Skocz do zawartości

SuperTigre G-61 ABC


adiks7

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Widzisz Marcin że tłumaczenie orginalnych instrukcji bez znajomości( dobrej języka)(i silnika) to bełkot, z którgo ktoś zaczynający zabawę z spalinami mało co wyduma.Będzie szukał podszewki, szypał go i rzucał śmigłem po polu i dziwił się że nie chce odpalić :D .

Myślę że Leszek odpowiedział jasno że nie należy stosować tych samych metod do wszystkich bez wyjątku silników.A instrukje to bełkot z którego trudno coś wywnioskować jak ktoś nie zna języka albo zna go słabo. :D

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Jano - dokladnie i do konca tak.

 

I jeszcze troche na ten temat - zabawe w modelarstwo zaczynalem gdy jedynymi dostepnymi na rynku silnikami byly Zeiss Jena. 1cc, 2cc i 2.5cc.

 

Technologia produkcji z 19go wieku, by myslec o wlozeniu takiej zarazy do modelu, wiadro paliwa trzeba bylo zuzyc.

 

W koncu Polski Fiat 125 tez mial w instrukcji napisane - pierwsze 5000 km bez stresow i gwaltownosci prosze.

 

Czasy sie zmienily, technologia obrobki metali tez, maszyne CNC w sklepie moge kupic.

 

Nie zauwazylem w instrukcjach wspolczesnych samochodow nic co przypominaloby dawne czasy. A w instrukcjach silnikow modelarsich - ciagle to samo.

A przeciez samochodziarze i modelarze tej samej technologii uzywaja.

 

Wystarczy.

Jeszcze raz powtorze inicjatorowi tego watku - silnik w model i milej zabawy.

 

Pozdrowienia.

Opublikowano

Widzisz Marcin że tłumaczenie orginalnych instrukcji bez znajomości( dobrej języka)(i silnika) to bełkot, z którgo ktoś zaczynający zabawę z spalinami mało co wyduma.Będzie szukał podszewki, szypał go i rzucał śmigłem po polu i dziwił się że nie chce odpalić :D .

Myślę że Leszek odpowiedział jasno że nie należy stosować tych samych metod do wszystkich bez wyjątku silników.A instrukje to bełkot z którego trudno coś wywnioskować jak ktoś nie zna języka albo zna go słabo. :D

Zgadza się, po takim tłumaczeniu to bełkot ale już dający pewien "obraz" - instrukcje są ogólnikowe, jednak podstawowe informacje które są 1000 krotnie powielane na tym forum zawierają. Szkoda wielka że nie są one dostępne w języku Polskim tłumaczone w sposób profesjonalny - byłyby jednak pomocne dla tych którzy chcieliby z nich skorzystać.

 

Niemniej należy się za ten fakt podziękowanie w kierunku dystrybutorów tego sprzętu w naszym kraju i samym klientom gdzie pierwszy ma w :ass: klienta a drugi całuje pierwszego po stopach bo zechciał mu to sprzedać. (większość pozytywnych opinii sklepów to najnormalniejsze w świecie normalne wywiązanie się z zawartej transakcji jakby to jakaś łaska była - toż to paranoja jakaś! :) ) :P

Opublikowano

Jezeli ktos ma jakies problemy ze zrozumieniem czegos, gdzies bo komus nie chcialo sie przetlumaczyc czegos na jezyk Polski (skandal jak slusznie Marcin133 zauwazyl) sluze pomoca.

 

Na forum - lepsza opcja bo inni skorzystac moga lub PM.

 

Pozdrowienia

Opublikowano

Nie irytuj się tak Leszku_K. Twoje przytyki nic nie wnoszą. Różnimy się w ocenie przydatności instrukcji i tyle. W kwestii ABC i Nelson, Pico i Rossi, to wszystkie te marki mają w dorobku silniki ABC. I nie chodziło mi wyłącznie o Pylon Racing. Cechy ABC, AAC, ABN i pochodnych są mi znane.

 

instrukje to bełkot z którego trudno coś wywnioskować jak ktoś nie zna języka albo zna go słabo. :D

Nie zauwazylem w instrukcjach wspolczesnych samochodow nic co przypominaloby dawne czasy. A w instrukcjach silnikow modelarsich - ciagle to samo.

Mozliwe, że czytamy inne instrukcję. Tak czy inaczej trudno przebić te argumenty :D
Opublikowano

Nie irytuj się tak Leszku_K. Twoje przytyki nic nie wnoszą.

Jezeli to ponizej potraktowales jak przytyk - niepotrzebnie. Nic z tych rzeczy. Nawet znajac jezyk mozna tu i owdzie sie zgubic. Z autopsji to znam. Jezeli moge pomoc - z przyjemnoscia pomoge. Modelarzom w szczegolnosci.

 

Jezeli ktos ma jakies problemy ze zrozumieniem czegos, gdzies bo komus nie chcialo sie przetlumaczyc czegos na jezyk Polski

Na koniec - po czorta Adiks7 ma dreczyc silnk na ziemi, zadymiajac koszule i okolice olejem, kiedy osiagnie to samo majac zabawe.

 

Pozdrowienia

Opublikowano

Przepaliłem już trochę paliwa, ale gdy zubożam mieszankę i wejdę na wyższe obroty silnik się grzeje, tak że mogę dotknąć ale jest mocno ciepły, więc zaraz ustawiam drążek na pół i zwiększam mieszankę, wtedy silnik się schładza. Dlaczego czasem zaskoczy w prawo jeśli kręcę w lewo?

Opublikowano

Adiks7

 

Mozesz dotknac, i nic???

 

To znaczy ze silnik jest zimny niczym g.... w przereblu. A to bardzo niedobrze.

 

Normalna temperatura to ok 100 st. Popatrz na termometr w samochodzie.

A czegos co ma 100 st raczej wolalbym nie dotykac.

 

 

Powtorze za Marcinem133 - w model te maszyne i w gore - pamietaj tez ze w locie chlodzenie jest skuteczniejsze.

 

Powodzenia

Opublikowano

Przeprasam że pisze. Ale co może się stać silnikowi konstrukcji w technologi abc kiedy jest zimny. Ja w czasie docierania miałem zimny silnik i to nawet mocno zimny. Na szczęście nie pracował tak długo bo poczytałem troche i dowiedziałem się że silnik powinien być bardzo gorący. W konsekwencji zubożyłem mieszankę. Ale dalej nie wiem czy coś mu się mogło stać przez to.

Opublikowano

Karolsefory-silnik w żadnym wypadku nie powienien być bardzo gorący,te 100*C to maksimum jakiego nie powinienes przekraczac podczas docierania,z kolei zaś nie może być całkowicie zimny ponieważ tuleja nie ma wtedy możliwości aby sie rozgrzać i rozszerzyc,przez co nieświadomie powoli zacierasz sobie silnik.W zasadzie nie ma jakiegoś gotowego przepisu na docieranie-tu potrzeba odrobine doswiadczenia,trzeba widziec jak zachowuje sie silnik i bazując na tym podjąc odpowiednie kroki,jedyną zasadą przy docieraniu jaką można uznać za niezmienną podczas docierania każdego silnika jest to że PIERWSZE ZBIORNIKI NA PRZELANIU

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.