Skocz do zawartości

Prośba o wskazanie właściwego modelu


chicken007

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Już trochę polatałem sobie RWD5, który był moim pierwszym modelem elektrycznym i zdążyłem go polubić na tyle, że zrobiłem już drugi taki sam i też lata nawet lepiej od poprzednika. Aktulanie kupiłem sobie ASW28 i jestem zadowolony ale chciałbym sobie polatać jakimś spaliniakiem, oczywiście z balsy. Z cięciem balsy nie będzie problemów , próby już wykonałem i jest w miarę dobrze. Niestety nie jestem obeznany w tych modelach i nie wiem który ewentualnie byłby niezbyt skomplikowany w wykonaniu. Jest jeszcze problem mojego pasa startowego, którym jest łąka. RWD ( rozpiętość130cm)niezbyt chciał z niej startować, zachaczał kołami o nierównośći i żadko udało się wystartować z ziemi , dlatego myślę że coś ciut większego może dałoby radę się rozbujać. Jeśli można to prosiłbym o jakąś opinię na ten temat.

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Koła o średnicy 100mm? I w miarę fajnie to lata? bo cena nawet przystępna choć nie ukrywam, że chciałbym spróbować zrobić coś samemu.

Opublikowano

W oryginale są 50-60 , ale na dużej trawie 100 są idealne. Może trochę śmiesznie wyglądają ,ale w locie nie przeszkadzają ,a ważą kilka gram więcej niż 50-60.

Opublikowano

Sam miałem Canarego takie kółka w niczym mu nie zawadzają, a mam gwarancje ze jezdzac po pasie nie zaryje smigłem w trawe :D

 

Lata super, ja latałem na plecach 3-4m nad ziemia :rotfl:

Opublikowano

Polecam również ten modelik

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=2864&osCsid=6c5a70bf82275a715a887a77b951716f

Bardzo dobre wykonanie, chyba jeden z najładniejszych trenerów górnopłatów. Miałem go trzy sezony, bardzo dobre własności lotne, model praktycznie sam latał, nawet można na nim podstawową akrobacje wykręcić jak się uprzesz. W moim egzemplarzu pracował silnik MVVS 6,5 - mocy aż za dużo, targał nim niemiłosiernie :D

Opublikowano

Jednak tamten jest troszkę tańszy więc decyzja już zapadła. Zamówię wszystko tylko nie wiem jakiej średnicy ma być przewód paliwowy do tego silnika jaka świeca oraz nie wim co z tym łożem bo sa jakieś wydłużone regulowane, nie miałem z tym do czynienia. Czy to paliwo może być ? http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=9125, śmigło takie http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=9528

Opublikowano

Polecam również ten modelik

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=2864&osCsid=6c5a70bf82275a715a887a77b951716f

Bardzo dobre wykonanie, chyba jeden z najładniejszych trenerów górnopłatów. Miałem go trzy sezony, bardzo dobre własności lotne, model praktycznie sam latał, nawet można na nim podstawową akrobacje wykręcić jak się uprzesz. W moim egzemplarzu pracował silnik MVVS 6,5 - mocy aż za dużo, targał nim niemiłosiernie :D

To dziwne, sam miałem Tiger Trainera i był to jeden z gorzej wykonanych trenerków. Skusił mnie ładny wygląd na fotkach, ale:

- elementy sklejkowe cięte tępą sztancą (nierówne brzegi) - większość innych modeli równo cięta laserem,

- góra kadłuba z tandetnego kruchego plastiku,

- góra kadłuba nierówno przyklejona do części dolnej, przez co nadawała niewłaściwy kąt zaklinowania skrzydła ("plastikowe" łoże uniesione ponad sklejkową klatkę)

- folia pękająca od byle suchego źdźbła (naprawiane oracoverem łaty duuuuuuużo bardziej wytrzymałe),

- montaż na klej typu "hot glue" czy inne badziewie (zamiast uczciwego łączenia, elementy z zewnątrz były zalane tym czymś).

 

Swój model kupowałem 4 lata temu, być może zmienili technologię i nie robią bubli.

 

Żeby nie było offtopic, skoro Kolega latał już to po co mu nudny podstawowy trener? Proponuję model typu trener-dolnopłat, taki jak Black Horse travelair (ładne wykonanie, jeszcze nie oblatałem ale odkupiłem z forum i poprzedni użytkownik był zadowolony) czy AT-40L. Te modele dadzą więcej frajdy z nauką akrobacji niż trenerek o dużym wzniosie, latający pooprawnie jedynie w podstawowym położeniu :)

 

Pozdr.,

Michał

Opublikowano

To chyba się zdecyduje na niego. Z tego co wyczytałem to z tańszych silników w miarę dobry byłby ten http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=1803. Jeszcze nie wiem jak sprawa wygląda z tym łożem do silnika jakie wybrać i jaką najlepiej świecę. Prosiłbym o jakąś pomoc przy dobraniu osprzętu.

A ja Ci powiem tak: Nie kupwałbym tego silnika. Dwusuwowe ASP nie cieszą się zbyt dobrą opinią. Mają duży rozrzut jakościowy i możesz trafić na silniczek, który będzie gasł, źle się regulował i wkurzał cię na maxa. Zgadza się, tani to on jest ale napewno lepiej dołożyć i kupić japońca np.OS46LA, będziesz miał święty spokój no i świeca w komplecie . Co do łoża koledzy niech potwierdzą ale raczej jest już w zestawie i nie musisz kupować.

Jeżeli chodzi o śmigło to drewniane sobie odpuść. Pewnie nie raz będziesz śmigiełkiem orał glebę np.przy lądowaniu a wtedy drewniane się rozsypie. Ja używam APC11x6. Można nim kosić trawę i równać z glebą kretowiska :rotfl:

Opublikowano

To chyba się zdecyduje na niego. Z tego co wyczytałem to z tańszych silników w miarę dobry byłby ten http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=1803. Jeszcze nie wiem jak sprawa wygląda z tym łożem do silnika jakie wybrać i jaką najlepiej świecę. Prosiłbym o jakąś pomoc przy dobraniu osprzętu.

A ja Ci powiem tak: Nie kupwałbym tego silnika. Dwusuwowe ASP nie cieszą się zbyt dobrą opinią. Mają duży rozrzut jakościowy i możesz trafić na silniczek, który będzie gasł, źle się regulował i wkurzał cię na maxa. Zgadza się, tani to on jest ale napewno lepiej dołożyć i kupić japońca np.OS46LA, będziesz miał święty spokój no i świeca w komplecie.

Z OS 46 LA szału nie będzie, zwłaszcza za tą cenę. Pewniejszym rozwiązaniem od ASP może być pierścieniowy Supertigre, mniejsza moc ale też mniej problemów. Do modelu dolnopłata wybrałbym ST G51, jest w tym samym karterze co 40 i 45 a będzie rezerwa do bardziej zaawansowanego latania.

 

Pozdr.,

Michał

 

PS. Też jest w komplecie świeca ;)

Opublikowano

Ja osobiście mogę polecić silniczek z tego linku:

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=4320

Dociera sie bez problemu,po dotarciu regulacja jest bajecznie prosta,w niczym nie ustępouje Os Max-owi,pali z palca od pierwszego kopa,raz ustawiony praktycznie nie wymaga regulacji-jedynie 2-3 ząbki na iglicy w zależności od pogody.Moc jest naprawdę imponująca porównując na przykład z ASP czy też Os La.Cena nie jest wygórowana a masz pewność że silnik na pewno będzie chodził-bo ASP jakby nie było są niepewne-raz trafisz na sztukę a raz nie..

Opublikowano

Wstrzymaj się chwilkę z zakupem silnika - odwiedzaj często alledrogo - czasami można dorwać naprawdę dobre silniki (OS, MVVS) za małą kaskę! Co prawda - trzeba mieć ciut szczęścia żeby akurat taka okazja trafiła się wtedy kiedy jest potrzebna - ale napewno jest to opcja warta rozważenia.

 

Pozdrawiam

Adam

Opublikowano

Allegro odpada bo ja jestem tego zdania, że jak coś jest dobre to raczej nikt tego nie sprzeda. To może któryś z tych silników http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=4320 http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=317 Też fajny ten model Black Horse travelair może na taki się zdecyduje troszkę mi teraz ciężko będzie się zdecydować ale model to najmniejszy problem, głównie chodzi mi o to wyposażenie. Jeszcze mam pytanko odnośnie tego modelu Black Horse travelair czy w razie zgaśnięcia silnika da się nim w miarę bezpiecznie wylądować bo ponoć tamtym modelem się da.

Opublikowano

Allegro odpada bo ja jestem tego zdania, że jak coś jest dobre to raczej nikt tego nie sprzeda. To może któryś z tych silników http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=4320 http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=317 Też fajny ten model Black Horse travelair może na taki się zdecyduje troszkę mi teraz ciężko będzie się zdecydować ale model to najmniejszy problem, głównie chodzi mi o to wyposażenie. Jeszcze mam pytanko odnośnie tego modelu Black Horse travelair czy w razie zgaśnięcia silnika da się nim w miarę bezpiecznie wylądować bo ponoć tamtym modelem się da.

To jest świetny model. Mam taki ale nie polecam Ci go na pierwszą spalinę. Jest znacznie zwrotniejszy i szybszy od górnopłatowych trenerków. Wylądujesz nim bez problemu lotem ślizgowym - to jest zawsze kwestia prędkości. Kup na początek górnopłata. Pisałem o silniku OS46LA bo wiem, że jest sprawdzony i sporo tego lata u nas na lotnisku. Ja mam OSa 46AX. Niestety przy obecnym kursie euro jest drogi ale to super silnik.

Opublikowano

Kup silnik na który cię naprawdę stać ,nie szukaj oszczedności typu kupie ASP zamiast OS Maxa i zostanie mi jeszcze na model .Jeśli stać cię na 46 AX to go kup ,a na pewno będziesz zadowolony :D

Opublikowano

Na tą chwile to przy zakupie modelu i osprzętu do niego zostanie mi tylko max.280zł na silnik. Czy te tańsze to aż tak są dziadoskie jak piszą na postach? Strasznie się napaliłem na model spalinowy i nie chce mi się czekać aż odłożę na lepszy silnik ale z drugiej strony jeśli ma on być żeczywiście rewelacyjny no to chyba poczekam. Sam już nie wiem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.