Skocz do zawartości

Fokker Dr1


Janek

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No od razu lepiej hehe.

 

 

Skleciłem ustrojstwo pożyczając skrzydła od Vossa (trochę protestował).

 

Nie jest to jakaś wielka mistyfikacja, bo w zasadzie Richtchofen latał również (jeśli nie w większości przypadków) częściowo pomalowanym na czerwono samolotem. Być może że skrzydła środkowe i dolne zrobię zielone a górne czerwone.

 

Jeszcze trzeba podziałać, trochę kiosk pocienić, otwory na śruby zrobić, obmalować krzyże na biało itp.

Masa wszystkiego wychodzi zgodnie z planem (~1200g).

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

EDIT

 

Dorzucam dwie fotki z dobajerzonymi krzyżami (przy pomocy korektora). Trochę krzywo tu i ówdzie ale to trzeba być Pelikanem1500 aby takie bajery "z ręki" wychodziły

;)

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

EDIT

 

No cóż rzeczywistość zweryfikowała plany, masa wyszła 1240 bo nie policzyłem włącznika, odbiornika i dałem cięższy pakiet.

 

Poza tym był oblot - hmmm..... no Arek jak utnę Ci taśmę tym wynalazkiem to możesz modele spalić. :)

 

Przede wszystkim silnik - demon mocy - 9800 RPM, podkręciłem trochę śrubę (paliwo tylko 5% nitro bo mój OS innego nie lubi), obroty skoczyły na 10200 RPM, no dobra można lecieć. W powietrzu średnio dobrze generalnie leci, ale po pierwsze część kiosku była odkręcona co zmieniło "geometrię" i tak już zdemolowanego górnego płata (jak się przyjrzeć przypomina wyżymany ręcznik) poza tym brakuje mocy na ostrzejszych manewrach (zwłaszcza z wiatrem). Do tego płat "podwoziowy" zmienił profil na wklęsło wypukły + losowe zwichrzenia (kryzys rdzeniowy spowodował użycie zdewastowanego sprzętu).

Wiatr który wiał dziwnymi porywami powodował że model był mniej przewidywalny niż zwykle :devil: jednak podstawowa sprawa to krzywy płat.Problemem było wylądowanie bo granica pomiędzy leci/nie leci była trudno wyczuwalna i w trosce o drogocenne śmigło APC lądowałem w krzokach dla amortyzacji.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Generalnie, jest słabszy, może nie jakoś strasznie, ale czuć brak tego 0,1 KM

:)

  • Odpowiedzi 270
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

no widzę dość asekuracyjną relacje przed zbliżającą się nieuchronną klęskę, zawsze jutro będzie można powiedzieć, że pisałem wczoraj, że sprzęt niepełnowartościowy :mrgreen:

Opublikowano

Jakbyś mi nie połamał skrzydła to był by pełnowartościowy!

 

A co do silnika ASP to wiadomo że jest słabszy.

Ale na Ciebie i tak mi wystarczy. :faja:

 

 

Dziś zamontowałem foto-karabin dzięki któremu będzie można analizować walkę i ze strony zwycięskiego samolotu :)

 

Montaż może nie jest najwyższych lotów, ale w miarę działa, trzeba jeszcze trochę to usztywnić bo kamera lata na boki.

Dołączona grafika

 

Pilot jest trochę zakneblowany ale szczęśliwy.

Dołączona grafika

 

Wydawać by się mogło że ciężar ~25g umieszczony w tym miejscu może wpłynąć negatywnie na SC ale próby w locie obaliły tą wątpliwość, model lata w zasadzie tak samo (trudno ocenić bo model jest dość specyficzny w lataniu).

 

W związku z przewidywanym użyciem bojowym, kamera jest przyczepiona do żywotnej części samolotu (spinaczem).

 

Dołączona grafika

 

Na ziemi

Dołączona grafika

 

Wpływ wibracji jest widoczny, ale to trzeba będzie poprawić nieco.

Dołączona grafika

 

W górze nad 'pasem'.

Dołączona grafika

 

Arek, w tym krzyżu będziesz mógł często zobaczyć Camela :devil:

Opublikowano

Dziękuję za życzenia.

 

Dorzucam mały film z przelotu, jakość nie najwyższa, sory ale pierwsze ok ~20 sekund na ziemi (w ręku), później lot.

 

Opublikowano

a to przepraszam :mrgreen: siła złego na jednego, już się nie mogę doczekać :P :mrgreen: , a jak zobaczysz :shock: w akcji naszego nowego skrzydłowego zwłaszcza w ataku na słupki to się zdziwisz, ze to takie proste :mrgreen:

 

wesołych swiąt i mokrego dyngusa

Opublikowano

to prawda, poobijaliśmy się dzisiaj co nieco, ale dzień należy zaliczyć do udanych chociaż raz wymusiłem pierwszeństwo :? po nalocie. No i miałem okazję przelecieć się Camelem Browna. Nie dziwię się że Rayski go rozbił w 21. Narowista sztuka, nie ma to tamto - niełatwo będzie go wam dorwać :lol:

Opublikowano

iee tam... wielbłąd nie ma szans...

 

Poza tym Andrzej - lataj na słupki, lataj... A my NIETYKALNI :) zajmiemy się resztą..

 

A poza tym to Arek zaczął kozaczyć z tym lądowaniem bo mu się w końcu PO PÓŁ ROKU :D - DZIŚ udało wylądować

 

Co do filmu i lądowania to wcześniej zrobiłem krótki film z "lądowaniem" ale przesadziłem z kompresją i widać głównie piksele wielkości pudełka zapałek.

 

No ale wrzuciłem.Drugi film:

 

Opublikowano

Chłopcy, nie kłóćcie się proszę. To temat o najlepszym modelu do kombatu jaki powstał do tej pory, więc proszę nie zaśmiecać wątku jakimiś licytacjami nt. podrzędnych konstrukcji.

 

I tak wiadomo, że najlepiej lata Fokker Dr1.

 

:mrgreen:

Opublikowano

Jankowi się troche kalendarz pomylił 1 kwiecień już był, a teraz będzie wielkanoc, no gdyby to napisał w lany poniedziałek to jeszcze, bo pomyślał bym, że polewa :mrgreen:

Opublikowano

W lany poniedziałek to ja proponuję dać Wam lanie.

 

Tylko tym razem będzie bez drukowania wyników, bo latam z kamerą i wszystko zostanie zarejestrowane.

 

I okaże się wielka chwała Deera !

 

..i niskość pozostałego planktonu WWI (wielbłądy i inne takie, parzystokopytne)

Opublikowano

Poza tym Andrzej - lataj na słupki, lataj... A my NIETYKALNI zajmiemy się resztą..

A Kamikadze Wrocław Was pogodzą.

 

a jak zobaczysz w akcji naszego nowego skrzydłowego zwłaszcza w ataku na słupki to się zdziwisz, ze to takie proste

Tnie już bez problemów jeden słupek więcej niż 3 razy? :mrgreen:

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

>>>>>>>>>>>>>>>>

Ciąg dalszy na drugim słupku.Tak wyglądał pierwszy lot od październikowych dożynek,na dokładkę na siedząco.

Niezawodny Be'be' nawet nie wymagał po zimie regulacji

 

Dołączona grafika

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.