Skocz do zawartości

Wicherek 10


Łukasz K.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

praktycznie to każdy się nadaje. 6V daje szybsze ruchy serw. Ale czy jest to konieczne w wicherku? Raczej nie... a jedna dodatkowa cela to dodatkowa-niepotrzebna waga. Pakiet shark'a jest najlżejszy i tym bym się sugerował.

  • Odpowiedzi 278
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Właśnie boje się o wagę bo mam silniczek troszkę do niego za mały wsadzę zaledwie 1ccm (0,994cm) i staram się oszczędzać.Tylko że o tym szharku złe opinie słyszałem(o firmie),więc się troszeczke wacham żeby mi znowu odbiornika futaby nie wysadziło(a 2.4 futaba tania nie jest i trudno zdobyć;( ) :evil:

Opublikowano

W opisie jest informacja, że ten pakiet jest na ogniwach KAN'a... Jeśli o kanach słyszałeś złe opinie to nie wiem gdzie :) Śmiało możesz brać ten pakiet...

Opublikowano

Na modelemax w recenzjach widziałem tą opinie.

A mi ostatnio ktoś powiedział że Lamborghini to g***. I to mnie przekonało do tego, że nigdy go sobie nie kupie :D

Opublikowano

A ja się zastanawiałem nad wsadzeniem koszyczka z czterema akumulatorkami AA (4x 1,2V). Dla mnie to najprostsza forma zasilania i ładowania. Masa samych aku to 90g, do tego koszyczek i przewody - wyjdzie w sumie ok. 100g. Czy silnik Thunder Tiger 1,13ccm da radę to unieść?

Opublikowano

Koszyczek to potencjalne 10 miejsc niekontaktu. Pakiet - 2.

No faktycznie. Szczególnie przy niedoskonałym lądowaniu, aku mogą wyskoczyć - a jeśli model odbije się od lądowiska, zero sterowności i biada mu... oj biada. ;)
Opublikowano

O moc silniczka sie nie martw,ma on spore możliwosci.Obejrzyj ten film:

Jest to film z lotami styropianowo-depronowym trenerkiem mna silniczku TT GP 07.

Model miał metr rozpiętości,niewielki wznios,cieniutki profil,brak lotek i ważśył prawie 600g....ze względu na kąty i proporcje ten trenerek nie miał prawa latać...a jednak...latał.SIlnik radził sobie z modelem bardzo dobrze.Lataj na paliwie o zawartości nitro co najmniej 15% i śmigle APC 6x3 lub 6x4 i świecy Rossi gorącej

Opublikowano

Lataj na paliwie o zawartości nitro co najmniej 15% i śmigle APC 6x3 lub 6x4 i świecy Rossi gorącej

Akurat proporcje nitro będę sprawdzał już "w praniu", szczególnie gdy producent zaleca stosowanie paliwa z 5-15% domieszką nitrometanu kiedy potrzeba więcej mocy. A to akurat kwestia tego, czy finalnie masa nie wyjdzie mi za duża.

Śmigło mam Graupner'a 6x4 nylonowe a świecę - oryginalną TT Redline. Mam nadzieję, że na dniach znajdzie się trochę czasu, żeby dotrzeć "fioletową" bestię... :mrgreen:

 

A jutro przyjeżdża oracover i kółeczka... :jupi: Będzie się działo.

Opublikowano

Konrad napisał/a:

Lataj na paliwie o zawartości nitro co najmniej 15% i śmigle APC 6x3 lub 6x4 i świecy Rossi gorącej

Silniczek o poj. 1cm, do którego muszę stosować ponad 15% nitro wywaliłbym natychmiast. Do 4suwa 15cm stosuję mniej.

Opublikowano

Fokker-ale to jest właśnie urok malutkich pojemności-one bardzo lubią nitro :mrgreen: .Oczywiście nie ma sensu przesadzać,25% to juz by było stanowczo zbyt dużo zaś 10% "tak se".Radziłbym Ci docierać na paliwie 5% nitro 15% syntetyk +5% rycyna lub na samej rycynie-wskazane jakby było chciaż te 5% nitro,na docieraniowym 80/20 możesz mieć problemy.Ja osobiście latałem na paliwie Model Technics BEKRA 16% nitro i silniczek spisywał się rewelacyjnie :D

Opublikowano

Ja docierkę będę robić na 20% rycyny i 80% metanolu. Później eksploatacja na 5, góra 10% nitro. Jeszcze nie mam doświadczenia z tym silniczkiem, nie wiem jak będzie "chodził", więc to kwestia przetestowania różnych opcji.

 

Dziś może zacznę pokrywać model - na razie statecznik pionowy i SW, może kawałek kadłuba. Właśnie z kolegą wpadliśmy na pomysł, jak go okleić i w sumie to już się doczekać nie mogę. Jak znajdę chwilę to może wizualizację zrobię... się zobaczy. :)

 

Dziś jeszcze spróbuję kupić szprychy rowerowe i zrobić podwozie - kółka 60mm dotarły razem z oracoverem. Jutro wizyta w modelarnia.pl po rurki węglowe i rozpoczynam finalny montaż. Trzymajcie kciuki. 8)

Opublikowano

Wybaczcie za post pod postem, ale odświeżam temat :) Kolega lukasz_to_ja najwyraźniej dłubie równolegle kilka modeli (widać po jego temacie o RWD), d3211 zamilkł, a Konrad w avatarze ma już Wicherka ale się nim w końcu nie pochwalił...

 

Ostatnio tyle miałem zrobić, ale się przeliczyłem. Budowa utknęła poprzednio na tym etapie (tylko podwozia nie było):

Dołączona grafika

Nie sugerujcie się skrzydłami bez wzniosu - to wszystko przymiarka na sucho, a skrzydła złączone tymczasowo rurkami węglowymi. To samo SW, wisi na rurce.

 

Poza pokryciem skrzydła, którego dziś nie pokazuję - dopieszczanie kadłuba.

Dołączona grafika

Półeczka pod serwa, 2x Turnigy TG9e już na miejscu. Zostaje dorobić im popychacze, ale to już po zamontowaniu sterów. No i widać 3 klapki rewizyjne, 1 z góry, 2 od spodu.

 

Dołączona grafika

A tutaj już na kółkach. Statecznik pionowy oklejony, SK także. Najbliższy weekend niestety na uczelni, ale postaram się coś jeszcze dopracować. :)[/b]

Opublikowano

Jakie masz kólka tzn wielkość-nie wiem jakie kupićna trawe?Ja narazie nic nie robie bo nie jeżdże na modelarnie.....Ale już niebawem będę zamawiał siliczek asp i pakiet shark.

Opublikowano

To może i ja się pochwalę tym co w tej chwili buduję. Mam nadzieję, że nikt się na mnie za to nie pogniewa :P

Niestety buduję go już dość długo. Po prostu jakoś nie mogę się przyłożyć. I coś mi się wydaje, że jeszcze to trochę potrwa :?

Ta balsa na całej lewej bocznej ściance już jest usunięta. Na początku planowałem go w ten sposób pokryć ale wiem, że to by było niezbyt dobre rozwiązanie. Teraz będę go pokrywał japonką. Silnik AP .061 A WASP (1cm).

 

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.