Skocz do zawartości

Ukradziono model podczas terningu do MP !!!


modelpiotrek

Rekomendowane odpowiedzi

Wybacz Janosik72 ale ja tego modelu nie zgubiłem , widziałem w którym miejscu lądował na deterze i że w tym miejscu zatrzymał się bus z którego wysiadł człowiek.Poszukiwania modelu nie przyniosły efektu.Cały czas jeszcze mam nadzieję że w sobotę na MP ten gościu się pojawi i odda model twierdząc że go znalazł a córka nim wystartuje w niedziele.Pożyjemy zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

na policję ?

jakoś dziwnie wydaje mi się, że słowa: "oficer policji", należy traktować jako: "urzędnik policji" i takiej pomocy należy się od nch spodziewać, tz. wypisania odpowiednich papierów, a po kilku tygodniach urzedowego powiadomienia listem poleconym o umorzeniu postępowania z powodu braku wykrycia sprawców

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po kilku tygodniach urzedowego powiadomienia listem poleconym o umorzeniu postępowania z powodu braku wykrycia sprawców

Po włamaniu do mojej firmy gdzie łączna wartość strat sięgnęła 200tyś pln umorzono sprawę po SIEDMIU dniach z powodu braku dowodów .

Ukradli mi kiedyś poloneza... to samo

co się będą męczyć skoro nikt nic nie widział nikt nie słyszał- sprawy nie było.........

 

nie zapomnę pytań zadawanych kilkanaście razy czy na pewno chcę zgłaszać bo i tak nic nie znajdą..........

bez komentarza .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie

Dziękuję Bardzo w imieniu córki !!!!!

nie powiem jestem bardzo szczęśliwy :)

chociaż warunki w których lataliśmy były bardzo ciężkie

silny wiatr i bardzo mocna termika do tego płaskie zbocze powodowały że modele ważące około 400gr przy rozpiętości 260cm robiły co chciały:) tak załatwilismy się w pierwszej kolejce gdzie na 180sek maxa Kasia zrobiła tylko 32 sek ale że kolejek było 5 więc córa do mnie mówi tatuś Ty się nie martw mamy jeszcze cztery no i zaczeło się pięcie po szczeblach klasyfikacji do góry .Po czwartej kolejce była już pierwsza.Niestety ostatnią kolejke zawalilismy taktycznie i brakło 31 sek do mistrzostwa ale... za trzy tygodnie wyruszamy na Mistrzostwa Świata do Niemiec zobaczymy co bedzie :)

A na fotkach hmm moja córka Kasia :)

Tomek niestety Freski już nie ma :(

 

cd035d4ece73247bmed.jpg[/img]

0510aa08a4bd81fbmed.jpg[/img]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modelpiotrek, a co to w ogóle jest to F1E ? wiem że wolnolatki, ale to szybowce zboczowe czy termiczne, i na czym polega taktyka w takich zawodach? szuka się noszeń jak w termicznych, czy jakieś inne ? czy jest możliwość sztucznego przerwania lotu modelu (sygnałem radiowym)? I co to znaczy "sterowanych mechanicznie" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oficjalna definicja:

Model szybowca do lotów na zboczu jest to model latający bez napędu, w którym siła nośna jest wytwarzana przez siły aerodynamiczne działające na płaty nośne nieruchome względem modelu w locie, a podlegające jedynie zmianom wysklepienia profilu albo kąta nastawienia płata w locie. Model szybowca może być wyposażony w samosterujące urządzenie, które nie może być sterowane przez zawodnika w czasie lotu modelu.

 

Dopuszczone są zdalnie sterowane determalizatory.

 

Tyle o samej definicji modelu. Jest to raczej konkurencja termiczna bo trzeba wylecieć tzw maksa.

 

EDIT:

http://img.webme.com/pic/m/modelpiotrekf1e/f1e.jpg a więcej można znaleźć na stronie Piotrka.

 

Motyl czy koniecznie z sterem kierunku, trudno to coś na dziobie nazwać sterem kierunku :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swobodnie latające sterowane mechanicznie-z przodu kadłuba znajduje się puszka w której

obraca się pręt magnetyczny osadzony w oprawie i ustawiony na łożysku szafirowym (jak igła w kompasie) do którego podczepiona jest lotka.Model startuje ze zbocza.Ustawiamy za pomocą tej lotki kierunek lotu .Gdy model zostaje wytrącony z danego kierunku lotu obracający sie magnes obraca przyczepioną do niego lotkę i model zakęca powracając do nastawionego kierunku :).Jak wiadomo gdy jest termika to kominy chodzą cyklicznie co jakiś czas.Trzeba w takim momencie wystartować ze zbocza by trafić w komin zyskując na wysokosci i czasie lotu.Model wykorzystuje również dynamiczne prądy powietrza opływające zbocze .Wtedy dobieramy tak dociążenie modelu by nie przewiało modelu na zawietrzną lub model nie poszedł do przodu przecinając prady powietrza opływajace zbocze.W chwili obecnej stosuje się również tzw floopa lub bunt system to jest zmianę zaklinowania statecznika poziomego w chwili wyrzutu modelu do góry.Poprostu w chwili wyrzutu statecznik jest na plusie by po około 2 sek przejść do połozenia do lotu swobodnego, daje nam to zysk wysokosci w czasie startu nawet do 10m co przy płaskich zboczach jest dużym plusem.Po wykonaniu ustalonego czasu lotu wyłącznik czasowy zwalnia linkę do statecznika poziomego który się podnosi do około 45st i model opada jak na spadochronie na ziemię.Są przypadki gdy ktoś zapomni włączyć wyłącznik lub on sam się zablokuje i model wchodząc w chmurkę znika nam z oczu a my stajemy się ubosi o około 1500zł ale to są wyjątkowe przypadki :)

Najfajniejsze w naszym lataniu jest to że jesteś na zboczu , masz piękne widoki, poznajesz wspaniałych ludzi i dobrze się bawisz :)

Polecam do zobaczenia mój filmik z zawodów do Pucharu Świata w Liptovskim Mikulasu

Liptovski Mikulas

 

Może komuś sie wydać to monotonne ale wierzcie mi jest adrenalina! jak model zapiernicza ze 3km a ty za nim po polach i nie rzadko po lasach, uprawach a najlepsze są pola kukurydzy hehehehehe

to tak w telegraficznym skrócie i nie za bardzo skomplikowanie :)

ponizej jest fotka obrazująca budowę sterowania (magnesu jak my to nazywamy ) w modelu

7be575059cfe2a25med.jpg[/img]

Ważnym elementem przy budowie jest też dobranie profilu do skrzydeł do danego modelu przeznaczonego do odpowiednich warunków i prędkosci wiatru ale to podobnie jak np w F1A.W chwili obecnej na ciszę stosuje się Makarova,Stamova ewentualnie Makarov-Koczkarov .Bardzo popularnym profilem do modeli taktycznych czyli uniwersalnych jest Benedek 6356b ,do modeli na wiatr czyli szybszych stosuje sie profile mniej wygięte np Hansena lub kiedyś Eplera 387.Ale w chwili obecnej odchodzi sie już od stosowania szybkich profili zastepując je wolniejszymi i dociążając odpowiednio modele a to ze względu na niektóre zbocza które są krótkie i mają płaskie przedpole nie dających dynamicznego opływu powietrza (znowu się kłania taktyka ;) ).Sam model budowany jest z wykorzystaniem węgla i kevlaru.W skrzydłach na chwilę obecną tylko żeberka są balsowe ( z dobrej wyselekcjonowanej balsy :) ) reszta to włókno węglowe , kadłub to rura kevlarowa lub kevlarowo - węglowa.Waga modelu do lotu to około 400gr przy sredniej rozpietości 260cm

Już Was nie męczę :) i kończę

Zapraszam na moją stronkę tam można trochę wiecej znaleść informacji o naszej klasie lub na zawody zobaczyc to na żywo !!!!!

Dzięki Rafał i Motyl za podanie informacji !!!

Rafał też może coś powiedzieć o profilach i konstrukcji skrzydeł bo latał w gumówkach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.