Skocz do zawartości

mój VENTUS CmPro 2,6m


meloow

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, jak to jest z hamulcami w Waszych Ventus'ach? niby na ziemi działają ale jak to jest tam- na górze? w przypadku zaciecia się jednego może być krecik :wink: może lepszym rozwiązaniem są klapolotki? :?:

A jak się zatnie serwo takiej klapolotki to kreta nie budiet ?? A poza tym to hamulce na jednym serwie i właściwie to są na zasadzie są oba / nie ma żadnego ale oczywiście zaciąć się mogą ale prawdopodobieństwo mniejsze niż osobne serwa ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak się zatnie serwo takiej klapolotki to kreta nie budiet ?? A poza tym to hamulce na jednym serwie i właściwie to są na zasadzie są oba / nie ma żadnego ale oczywiście zaciąć się mogą ale prawdopodobieństwo mniejsze niż osobne serwa ...

koledze Michałowi chodziło zapewne o to, że hamulec się zatnie, nie serwo :) na hamulce działają spore siły, czasem zacina się i nie chce zamknąć (kumpel ma tak w Foce 3.8m, zacina się jeden, osobne serwa) , a czasem sam się otwiera - widziałem takie obrazki na zawodach makiet na Czarnej Górze - przy strzale z gumy niektórym "wysysało" hamulce i chowały się dopiero jak model miał mniejszą prędkość.

Przy okazji kilka zdjęć z Czarnej Góry :)http://www.orlik.sacz.pl/czgora2007.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

MironRC z tego co wiem hamulce w Ventusie CMPro są na jednym serwie mocowanym centralnie zaraz za zamkiem kabiny a ptzed prętem mocującym skrzydła.

Być może u Ciebie jest inaczej ale pokaż fotkę, bo chciałbym zobaczyć gdzie tam upchnąłeś jeszcze jedno serwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

MironRC daj fotkę na forum jak masz rozwiązane te hamulce. Zastanawia mnie jak do mechanizmu otwierania i zamykania hamulcy wsadziłeś dwa serwa, bo chyba nie chcesz nam powiedzieć, że serwa od hamulcy masz zainstalowane w skrzydłach (podobnie jak lotki) zasilane i sterowane z kabla Y.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

MironRC chyba nie chcesz nam powiedzieć, że serwa od hamulcy masz zainstalowane w skrzydłach (podobnie jak lotki) zasilane i sterowane z kabla Y.

Co do zainstalowania serw w skrzydłach to nie widzę problemu, bo u mnie w szybowcu 3m. jest tak samo, tyle że każde serwo jest podłączone do osobnego kanału, jednak idea jest ta sama a co za tym idzie precyzyjniejsze ruchy bo i cięgno jest krótkie. Jeżeli kiedyś budowałbym model o rozpiętości przykładowo 5m. to już na pewno serwa nie w skrzydłach bo długość okablowania pewnie robiła by kłopoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kiedyś budowałbym model o rozpiętości przykładowo 5m. to już na pewno serwa nie w skrzydłach bo długość okablowania pewnie robiła by kłopoty.

Chyba nie. Wiele makiet powstaje w skali 1 do 2 (rozpiętość od paru do 10 metrów) i serwa w skrzydłach są. Przeniesienie napędu innymi metodami było by bardzo kłopotliwe i mało poręczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

MironRC a kto powiedział, że to coś dziwnego?

Pokaż tylko jak wykombinowałeś to w Ventus'ie od CMPro.

Jak rozwiązałeś przełożenie napędu z serwa na hamulec?

Jakich użyłeś do tego serw?

Czy masz je każde na oddzielnym kanale czy na kablu Y?

Jak rozwiązałeś (jeżeli każdy hamulec jest podpięty na oddzielny kanał) symetryczne ich wychylanie?

Poprostu pokaż jak to zrobiłeś.

Jeżeli proszę o za dużo - przepraszam.

Wiem jak to zrobić (dla mojej aparatury) ale jestem ciekaw jakiego rozwiązania Ty użyłeś, może lepszego od mojego, bardziej skutecznego, mniej awaryjnego, bardziej efektywnego (nie mylić z efektownym).

Jeżeli dałoby radę, to same fotki wystarczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozwiązałeś przełożenie napędu z serwa na hamulec?

spokojnie :wink:

zamontowałem dwa serwa jakieś Hitec ok 3 kg siły, są bardzo płaskie. Podłączyłem popychacz bezpośrednio do hamulca.

 

Czy masz je każde na oddzielnym kanale czy na kablu Y?

na razie mam na Y-ku, bo kanałów mi brakuje :wink: Hamulce wychylają się tak samo, ale przy chowaniu jeden się blokuje czasami- na pewno lepiej się chowają niż "firmowy" mechanizm. Dlatego tyle zamieszania. Chciałem się zapytać czy Wam się to nie blokuje. Boje się, że może to doprowadzić do kraksy, myślę nad klapolotkami i rezygnacją z hamulców. Jak ten model lata z klapolotkami?

 

Jeżeli proszę o za dużo - przepraszam.

nie ma za co przepraszać, z chęcią zrobię dzisiaj fotki i jutro zamieszczę :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wojcio69:

 

zdjęcia nie zrobię, bo serwa mam zaklejone, ale myślę nad wymianą hamulców na aluminiowe, więc przy demontażu zmienię zaślepki z folii na dwie płytki plastikowe- wtedy zrobię dokładne fotki :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.