Artek Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Panowie jakoś niechcący chyba rozregulowałem ustawienia rozrządu w ASP 52.Prosze o pomoc jak zabrać się do sprawdzenia poprawności tego ustawienia. Jakoś nie zauważyłem aby po zdjęciu pokrywy tam gdzie znajdują się krzywki były jakieś markery do synchronizacji położenia tłoka i zaworów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Bo nie w tym miejscu szukałeś. Gdy odkrecisz z prawej strony pokrywe rozrządu - tę okrągłą u podstawy popychaczy - wtedy zauwazysz, że na żębatce współpracującej z wałem jest punkcik. U mnie ten punkt jest na czwartym zębie w lewo licząc od szczytu krzywki. Gdy krzywka jest całkowicie w pionie wtedy posuwa popychacz zaworu wydechowego, który w tym momoncie jest całkowicie zamknięty. Nie wiem czy inaczej da się wyjasnić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artek Opublikowano 12 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Właśnie tam szukałem może nie za dokładnie ok znalazłem w jakim miejscu ma znajdować się ten marker, tylko nie wiem co to jest pozycja tłoka "top dead centre" po naszemu położenie zwrotne odkorbowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Nie wiem na czym polega to rozregulowanie.Jeśli wyjąłeś wałek rozrządu i nie wiesz jak go z powrotem włożyć to może poczytaj to: http://www.rcuniverse.com/forum/fb.asp?m=1926113 Uwaga bo pierwszy obrazek w podanym linku zawiera błąd o czym zresztą tam piszą. Zwróć uwagę że jest to inny silnik (OS), ale pewnie idea jest taka sama (sprawdź jak chodzą zawory (najlepiej sprawdzić na samych popychaczach aby nie zderzyć się zaworem z tłokiem w przypadku złego ustawienia)). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 tylko nie wiem co to jest pozycja tłoka "top dead centre" GMP - górny martwy punkt, ew. GZP - górny zwrotny punkt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 ...albo, jak się ktoś mocno uprze, zwrot zewnętrzny... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olek4 Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 U mnie w Asp 61 Tłok w GMP a punkcik na zebatce walka rorzadu maksymalnie na dole Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 Sprawa jak zwykle nie jest taka oczywista. W zaleznosci do marki silnika, a nawet okresu produkcji, są różne oznakowania "timingu". Starsze OSy mają znaki tam gdzie pisze olek4 (w jego ASP 61), czyli tak jak na pierwszym zdjęciu z linku Janka. YS, TT i pozniejsze OS, mają znaki w osi popychaczy zaworowych (drugie zdjęcie z linku Janka). Jesli masz watpliwosci, to zajrzyj do instrukcji. Jesli tam nie jest napisane jak składać rozrząd, to sprawdz czy w GMP (TDC, ZZ, czy jak kto woli) zawory są otwarte o tę samą wartość. Ostateczny test, to uruchomienie silnika. Jeśli brakuje ok. 10% rpm, to masz przestawiony rozrząd o 1 ząbek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 no teraz to ja się pogubiłem . ASP 91 w pozycji górnego położenia tłoka ma mieć jak punkt na wale ? . Nie ma ktos instrukcji tego silnika ? Proszę o wysłanie na maila Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beier Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 Ustawiałem dzisiaj rozrząd swojego ASP FS61AR - okazuje się, że w fabryce ustawili go źle - silnik nie odpalał lub odpalał po wielkich męczarniach i do tego szczeliny były również źle ustawione. Marker na zębatce z krzywkami ustawiłem tak aby był w linii z osłonami popychaczy lecz nie w zenicie tylko nadirze - oczywiście tłok w GMP. Szczeliny ustawiłem wg instrukcji - szczelinomierz 0.1mm wchodzi ciasno natomiast 0,04 bez problemu. Silnik po takich korektach zaczął odpalać od rączki i do tego wkręcał się na o wiele wyższe obroty niż z ustawieniami, z którymi go dostałem. Niestety przekręciłem gwint w gnieździe świecy i teraz czeka mnie robienie redukcji - a było tak miło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.