Skocz do zawartości

Ustawienie rozrządu w ASP


Artek

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie jakoś niechcący chyba rozregulowałem ustawienia rozrządu w ASP 52.Prosze o pomoc jak zabrać się do sprawdzenia poprawności tego ustawienia. Jakoś nie zauważyłem aby po zdjęciu pokrywy tam gdzie znajdują się krzywki były jakieś markery do synchronizacji położenia tłoka i zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo nie w tym miejscu szukałeś. Gdy odkrecisz z prawej strony pokrywe rozrządu - tę okrągłą u podstawy popychaczy - wtedy zauwazysz, że na żębatce współpracującej z wałem jest punkcik. U mnie ten punkt jest na czwartym zębie w lewo licząc od szczytu krzywki. Gdy krzywka jest całkowicie w pionie wtedy posuwa popychacz zaworu wydechowego, który w tym momoncie jest całkowicie zamknięty.

Nie wiem czy inaczej da się wyjasnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem na czym polega to rozregulowanie.Jeśli wyjąłeś wałek rozrządu i nie wiesz jak go z powrotem włożyć to może poczytaj to:

 

http://www.rcuniverse.com/forum/fb.asp?m=1926113

Uwaga bo pierwszy obrazek w podanym linku zawiera błąd o czym zresztą tam piszą.

 

 

Zwróć uwagę że jest to inny silnik (OS), ale pewnie idea jest taka sama (sprawdź jak chodzą zawory (najlepiej sprawdzić na samych popychaczach aby nie zderzyć się zaworem z tłokiem w przypadku złego ustawienia)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Sprawa jak zwykle nie jest taka oczywista. W zaleznosci do marki silnika, a nawet okresu produkcji, są różne oznakowania "timingu". Starsze OSy mają znaki tam gdzie pisze olek4 (w jego ASP 61), czyli tak jak na pierwszym zdjęciu z linku Janka. YS, TT i pozniejsze OS, mają znaki w osi popychaczy zaworowych (drugie zdjęcie z linku Janka).

Jesli masz watpliwosci, to zajrzyj do instrukcji. Jesli tam nie jest napisane jak składać rozrząd, to sprawdz czy w GMP (TDC, ZZ, czy jak kto woli) zawory są otwarte o tę samą wartość. Ostateczny test, to uruchomienie silnika. Jeśli brakuje ok. 10% rpm, to masz przestawiony rozrząd o 1 ząbek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ustawiałem dzisiaj rozrząd swojego ASP FS61AR - okazuje się, że w fabryce ustawili go źle - silnik nie odpalał lub odpalał po wielkich męczarniach i do tego szczeliny były również źle ustawione. Marker na zębatce z krzywkami ustawiłem tak aby był w linii z osłonami popychaczy lecz nie w zenicie tylko nadirze - oczywiście tłok w GMP. Szczeliny ustawiłem wg instrukcji - szczelinomierz 0.1mm wchodzi ciasno natomiast 0,04 bez problemu. Silnik po takich korektach zaczął odpalać od rączki i do tego wkręcał się na o wiele wyższe obroty niż z ustawieniami, z którymi go dostałem. Niestety przekręciłem gwint w gnieździe świecy i teraz czeka mnie robienie redukcji - a było tak miło :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.