Konrad Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Czemu chcecie robić 400-gramowe cegłówki? :wink: Wicherka da się zrobić poniżej 300g
Locke Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 aha, tylko powiedz jak i z jakim wyposażeniem :wink:
leszek504b Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 400 gram to nie jest dużo. W. Shier przewidywał wyższą masę Wicherka 10.
Konrad Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Jutro napiszę elaborat na ten temat :wink: opiszę dokładnie co i jak,z jakich materiałów.Dziś niestety nie mam czasu ze względu na naukę,jutro poniedziałek
Irek M Opublikowano 14 Grudnia 2009 Opublikowano 14 Grudnia 2009 Robert - nie po to jest forum by obrażać się. Skoro już coś prezentujesz to każdy ma prawo ocenić. Fakt faktem, że zacząłeś bardzo niestarannie dorabiając teorię, że to nie na zawody... Skoro kleisz cyjanopanem to dlaczego jeszcze smarujesz innym klejem? Ja nawet w modelu o masie 7kg nie dodaję kolejnej warstwy. Mówisz, że folia przykryje - czy te połączenia "paćkane" były żywicą? Jeśli tak to nie da się tego tak zeszlifować by nie naruszyć pow. wolnej od kleju. Na fotce prezentuję kadłub Fokkera D.VIII Według mnie to i tu klej się trochę porozlewał ale bez tego "paćkania" wygląda dużo lepiej. Na sterze wysokości w miejscu gdzie zamocujesz dźwignię wkleiłeć kawałek - połamanej miekkiej balsy - to az prosi się o kłopoty. Tak więc nie ma co się obrażać ale robić swoje - oczywiście po NASZEMU :rotfl: Od Rob Mc Fly Poprawienie linków do fotek.
hubert_tata Opublikowano 14 Grudnia 2009 Opublikowano 14 Grudnia 2009 Ludzie budowali z tych planów swobodnie latające Wicherki 10, bo to są plany swobodnie latającego Wicherka 10. Wersja RC miała być zmodyfikowana i Schier napisał jak ta modyfikacja miała wyglądać. Może być RC z takim położeniem SC (połowa cięciwy płata), tylko statecznik musi być nośny (zgodny z planem). Miałem takiego (przez pomyłkę tak zrobiłem statecznik, potem szkoda mi było wyrzucić) i na nim się uczyłem pilotażu. Latał idealnie i na szczotce z 8xAA Nicd (do lotu 560g) i na "współczesnym" lekkim sprzęcie (silnik samoróbka, lipole z telefonu - do lotu 420g). Gdzieś kilka postów temu było zdanie, że balast jest konieczny, bo konstruktor założył ciężki silnik spalinowy itd. Bzdura, to budowniczy zrobił coś wicherkopodobnego z ogromnymi odstępstwami od planów i się później dziwi.
Konrad Opublikowano 14 Grudnia 2009 Opublikowano 14 Grudnia 2009 A więc zacznę od początku i postaram sie rozdzielić wszystko na poszczególne elementy modelu oraz użyte wyposażenie Kadłub-kadłub modelu wykonany z desek balsowych o średniej twardości i grubości 2mm(zarówno boki jak i podłoga i "sufit").Cała balsowa skorupa wyażurowana otworami o średnicy od 10 do 25mm.Od środka kadłuba wklejone podłużnice z balsy 4x4mm,kadłub oklejony folią Oracover Standard.Obrys kadłuba wziety bezpośrednio z planów razem z przodem,zaklinowanie statecznika poziomego względem kadłuba nie ulaga zmianie,zmienić natomiast należy kąt natarcia płata względem statecznika.Oryginalnie wynosi on około 5* w wersji swobodnie latającej,my powinniśmy zmniejszyć go do wartosci około 1,5*.Dzięki temu powstaje bardzo lekka(bo to w końcu tylko balsa 2mm i do tego ażurowana) i sztywna skorupa(dzięki podłużnicom i dzięki temu iz jest to skrzynka).Wręga silnikowa wykonana ze sklejki 2,5mm powinna wejść w odpowiednie nacięcia w bokach kadłuba.Jeśli zamierzamy zamontować podwozie powinniśmy wkleić sklejkę 2mm od środka kadłuba w przedniej jego części pomiędzy podłużnicami. Usterzenie-usterzenie wykonujemy rozmiarowo według planów(10x40cm)lecz jako płaską płytkę.Zarówno ster i statecznik wysokości jak i ster kierunku wraz ze statecznikiem sklejamy w formie płatkiej kratownicy z listewek z średnio twardej balsy o przekroju 5x5.Następnie usterzenie oklejamy folia oracover,zawiasy w celu zmniejszenia wagi można wykonać z dyskietki. Skrzydła-żeberka przykadłubowe wykonujemy ze sklejki 2mm,zaś pozostałe z miekkiej lub średniej balsy o grubości 2mm.Dzwigary sosonowe o przekroju 5x3,natarcie i spływ z balsy również 5x3 jak przewidział to autor planów.Bez przeszkód można zastosować oryginalny profil R310-na nim Wicherek również pięknie lata.Na środku skrzydła na szerokości kadłuba naklejamy kesonik(a w zasadzie wypełnienie na całej cięciwie) z balsy 1,5mm twardej polakierowanej lakierem nitro,co zabezpieczy skrzydła przed wrzynaniem się gum mocujących skrzydło.Zakładam że skrzydł zostanie wkonane jako niedzielone i nakładane w góry jak w typowym trenerku grzbietopłacie-mocowanie na kołki fi 5mm za pośrednictwem gum.Zakończenia skrzydeł wycinamy według planów z balsy twardej 3mm lub ewentualnie cienkiej sklejki,gdyż podczas napinania folii na to miejsce działa spora siła.Skrzydła oklejamy folią termokurczliwa,najlepiej lekka typu Oracover Easycoat. Napęd sterów-napęd sterów ze względu na zmniejszenie wagi powinien byc uproszczony do granic możliwości-dwa ośmiogramowe serwa umieszczone w kadłubie obok siebie,wsparte zaś na półeczce z listewek balsowych 5x5mm.Bowdeny 1mm w białym oplocie,dźwigniewedług uznania. Napęd-ja w swoim Wicherku zastosowałem silniczek Cox Baby Bee 0,8ccm (.049) przykręcony najzwyczajniej 4 śrubkami do sklejkowej wręgi silnikowej.Silniczek zasila zbiornik o pojemności 20ml(na 20 minut lotu,w tym 15 to lot silnikowy)wykonany z buteleczki po lekarstwach-odpowietrzenie zbiornika wyprowadzone na zewnątrz kadłuba rurką silikonową-żeby w momencie przetankowania paliwo nie lało się do środka kadłuba.Zastosowane śmigło-6x3 Podwozie-podwozie wykonane z drutu stalowego 2mm,koła piankowe 38mm,podwozie przyklejone jest do wręgi ze sklejki 2mm,która to zespolona jest pod kątem 90* z wręgą silnika oraz resztą kadłuba. Zastosowane wyposażenie-jak wyżej napisałem napęd to silnik Cox 0,8ccm,zasilanie pakiet ni-mh 600mAh,dwa micro serwa 8g,odbiornik Rex 5(teraz latam na odbiorniku Hitec HFS08 wyjętym z obudowy).Warto przełącznik zasilania wyprowadzić na zewnątrz by model transportować razem z załozonymi skrzydłami-jest naprawdę niewielki. MODEL TEN POLECAM WSZYSTKIM PS.Środek ciężkości na dźwigarze czyli 1/3 cięciwy,wychylenia sterów po 10mm.
Locke Opublikowano 16 Grudnia 2009 Opublikowano 16 Grudnia 2009 No, fajny opis. Dałbym pomógł ale to nie mój temat. I jeszcze dwa pytanka: ile waży ten twój silnik, i czy miałeś problemy z wyważeniem?
Konrad Opublikowano 16 Grudnia 2009 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Silniczek waży jakieś 65g ze śmigłem i kołpakiem,co do wyważenia to idealnie na dźwigarze-zero ołowiu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.