Skocz do zawartości

silnik 3f ciąg 1,5kg


robraf

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Ktoś tu pisał, że nie da się osiągnąć udźwigu 1.5kg przy 20 paru A?

AXi 2808/24. Tu jest akurat 1.3kg, ale są niewiele droższe i niewiele więcej A pobierają.

 

A gdzie masz podane że ma 1,3 kg ciągu.

AAAAAA już wiem - tam jest napisane że do modeli o wadze do 1,3 kg - i tu Cię zasmucę - to jest zupełnie co innego ..... :devil: :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

buwi777, dobrze wiedzieć :) A tak w ogóle, to czy to nie chodzi o to, żeby np. makieta przypominała jak najbardziej prawdziwy samolot? Który samolot leci pionowo w górę? Nie licząc tych z silnikami odrzutowymi? Chyba chodzi o to, żeby nauczyć się "normalnego" latania. Uzmysłowić sobie, że żeby polecieć w górę, trzeba najpierw nabrać prędkości poziomej. Można też startować pionowo w górę na odcinku jednego metra, ale czy to w ogóle przypomina samolot i czy tak się zachowuje samolot? Pewnie się narażę wielu osobom, którzy mają akrobaty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś tu pisał, że nie da się osiągnąć udźwigu 1.5kg przy 20 paru A? AXi 2808/24. Tu jest akurat 1.3kg, ale są niewiele droższe i niewiele więcej A pobierają.

 

Chwila, chwila - temat jest o silniku z CIĄGIEM 1,5 kg - ja - być może mylnie - zrozumiałem że dla Ciebie udzwig i ciąg to to samo. Jeżeli nie - jeżeli udzwig dla Ciebie to max ciężar modelu - to sorry - przepraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

buwi777, w takim razie, w jakich jednostkach podaje się ciąg? Bo udźwig to wiadomo, ale jeśli w sklepie piszą, że dany silnik jest do modelu 1.5kg to jak to rozumieć.

Przecież to zależy chyba też od współczynnika wznoszenia skrzydła? Jestem początkujący, więc wybaczcie :) Będę pewnie w niedługim czasie dobierał silnik do samolotu i wypadałoby wiedzieć na co zwrócić uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

buwi777, w takim razie, w jakich jednostkach podaje się ciąg?

 

Również w kg ale jest to siła z jaką "ciągnie" śmigło. A samolot do lotu nie potrzebuje ciągu w kg o takiej samej wartości co masa ( waga ) samolotu. Poleci jak ciąg będzie już od 10-15% masy. OCZYWIŚCIE do latania w pionie trzeba tego ciągu nawet więcej niż masa samolotu ( modelu ).

Stąd dla modelu o masie 1,3 kg do lotu wystarcza np. ciąg 0,5 kg ( zależy od typu, profilu i kilku innych czynników - temat rzeka ).

 

ps. nie sądzisz że Boening 747 o masie 450 Ton ma silniki o takim ciągu :?: Z tego co pamiętam to ciąg jest 4x20 ton = 80 ton przy starcie - resztę policz ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzilo mi o to zeby miec te 1,5-1,3kg ciągu do katany żeby robić wznoszenie pionowe i zawisy poprostu 3d ale nie zważyłem dokładnie modelu i się przeliczyłem, silniczek jest na styk albo śmigło nieodpowiednie bo nie apc tylko jakieś Chińskie SF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie próbowałem latać 3D ale na czuja wydaje mi się, że do zawisu to potrzeba ciąg rzędu 150-200% masy modelu. Mając równy ciąg teoretycznie da się wisieć ale jak sobie wyobrażasz wyjście z zawisu lub jakiekolwiek korekty w trakcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to żeby nie zaczynać nowego wątku, czy do takiej makiety Spitfire .25 http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=6365 starczyłby silnik AXi 2808/24? Niby polecają inny w opisie, ale biorąc pod uwagę różnicę w cenie regulatora, silnika, do tego akumulator, to taniej wyjdzie kupić 2 silniki spalinowe... Czytałem tabelkę na stronie producenta i na akrobata to trochę duża waga. Nie zależy mi na zawisach, bo to makieta :) Prędzej zrobię rozpęd i wtedy sobie polecę do góry :), ale prędkość dużą chciałbym osiągać. Silnik pewnie będzie także używany w szybowcu 1.5kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak byś nie zrobił tym zawisu bo to nie akrobat :crazy: Chociaż ktoś pisał chyba Boogie że robił zawis Cularisem :rotfl: :rotfl:

Silnik... Hmm... Nie lepiej zrobić go na spaliniaczka ? Więcej frajdy z latania i z resztą dłużej polatasz bo zrobisz z 10lotów na jednym pakiecie a paliwka spali Ci tyle co nic a uwierz mi, że fajnie jest słyszeć zmieniający się ton silnika jak przelatujesz kilka metrów obok siebie :)

Jeśli już byś się chciał jednak zdecydować na elektryczka to pomyśl może o żelazówkach które ładujesz 15min ;)

Silnik który podałeś będzie dobry biorąc pod uwagę, że nie pójdziesz od razu w pion bo nie o to chodzi latając takim modelem :)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malker, ja nie wykluczam w przyszłości zainstalowania silnika spalinowego, tylko jakoś na razie mnie do nich nie ciągnie. Wydaja mi się jakoś kłopotliwe i nie zawsze działają jak trzeba. Widzę to po kolegach :) Ładowanie akumulatorów to teraz 30 do 15 min., jak mówisz :) Planowałem do tego Regulator Jeti Eco 25A, maks prąd z tego silnika to niby 22A chyba, wiec prawie na styk. Wyżej to już seria Advance... a nie wiem czy potem nie pójdę na spalinowe, wiec w elektronikę nie ma co inwestować aż takich kwot.

Dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Silnik Axi 2808/24 powinien w zupełności wystarczyć do tego modelu , ale przy założeniu , że model nie będzie ważył więcej niż 1200 gram i zasilany będzie 4S LiPo. Problemy może sprawić regulator 25 A , choć jeśli to będzie Jeti to z pewnością wytrzyma . Czesi robią regulatory solidnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leszek-bart, podejrzewam, że jak coś będzie nie tak, to po prostu zadziała system bezpieczeństwa, znaczy czujnik temp. w Jeti Eco. Zastanawia mnie tylko podawana waga modelui, a właściwie jej zakres. Nie wiem czy dotyczy to gołego modelu, czy już z wyposażeniem. Jak rozumiem, zakres wagowy został podany, ponieważ są dwie możliwości wyposażenia, elektryfikacja, albo spalina (dochodzi bak)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejrzewam, że jak coś będzie nie tak, to po prostu zadziała system bezpieczeństwa, znaczy czujnik temp. w Jeti Eco.

 

Żebyś się nie zdziwił ... :!: :?: :twisted:

 

Wiesz jak wyglądają płytki regulatorów JETI z wylutowanymi od temperatury tranzystorami :devil: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

buwi777, ale z Ciebie pesymista...

Wg. tabeli dostępnej na wspomnianej przeze mnie stronie (na model motoprs jest podana do innego silnika co jest mylące):

 

silnik: 2808/24

śmigło: 9x5 Gr. CAM fold.prop

zasilanie: 10xRC 1700

I/A: 19

Obroty: 10770

U (V): 11

Wyjście (W): 157

Wejście (W): 209

Wydajność (%): 75

 

Więc wychodzi 19A. Zapas zatem jest dość spory, czy coś źle rozumuję?

Pytanie, jakie obroty powinien mieć silnik dla makiet myśliwców?

Na stronie MM widnieje także zapis, ze jest to odpowiednik silnika spalinowego .25, dokładnie takiego, jaki zalecany jest do tego myśliwca, więc... Ale jak to jest z tymi obrotami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.