Jump to content

Pęknięta gumka i co z tego wyszło


bzik4

Recommended Posts

Czytałem na forum o pozbywaniu się w locie silników, pakietów, klapek, śmigieł ale czy ktoś pozbył się skrzydła? Ja to dziś uczyniłem 8) wyciągając swojego Pipera z głębokiego nurkowania delikatnie zaciągnąłem ster wysokości, ale niestety okazało się że prędkość była tak duża że samolot został nagle wyrwany do góry a w zasadzie samo skrzydło bo kadłub z silnikiem nadal leciał w tym samym kierunku -w kierunku ziemi. Skrzydło lotem liściowym wylądowało bez większych uszkodzeń w trawie, natomiast kadłub który zachowywał się jak rakieta powietrze ziemia przywalił z pełnym impetem w ziemię. Komisja do spraw badania wypadków lotniczych stwierdziła jednoznacznie błąd konstrukcyjny - słabe gumki mocujące skrzydło.

 

a tak wyglądał po przybyciu służb ratowniczych:

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

straty pogięte dwa lipole 1500mAh połamane śmigło rozwalona obudowa odbiornika i rozkwaszony dziób w Pipierku.

 

Jaki morał z tego, zakładajcie dobre gumki! :rotfl:

 

 

to ten Piper http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=15729

Link to comment
Share on other sites

pewnie chodzilo o 2s?

nie, chodziło o dwa razy 3s, latałem na dwóch pakietach 1500mAh połączonych równolegle, miałem dosyć mocno prądożerny silnik a poza tym brakowało mi masy na dziobie. Wyprostowałem je i teraz ładuję, zobaczymy co z nich będzie :roll:
Link to comment
Share on other sites

tak naprawdę tych gum to było osiem po 4 na krzyż, nie były to gumki modelarskie ale porównywalnie wytrzymałe, jednak samolot który do lotu miał ok 1,5kg nie powinien mieć płata mocowanego na gumy, czasem przy większej prędkości i zaciągnięciu steru wysokości słychać było klapnięcie płata o kadłub nawet jak gum było tyle że ledwo mieściły się na kołkach. Już wtedy powinienem pomyśleć o przerobieniu płata na mocowanie śrubami do kadłuba ale "mądry.... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Zwykłe gumy modelarskie, po 2 na krzyż w zupełności by styknęły ; ) nie byłoby takich objawów jak mówisz.

Szkoda tylko, że z wady tych gumek nie wyszedł nowy, młody model :evil:

Link to comment
Share on other sites

Wyprostowałem je i teraz ładuję, zobaczymy co z nich będzie :roll:

czy takie zdeformowane lipole (nawet po wyprostowaniu) można bez obaw znów ładować ?? osobiście chyba bałbym się...

Link to comment
Share on other sites

smootny naładowałem z balansowaniem obydwa i na razie wszystko jest ok. Wstępnie obciążałem prądem ok. 10A i nie zauważyłem nic niepokojącego, ani nadmiernego nagrzewania się ani puchnięcia. Na pewno pogięcie nie wyjdzie im na zdrowie ale może jeszcze trochę polatają - to dopiero ich pierwszy sezon i szkoda by było je tak zwyczajnie wyrzucić. Dziś jak się nie rozpada, spróbuję je rozładować do odcięcia regulatora i zobaczymy :)
Link to comment
Share on other sites

kadłub który zachowywał się jak rakieta powietrze ziemia przywalił z pełnym impetem w ziemię.

"Żywica działa cuda".. taaa, nie no dasz rade, jak nie ty to kto.. :D

 

A tak na serio to był ładny.

 

 

Na pewno pogięcie nie wyjdzie im na zdrowie ale może jeszcze trochę polatają

Polatać polatają, do czasu następnej kraksy, tym razem z innej przyczyny. Chociaż może nie będzie tak żlę i gadam tylko głupoty :lol2: :lol2:

Link to comment
Share on other sites

A tak na serio to był ładny.

 

a teraz będzie bardzo ładny :mrgreen:

 

do czasu następnej kraksy

zdarzają się najlepszym :twisted: zwłaszcza wtedy gdy dochodzę do wniosku że z polowań na krety już wyrosłem

Link to comment
Share on other sites

Zapewne wyszło:

Dołączona grafika

 

[sora nie mogłem się powstrzymać cisnęło mnie od początku tematu, mam nadzieje że nie dostanę za to paseczka, jeśli taki troszkę lewy humor nie pasuje do tego forum proszę usunąć ten post ;) ]

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.