Skocz do zawartości

Motoryzacja duzego szybowca- 5m


Wrobel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Remontuje starego szybowca, rozpiętość 5m, długość 1,8m waga 4,7- 5kg. pow. nośna 90 dm2 i moje pytanie jak w temacie, czyli jaki zastosować silnik spalinowy- jaka pojemność? moc? (2T) aby uciągną tego kolosa, oczywiście to ma być motoszybowiec wiec nie musi się wznosić w pionie, poza tym im lżejszy napęd tym lepiej... Silnik będzie na wieżyczce. Mam swoje typy, ale chcę się upewnić w swoich przemyśleniach i chętnie posłucham waszych opinii. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalina i kropka... lubie ten warkot a poza tym nie mam doświadczenia z elektrykami wiec na razie pozostane przy tym co nie jest mi obce. Również słyszałem o podobnej metodzie dobierania silników, ale wolałem to jeszcze zweryfikowac. W sumie to w planach mam zastosowanie 7.5 cm3, przynajmniej dzwignie jeszcze kamere itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konstrukcja styropian kryty fornirem+balsa (troche dziwne, ale bardzo wytrzymale), skrzydlo sklada sie z dwoch połówek po 2.5 m, kazda z nich waży dokładnie po 1kg, cieciwa przy kadłubie 210mm na koncówce 110mm w sumie jest to makieta SB10. fotki pozniej, bo jestem teraz w pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehehe:) faktycznie... chociaz mysle, ze fotki i tak niczego nie rozjasnia... ot zwykle skrzydlo. zwykla szuflada i juz... a chodzi mi oto czy bagnet 2*15*350 nie jest za slaby na 5m skrzydla?

A jak głębokie ( długie ) są te szuflady ? Jakie skrzydło ? styro + fornir, laminat czy tartak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

W mojej Alpinie 4m (~ 3,6 kg) mam takie bagnety. Sa wklejone w skrzydla (skrzynka w kadlubie), wiec nie wiem jakiej sa dlugosci. Znosza "pionowe" holowanie jednego z kolegow.