Skocz do zawartości

ASP FS 91 czy rozkrecac ??


afish

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Zakupilem ostatnio w/w silnik i co prawda czekam jeszcze na przesyłke ale postanowilem juz zapytac czy przed odpaleniem powinienem go rozkrecic i wyczyscic, ewentualnie wyregulowac zawory?? Jako ze to moj pierwszy 4T to jestem zielony w temacie .

Pozdrawiam

Opublikowano

Rozrządu nie ruszaj,luzy na zaworach ustawia sie po dotarciu silnika(a zwykle wcale nie ma takiej potrzeby.Co do rozbiórki to wystarczy gdy zdejmiesz dekiel skrzyni korbowej i ewentualnie glowice,resztki materialu po obrobce mozna wyplukac benzyna ekstrakcyjna

Opublikowano

Gdy zwracasz siez tak konkretnym pytaniem to chyba wypadałoby podać producenta silnika. Swego OS nigdy nie czyściełem przed pierwszym odpaleniem. ASP to już inna historia - cześć użytkowników skarżyła siena wióry wewnątrz. W moich nic takiego nie było i odpaliły zaraz po wyjęciu z pudełka. Na początku niczego nie reguluj, ale sprawdź dokrecenie śrub przed i po odpaleniach.

Opublikowano

Fokker,

Moze nie zauwazyles ale w temacie jest podany komkretny silnik ...

 

Czyli z tego co piszecie odkrecic dekiej skrzyni korbowej i ewentualnie glowice?

Rozumiem ze po dotarciu wypada najpierw skontrolowac luzy zaworowe i póxniej go wyregulowac ....

Tak przy okazji ile mniej wiecej paliwa potrzeba takiemu silniczkowi na dotarcie ?? Kiedys 2T docieralem niecalym litrem chyba, a reszte w locie ;]

Opublikowano

Głowicy nie odkręcaj, luzy zaworowe sprawdź, powinny się mieścić w tolerancji. Wypalenie litra paliwa pozwoli ci na wstępne dotarcie i regulację silnika. Reszta w locie.

Opublikowano

Fakt, z tytułu mogłem się domyśleć :rotfl:

Tak jak radzi MASK głowicy nie musisz odkrecać - wystarczy dekiel. Przed pierwszym lotem mój OS FS 91 wypalił 3 zbiorniczkiok 300ml. Jesli odpali to niech pracuje bez regulacji zaworów, tę zrobisz ewentualnie póżniej.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Silnik juz po pierwszym odpaleniu... brak jakichkolwiek problemów z rozruchem. Narazie przepracowal ponad 0,5 l paliwa.

W instrukcji o ile dobrze widze jest napisane ze sruba regulujaca mieszanke ma byc odkrecona 2,5 obrotu ( rozumiem ze do docierania na poczatek) Pytanie jak Wy macie w tym silniku odkrecona sróbe regulacji mieszanki ( wiem ze kazdy sinik ma troche inaczej ale dla porównania.. )

I jeszcze jedno jakie sa objawy źle wyregulowanej sruby wolnych obrotów??

Opublikowano

Pytanie jak Wy macie w tym silniku odkrecona sróbe regulacji mieszanki ( wiem ze kazdy sinik ma troche inaczej ale dla porównania.. )

I jeszcze jedno jakie sa objawy źle wyregulowanej sruby wolnych obrotów??

a/ max obroty gdy max przepustnica

 

b/ gaśnie lub wysokie wolne obroty

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.