa nie dam drążka.

 

____ edit.

 

Po wylataniu 3 razy pakietu doszedłem do wniosku, że to nie może nie dać się wytrymować, bo nawet jak wisi to jak daje w lewo to leci do przodu itp. Zamieniłem serwa kanałami i wszystko wy trymowałem w 0.5min. i śmiga aż miło :jupi:

Już mniej więcej opanowałem zawis, jednak lot w kółka etc. się boję próbować bo mam za mało miejsca w mieszkaniu.

Najgorszym wrogiem jest panika, raz poleciałem dość wysoko i machnąłem drążkiem od gazu ma maxa i w sufit, potem bez gazu spadłem na ziemię i nawet płozy całe :wink:

3pwo3hy2fg5eo30h3r3q_thumb.jpg

 

Dzięki wszystkim za pomoc.

Można latać na zewnątrz w bezwietrzną pogodę ? To bym rano poszedł potrenować kółka ?

Podczas wiszenia jak mi się świeci czerwona dioda to znaczy że aku pada ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zacznę tylko już latam, helik wpadł w moje ręce przypadkiem, a obecnie jako podstawowy model mam Funtanę Mini :D

Latanie samolotami to czysty relaks, a tu się spinam i stresuję trzeba cały czas myśleć nad każdy ruchem, po lataniu jakoś mi ręce nawet dygoczą. Ale fajna odskocznia, jak podczas dnia pada lub wieje wiatr, muszę sobie kilka pakietów z hc kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieniłem serwa kanałami

:rotfl:

 

Podczas wiszenia jak mi się świeci czerwona dioda to znaczy że aku pada ?

Tak, to już znak, że 4in1 zaczyna powoli odcinać.

 

tu się spinam i stresuję trzeba cały czas myśleć nad każdy ruchem, po lataniu jakoś mi ręce nawet dygoczą

 

Z Lamą trzeba spokojnie, tak gazem jak i resztą kanałów. I z przewidywaniem, z wyprzedzeniem. Ale rzeczywiście, fajna odskocznia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc wylatuję kolejne minuty Lamą, i dość uciążliwe jest uciekanie ogona po pewnym czasie lotu, szczególnie dlatego bo latam na obszarze 5m^2 i praktycznie tylko wiszę. (ale ten typ tak ma)

Coś mnie zaintrygowało, czy regulator nie powinien pikać podczas gdy podłączam pakiet ? Mój tylko mignie raz czerwoną, potem 3 razy mignie zielona, a następnie stale świeci się zielona dioda, nie towarzyszą temu, żadne piski :roll:

Które części należy wymienić, aby lama dawała sobie radę na zewnątrz?

 

Linux napisał/a:

Zamieniłem serwa kanałami

 

:rotfl:

 

Te loty wcale tak źle nie szły z 10sek potrafiłem się utrzymać :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy regulator nie powinien pikać

Mój nie pika. Chyba ten typ tak ma. Pikają zdaje się regle "wolnostojące", tu jest zintegrowany moduł.

Ogon w Lamie dryfuje ze spadkiem napięcia w pakiecie, trzeba zmieniać trym w locie. Ten typ tak ma.

 

Które części należy wymienić, aby lama dawała sobie radę na zewnątrz?

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1050261

 

Te loty wcale tak źle nie szły

Jak potrafisz sterować nawet na zamienionych kanałach, to jesteś boss, miszczu i w ogóle :D

Nic tylko kupić helika do 3D :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tyle co umiem co gdy udało mi się wytrymować tak, że nie latał na boki tylko do przodu to dociążyłem tył (20gr.) i wtedy 10 sek udawało się go utrzymać w powietrzu jednak nie sterować.

Nie ciągnie mnie do żadnego 3D helikopterem, tylko po prostu do polatania rekreacyjnego.

Lama mi w 100% wystarczy, może w przyszłości tylko dam jej bezszczotki i troszkę pozmieniam, ale póki co uczę się latać.

 

Trochę długo trzeba czekać bo 7min latania na 1,5h ładowania, więc kupiłem sobie pakiet http://www.allegro.pl/item700300956_pakiet_lipo_800mah_2s_20c_do_lama_selekcja.html

i jutro go odbiorę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo iż wszystko wyregulowałem i wydaje się ok, to i tak lama zatacza mi kręgi w powietrzu, jak wyczytałem może to być wina krzywego któregoś z wałów ? Lub luzów na stabilizatorze, które u mnie minimalnie występują jak zdiagnozować problem ? (Łopaty wytorowałem i są ok.) Osobiście wydaje mi się, że to stabilizator, bo gdy zahaczę o coś często odpada, są jakieś domowe "patenty" na zlikwidowanie luzu, czy muszę wymienić wał ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie wał wewnętrzny z aluminium (taki w kolorze fioletowym). Ma on taką zaślepkę od góry, która jest mocowana dwoma śrubkami. Przy tym wale już nigdy nie zgubisz stabilizatora :)

 

Co do zataczania kręgów, to winny będzie krzywy wał(y). Rozmontuj wirnik i sprawdź na szybie lub innej równej powierzchni czy oba wały są proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Sory że odgrzebuje temat i pisze jeszcze o wypowiedzi na 1 stronie , ale nie chce zakladac nowego tematu :oops: Padło tam zdanie Madrian: "Pakiet, dobrze od razu Xtreme, wytrzyma więcej niż wyżyłowany E-sky."

http://www.rc-modele.pl/product_info.php?cPath=146_124_152&products_id=2198 Na tej stronie napisane jest " Zalecany do zasotoswania z silnikami tuningowymi Xtreme 180 SE w modelach typu Lama." Czy moge stosowac ten akumulator przy nowmalnych (seryjnych) silniczkach? Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory że odgrzebuje temat i pisze jeszcze o wypowiedzi na 1 stronie , ale nie chce zakladac nowego tematu :oops: Padło tam zdanie Madrian: "Pakiet, dobrze od razu Xtreme, wytrzyma więcej niż wyżyłowany E-sky."

http://www.rc-modele.pl/product_info.php?cPath=146_124_152&products_id=2198 Na tej stronie napisane jest " Zalecany do zasotoswania z silnikami tuningowymi Xtreme 180 SE w modelach typu Lama." Czy moge stosowac ten akumulator przy nowmalnych (seryjnych) silniczkach? Pozdrawiam!

 

Możesz, standardowy pakiet ma wydajność 15C, Xtreme 18C - czyli może dać więcej prądu (większe natężenie - A).

 

edit.

Oryginał Esky ma 10C :devil: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy moge stosowac ten akumulator przy nowmalnych (seryjnych) silniczkach?

Sprawdź wagę. Jeśli jest cięższy od seryjnego, to wprawdzie pakiet wytrzyma dłużej, ale silniki będą się bardziej grzać i ich czas życia się skróci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy moge stosowac ten akumulator przy nowmalnych (seryjnych) silniczkach?

Sprawdź wagę. Jeśli jest cięższy od seryjnego, to wprawdzie pakiet wytrzyma dłużej, ale silniki będą się bardziej grzać i ich czas życia się skróci.

 

Lipo Esky EK1-0181 waży ok 50 g. więc ten Extreme z linku jest lżejszy o 5 g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory że odgrzebuje temat i pisze jeszcze o wypowiedzi na 1 stronie , ale nie chce zakladac nowego tematu :oops: Padło tam zdanie Madrian: "Pakiet, dobrze od razu Xtreme, wytrzyma więcej niż wyżyłowany E-sky."

http://www.rc-modele.pl/product_info.php?cPath=146_124_152&products_id=2198 Na tej stronie napisane jest " Zalecany do zasotoswania z silnikami tuningowymi Xtreme 180 SE w modelach typu Lama." Czy moge stosowac ten akumulator przy nowmalnych (seryjnych) silniczkach? Pozdrawiam!

 

Taki tekst, to ulubione zawołanie godowe, producentów. "Nasz produkt X, jest polecany do stosowania z produktem Y, a one z produktem Z". :wink:

 

Silniczki Xtreme pobierają tyle samo prądu co seryjne i nic więcej, bo Lama ma w regulatorze wbudowany ogranicznik prądu do 8A.

Mają po prostu większą sprawność.

 

Pakiet Xtreme waży co do grama tyle samo co E-sky. 46g o ile pamiętam.

Pakiet oryginalny, ma maksymalną wydajność właśnie na poziomie tych 8A i cały czas ta wydajność spada w czasie lotu. Pakiet Xtreme bez problemów dostarcza energię przez dłuższy czas, na tym samym poziomie. Co do daje wrażenie, że model ma więcej mocy.

 

Możesz go bez problemu stosować z oryginalnymi silniczkami, ale pamiętaj o robieniu przerw na ostygięcie. Po prostu oryginalne silniczki mają bardzo słabe chłodzenie, a słabość oryginalnego pakietu sprawia, że nie pracują stale na pełnych obrotach.

Z pakietem Xtreme, będą niestety dłużej obciażone i szybciej się grzać.

Warto więc wymienić albo je na silniczki Xtreme, z wentylacją. Lub zakupić za ok 9zł/szt. zewnętrzne radiatory na oryginalne silniczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie co do akumulatora właśnie.

Wylatałem już jakieś 40 pakietów, zawsze po locie jest ciepły, więc zostawiam go do wystygnięcia tak jak jest w instrukcji napisane. Ale w czasie ładowania po jakiejś godzinie, półtorej robi się zimny. na początku ładował się "normalnie" tzn nie robił się zimny. Nie było wyraźnej granicy kiedy zaczął się "zimnić" :? . Po prostu od pewnego czasu robi się zimny. Czy pakiet jest uszkodzony, czy po prostu tak ma być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.