Skocz do zawartości

Zakładanie al'a małego domowego biznesu.


Stoko90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Koledzy mam do Was pytanie chciał bym jakos odbić się od dna i zacząc zarabiać jakies pieniadze nie mówie tu o kokosach , poprostu myślałem nad sciąganiem cześci modelarskich z chin typu , silniki , serwa...to co się wmiare opłaca chciał bym zainwestować na początek z tysiąc złotych np na same serwa , i przykładowo serwo tam bedzie kosztowało 16zł a ja bym z tego chciał max 1.50-2.00 utargu oczywiscie przy wiekszej ilości towaru suma bedzie widoczna co o tym myślicie ??

 

Może Wy Koledzy mi podpowiecie w co warto zainwestować na co jest praktycznie najwiekszy popyt , jakie najczesciej elementy ulegają awarii ??

 

Dlaczego tak kombinuje ?? A dlatego ze poprostu jestem na stażu zarabiam tu śmieszne pieniadze które wystarczają mi tylko na opłacenie studiów i parę litrów ropy.

 

Jestem z Przemyśla tu nie ma mowy o jakim kolwiek otworzeniu biznesu

poprostu w Przemyślu nie ma mowy o takim delikatnym biznesie dlatego preferuje tylko sprzedaż poprzez internet co o tym Koledzy myślicie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mały biznes :)

 

jak załozysz firmę a jesteś gdzieś zatrudniony to nie ma tak źle musisz tylko płacić

 

ZUS ok. 230PLN

 

ale importując towary dolicz sobie VAT + CŁO

 

to tego sprzedając towary też musisz płacić VAT od zarobionej kasy lub ryczał.

aby wsytawiać dokument sprzedaży przydałaby się fiskalka ok 1000-3000 zł

 

 

 

ale jeżeli nigdzie nie pracujesz to

 

musisz płacić ZUS , jakieś chorobowe itp. ale nie wiem gdyż mam firme i pracuje :)

 

oczywiście VAT + CŁO na zakup i VAT lub ryczał na sprzedaż

 

PS. zaczniesz handlować na boku to zawsze znajdzie się jakiś uczciwy i zrobi donosik do US, a wtedy kara i to nie mała :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kombinujesz - to kombinuj po cichu.

 

Jeżeli chcesz legalnie - to możemy podyskutować, ale uwzględnij takie koszty jak cło + odprawa, vat, podatek dochodowy, zus itd itp.

 

Gdybyś ściągnął sobie 10 serw, wykorzystał 6 a 4 się pozbył na allegro to ok, ale 1000 zł w serwa (ok 60 szt) to już jest hurt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla firmy, która prowadzi tylko sprzedaż internetową kasa fiskalna nie jest wymagana. Wystarczy księga przychodów i rozchodów.

 

Oczywiście kupować taniej i sprzedawać drożej nie jest zabronione dla osób fizycznych pod warunkiem, że dochód będziesz wykazywał w rocznym zeznaniu podatkowym. Jak klient sobie zażyczy zawsze można napisać umowę kupna sprzedaży - zamiast rachunku, faktury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście Panowie ja kombinuje tak jak kolega wyżej się wypowiedział ja chce legalnie założyc działalność gospodarczą i sprzedawać na allegro, czy można starać się o jakies delikatne dofinansowanie ?? Wiadomo o lokalu można zapomnieć narazie chciał bym prowadzić działanośc w domu jak myślicie jest sens ?? Bo tak dalej być nie może ja dopiero teraz zrozumiałem co to znaczy sytuacja kryzysowa.

 

 

EDIT:

 

Okey poczytam , chodz co do skromnego chodzby nawet dofinansowania raczej liczyć nie mogę z tego względu iż jest ciezko zdobyć dofinansowanie dla tej dziedziny działalości czyli artykuły modelarskie .

 

Będe musiał powaznie nad tym pomyślec dowiedzieć się co i jak i jak coś się dowiem to ewentualnie podziele się informacjami co i jak .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z 1000zł nawet nie podejmuj tematu, zjedzą Cię koszty po 2 tygodniach prowadzenia działalności. Zus, podatek, VAT i dodatkowe koszty, telefon, internet, wystawianie aukcji na allegro. Średnie koszty przy prowadzeniu działalności jeśli mało sprzedajesz to ok. 1-2k pln.

 

Poza tym pomyśl sobie ile musisz sprzedać serw żeby zarobić chociaż na same opłaty. Przy sprzedaży 2000-3000 szt. miesięcznie taki narzut może być ok.

 

Odchodząc od tematu kosztów, jeśli nie masz dobrych i tanich dostawców ciężko Ci będzie się przebić w branży modelarskiej.

 

Nawet jak byś działał w szarej strefie to i tak zbyt dużo nie zarobisz a możesz nabawić się tylko kłopotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W polsce problem polaga na tym że nasi handlowcy mają ok 100-150% marży. To też dlatego ,można się wbić w rynek modelarski z normalną marża ok 10-40%.

 

przykład odbiornik Corona 8ch synteza w UH kosztuje z przesyłką 65PLN w polsce najtaniej chyba jest u nastika ok 120PLN u inncych ok 150PLN. Masakra cenowa !

 

wiem że każdy chce zarabiać ale 100% marży. Dlatego 70% modelarzy jest w stanie dać 100PLN za przesyłkę i kupować w chinach,USA itp.. W skali rocznych zakupów w ten sposób zyskują nawet kwoty w tysiącach złotych .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mały biznes :)

 

jak załozysz firmę a jesteś gdzieś zatrudniony to nie ma tak źle musisz tylko płacić

 

ZUS ok. 230PLN

 

ale importując towary dolicz sobie VAT + CŁO

 

to tego sprzedając towary też musisz płacić VAT od zarobionej kasy lub ryczał.

aby wsytawiać dokument sprzedaży przydałaby się fiskalka ok 1000-3000 zł

Kasa fiskalna jest wymagana z tego cowiem od pewnego poziomu obrotów (nie pamiętam dokładnie ile to było).

 

Do tego jeśli nie ma się głowy do robienia księgowości samemu, albo znajomej księgowej - trzeba liczyć się z kosztami obsługi księgowości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z 1000zł nawet nie podejmuj tematu, zjedzą Cię koszty po 2 tygodniach prowadzenia działalności. Zus, podatek, VAT i dodatkowe koszty, telefon, internet, wystawianie aukcji na allegro. Średnie koszty przy prowadzeniu działalności jeśli mało sprzedajesz to ok. 1-2k pln.

No jeśli pod dwóch tygodniach pędzie wiedział że wykaże obowiązek płacenia podatku i odprowadzenia VAT to nic tylko brać się za interes! :rotfl:

 

Okey poczytam , chodz co do skromnego chodzby nawet dofinansowania raczej liczyć nie mogę z tego względu iż jest ciezko zdobyć dofinansowanie dla tej dziedziny działalości czyli artykuły modelarskie

Nie dziedzina w tym przypadku jest problemem a inne warunki. Dotacja o którą mógłbyś się starać jest dla... bezrobotnych - jak sam piszesz pracujesz. Dotacja służy na wyposażenie stanowiska pracy a nie zakup towaru itp...

 

W polsce problem polaga na tym że nasi handlowcy mają ok 100-150% marży.

Nie.

 

Należy zauważyć iż towar z prowadzany w celach handlowych z poza EU obwarowany jest podatkiem VAT i cłem.

 

Na cenę składa się kilka czynników:

 

- cena zakupu

- cena transportu

- cło od zakupionego towaru (chyba 7%)

- marża

- podatek VAT (22%)

 

z ceny 100zł przy zakupie i kosztach wysyłki 20 zł i 20% marżą robi się nagle cena 188zł brutto!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku rozpoczynania pierwszej działalności gospodarczej można starać się o dotację na jej rozpoczęcie i jak słusznie Marcin133 napisał pieniądze te w kwocie do 18500zł można przeznaczyć na wyposażenie swojej firmy, narzędzia , komputery, oprogramowanie itp.Na towar te pieniądze pójść nie mogą.Trzeba napisać biznes plan, wyszczególnić wszystkie narzędzia i programy na spisie itp, potrzebne jest dwóch żyrantów.Po dostaniu dotacji trzeba przedstawić rachunki i faktury na zakupiony sprzęt.Dostając tą dotację nie jest powiedziane że dostanie się całą kwotę.Koledze zamiast całej kwoty dali około 11000zł.To tak w skrócie.Działalność trzeba prowadzić albo rok albo dwa, już nie pamiętam.

 

Edit: jeszcze jedna ważna sprawa: o te fundusze mogą starać sie osoby bezrobotne czyli najpierw się staramy o dofinansowanie a po jego otrzymaniu dopiero rejestrujemy firmę.

Przy zarabianiu na towarze kwot 3-5% wartości pomysł odrazu skazany jest na zagładę no chyba że w ilościach w tysiącach sztuk.W przeciwnym razie sam Zus pochłonie zyski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jaki towar i skąd (patrz - taryfa celna). Sporo rzeczy z krajów azjatyckich ma taryfę 0%. VAT oczywiście jak najbardziej.

Zgadza się - nie jestem pewien gdzie nawet te 7% jest - przyjąłem cyfrę orientacyjną tylko po to aby zaznaczyć iż taka opłata może być.

 

Sławekmod dobrze opisał ogólne warunki - te natomiast można konsultować i zmieniać. Zdarzają się przypadki dopuszczenia finansowania w określonej sumie towarów jak i też na zakup pojazdu i inne dziwne rzeczy.

 

Zakładając działalność równomiernie z zatrudnieniem etatowym która przewiduje sprzedaż internetową stałe koszta w cale nie muszą być duże! Należy pamiętać że dużo z pośród tych kosztów ponosi się także teraz - nie prowadząc żadnej działalności :)

 

Miesięczne koszty to tylko ZUS w wysokości ok 230zł, koszt rozliczenia miesięcznego (tu różnie), koszt telefonu (płaci za niego się już dziś), roczne koszty utrzymania witryny i kilka innych drobiazgów często na które też już dziś wydaje się pieniądze.

 

Reszta jak opłaty Allegro, podatek dochodowy (jak już będziesz go płacił to stoisz na nogach), koszty wysyłek itp to tylko wyłącznie jak interes idzie a jak idzie to wszystko ok.

 

VATu przedsiębiorca żadnego nie płaci! Jest tylko "skarbnikiem".

 

Jedyne co tak naprawdę potrzebne to pieniądze na rozruch i to wszystko.

(zasady: książka przychodów i rozchodów, przedsiębiorca jest Vatowcem) <- czy jakoś tak to się zwie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasa fiskalna jest wymagana z tego cowiem od pewnego poziomu obrotów (nie pamiętam dokładnie ile to było).

No chyba kase fiskalna musisz miec odrazu bo prowadzac sprzedaz internetowa to jak niby wystawisz komus potwierdzenie zakupu?

 

I do kolegi Stoko90,spodziewaj sie ewentualnych reklamacji i zwrotow,do dwoch tygodni zawsze mozna zwrocic bez podania przyczyny przy opcji>kup teraz< i co bedziesz z chinczykiem ze użerał?

Ponadto juz wiekszosc robi sama zakupy w chinach i nie ma zadnego problemu,musial bys miec super rabaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasa fiskalna z tego co pamiętam jest po przekroczeniu 40 tyś. obrotu ale w przypadku działalności internetowej nie jest wymagana ze względu na potwierdzenia wpłaty na koncie. Paragon nie fiskalny można również wystawić za pomocą programu do faktur ale nie jest to obowiązkowe.

 

Nie sądzę aby jakiś internetowy sklep modelarski utrzymał się na 10% marży, to nie realne ze względu na bardzo mały rynek i wąskie grono odbiorców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsumie myśle czytając te wszystkie posty że nie mam nawet co startować z takimi planami w Przemyślu , widzę po znajomych oni zamawiają wszystko praktycznie do modeli z HK , UK , USA bo wychodzi taniej i mają rację ale dzięki wielkie Panowie ze podtrzymaliście ten temat co nieco się dowiedziałem jeszcze raz dziękuję temat do zamkniecia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę aby jakiś internetowy sklep modelarski utrzymał się na 10% marży, to nie realne ze względu na bardzo mały rynek i wąskie grono odbiorców.

nie taki mały rynek, niestety ceny w polsce często są zaporowe.

 

co do dotacji już się nie pisze biznes planu tylko wypełnia formularz. Niestety aby dostać dotacje trzeba wykazać że Cie stać na zapłacenie (gotówka , kredyt) faktur za zakupiony towar na wyposażenie firmy. Po wstępnej weryfikacji jest 99% szans że dotacje otrzymasz ale zwrot kasy do 6 m-c od zakupu. Szanse na dotacje rosną jak w formularzu wpiszesz że masz zamiar się rozwiać i zatrudniać pracowników. Weryfikacja jest szablonowa.

 

ostatnio byłem na rozmowie ws. dotacji z pracownikiem (regionalnej izby gospodarczej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.