ToMarkov Opublikowano 4 Września 2009 Opublikowano 4 Września 2009 Hej, mam silniczek TP 2406-21 Gold. Na poczatku wszystko z silniczkiem bylo wporzadku, jednak od pewnego czasu, po malym krecie cos dziwnego sie dzieje. Otoz gdy wezme przepustnice na MAX to silniczek sie poprostu wylacza. Jezeli powolutku zwiekszam obroty to silniczek pracuje i nagle BACH tak jakby bylo odciete zasilanie. Myslalem ze to moze sprawa zlaczek Regiel<>silnik, byly samochodowe wiec wymienilem je na GOLDy. Troche sie sytuacja poprawila bo wczesniej silniczek nawet na poczatku nie chcial startowac tak jakby gubil jedna faze, z tad tez ta wymiana goldow. Pomoglo ale przy wysokich obrotach silniczek sie wylacza. Czym to moze byc spowodowane ? A moze to regler albo odbiornik ? Pozdrawiam
mammuth Opublikowano 6 Września 2009 Opublikowano 6 Września 2009 1. Zrob probe bez smigla. 2. Sprawdz z innym pakietem - moze nie wyrabia ? 3. Sprawdz czy sie nie pogial silnik - moze gdzies lekko obciera. 4. Sprawdz z innym regulatorem jak masz. 5. Sprawdz regulator z innym silnikiem jak masz. Najpierw trzeba zlokalizowac, ktory element padl - teraz moze byc wszystko - moze nawet po krecie zalozyles wieksze smiglo niz bylo przez pomylke. Napisz jaki masz pakiet smiglo i regulator - sam silnik to za malo. (najlepiej daj linki - nie trzeba bedzie szukac )
meteor Opublikowano 6 Września 2009 Opublikowano 6 Września 2009 Sprawdź przewody przy silniku, pewnie któryś nie łączy.
ToMarkov Opublikowano 6 Września 2009 Autor Opublikowano 6 Września 2009 mammuth, 1. Bez smigla chodzi bez zarzutów. 2. Niestety innego pakietu nie mam. (Podczas rozladowywanie, ladowarka wyswietla blad ze jedna cela ma zaniskie napiecie i przerywa rozladowywanie. Laduje ponownie malym pradem i Kazda cela ma po tyle samo napiecia. A calosc 11.1.) 3.Silnik nie jest pogiety o nic nie ociera 4. Nie mam niestety innego regulatora. 5. Silnika tez innego nie mam. Silnik: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=5667 pakiet: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=384 regiel: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=8628 moze jest ktos na FORUM ze stalowej woli badz okolic, chetnie bym sie spotkal i sprawdzil jakos te elementy z innym pakietem tudziez reglem
mammuth Opublikowano 6 Września 2009 Opublikowano 6 Września 2009 A calosc 11.1.Pakiet naladowany powinien miec 4.2 V/na cele czyli 12.6 V calkowicie.Twoj pakiet ma wydajnosc 10C czyli moze oddac 18A - w idealnych warunkach producenta :wink: czyli pewnie teraz ma wydajnosc troche mniejsza 12-15A - strzelam - nie podales jakie masz smiglo :roll: - jestem pewien, ze to smiglo za duze i pakiet nie wyrabia - nastepnym razem szukaj pakietow minimum 20C i pamietaj, ze tanie maja najczesciej zawyzone parametry - wiec zawsze dla pewnosci odejmij 30% Zrob proby z mniejszym smiglem i daj znac.
ToMarkov Opublikowano 6 Września 2009 Autor Opublikowano 6 Września 2009 mammuth, smiglo mam 9x4.7 , przynajmniej o takie poprosilem w sklepie ;D a pakiet zaraz sprawdze jak to jest u niego z tym napieciem gdy jest naladowany na maxa.
mammuth Opublikowano 6 Września 2009 Opublikowano 6 Września 2009 Sugerowane śmigło : 7x6 APC - cytat ze strony z silnikiem. Nie mam motocalca teraz aby przeliczyc - bo kompa do serwisu szykuje, ale 99.99% pakiet nie wyrabia. Odpal to co masz na jak najwiekszych obrotach zanim zacznie wylaczac i zobacz jak sie pakiet grzeje. Mozesz ograniczyc obroty w radiu - poki co i tak latac. Mozesz takze zmienic prog odciecia na niski (w reglu), ale z tym ostroznie - nie wszystkie pakiety to dobrze zniosa.
ToMarkov Opublikowano 6 Września 2009 Autor Opublikowano 6 Września 2009 Sprawdź przewody przy silniku, pewnie któryś nie łączy. przewody sprawdzone, zalozone goldy, wydaje mi sie ze wszystko w porzadku. Moze rzeczywiscie pakiet nie wyrabia. Tylko jak to sprawdzic konkretnie ?
bubu2 Opublikowano 6 Września 2009 Opublikowano 6 Września 2009 Przyczyną objawów, jeśli je dobrze podałeś jest tylko i wyłącznie pakiet zasilający. pozdr.
meloow Opublikowano 6 Września 2009 Opublikowano 6 Września 2009 Tylko jak to sprawdzic konkretnie ? WATT meter, miernik cęgowy, zwykły miernik
ToMarkov Opublikowano 6 Września 2009 Autor Opublikowano 6 Września 2009 zwykly miernik mam Czyli rozumie ze poprostu wlaczam silnik na max obrotow, i mierze napiecie na zlaczu miedzy reglem a pakietem ?
Wojtek Opublikowano 6 Września 2009 Opublikowano 6 Września 2009 A jak wygląda timing ? Jak pakiet sprawny, to przestaw timing i zobacz jeszcze raz.
mammuth Opublikowano 6 Września 2009 Opublikowano 6 Września 2009 Napiecie mozesz zmierzyc, ale tu glownie potrzeba ampery sprawdzic. Twoj pakiet ma teoretycznie wydajnosc 18A - naprawde bedzie sporo mniej obawiam sie. Miernik jaki posiadasz ma zakres max 10A pradu stalego - wiec ostroznie zwiekszaj obroty - nie dawaj na max bo spalisz bezpiecznik - poza tym masz limit iles tam sekund - bo inaczej tez spalisz - zalezy od klasy miernika. Napiecie - Volty sprawdzasz wpinajac pomiedzy + i - Natezenie - Ampery - sprawdzasz wpinajac szeregowo - rozpinasz kabel + pomiedzy pakietem i regulatorem i tam wpinasz miernik.
ToMarkov Opublikowano 6 Września 2009 Autor Opublikowano 6 Września 2009 Własnie wrocilem z lotniska, nie mialem tam ze soba modelu ale porozmawialem z obecnymi tam modelarzami i rowniez stwierdzili ze moze to byc smiglo. Wiec udalo mi sie od nich "wysepic" mniejsze smigielko (chyba 8x4,7 - mowili ze rozmar mniejsze od 9x4.7). Przytargalem do domu, odpalam model jeszcze na starej konfiguracji, czyli ze starym smiglem i pakietem nie naladowanym na maxa, i wszystko chodzi jak nalezy. Nie wiem dlaczego podczas oblotu takie cyrki mi odstawial ?
wojcio69 Opublikowano 6 Września 2009 Opublikowano 6 Września 2009 Witam Przecież to jasne jak słońce. Większe śmigło a tym samym silnik pożera więcej prądu (ampery) i wówczas pakiet nie wyrabia.
ToMarkov Opublikowano 6 Września 2009 Autor Opublikowano 6 Września 2009 wojcio69, no tak, zgadza sie tylko dlaczego dzialo mi sie to przedwczoraj na lotnisku, kiedy chcialem to wystartowac z ziemi na pelnym gazie. A teraz w domu trzymajac model w rece nie ma takich objawow ?
meloow Opublikowano 6 Września 2009 Opublikowano 6 Września 2009 a może to stres przed lotem blokował Ci silnik
ToMarkov Opublikowano 6 Września 2009 Autor Opublikowano 6 Września 2009 meloow, hhehe to nie to ... on w koncu polecial i latal calkiem ladnie ale na polowie gazu i balem sie dac wiecej. No nic, bede testowal moze uda mi sie dojsc co to za usterka.
mammuth Opublikowano 6 Września 2009 Opublikowano 6 Września 2009 Zakladaj mniejsze smiglo i dawaj pelen gaz
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.