Skocz do zawartości

ASP 10ccm gaśnie w locie


Ada-

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Znalazłem inne paliwo, na 99% jest to mieszanka bekry 20 z paliwem 80/20. Teraz na nim będę próbować.

 

Mam próbować z obróceniem silnika głowicą do dołu? Jest jakiś sens? Trzeba będzie go zapalać na plecach?

  • Odpowiedzi 47
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Zmierzylem firmowe podkladki - 0.15mm.

W ASP 108 zalozylem jedna by dobrze pracowal z 10% nitro.

Sadze ze 20% to pewnie 0.3mm, moze nawet 0.5mm jak pisze Konrad.

 

Nie wiem co to Bekra to i nic mowic nie bede - ale te 5% nitro dobrze miec, chociaz bez nitro tez nie powinno byc grymasow.

Czy glowica w gore czy w dol - nie ma znaczenia - nalezy tylko przed uruchamianiem upewnic sie ze nie ma paliwa w cylindrze (gdy cylinder jest w dol) - mozna wal ukrecic - paliwo jest bardzo niescisliwe . . . . .

Opublikowano

Leszek_K-nie napisałem 0,5mm,napisałem że dobra jest Jogobella 0,5l a miałem na myśli aluminiowe wieczko z jogurtu Jogobella o pojemności 500ml(duzy owocowy jogurt).Ma to o tyle duże znaczenie że w mniejszych jogurtach wieczka są z cienszej folii.Ta o której ja mówię ma grubość ok 0,15mm tak wiec należaloby podlozyc co najmniej dwie,chociaz chyba lepiej będzie się rozejrzeć za firmowymi podkładkami.

Opublikowano
:D hehe wiesz dobrze ża nie chodziło mi o pokazanie palcem jak wygląda świeca zimna czy ciepła.A o ich właściwości i wpływ tych właściwości na proces spalania w konkretnym silniku.
Opublikowano

Tutaj jedna z teorii tłumacząca wpływ świec i sposób doboru i chodź artykuł nie jest podpisany tylko jednym nazwiskiem nie tłumaczy przynajmniej mi wszystkiego i dalej mam pytania na które odpowiedź jedynie przypuszczam a nie potrafię znaleźć odpowiedniego opracowania tłumaczącego te kwestie.

 

Teoria w powyższym artykule nie tłumaczy mi przede wszystkim wpływu temperatury zewnętrznej i związanym z nią doborem świeczek: Przy niskich temperaturach zaleca się użycie cieplejszej świeczki i odwrotnie <- zalecenia przy doborze OSMAX

Opublikowano

Wracając do tematu:

Właśnie wróciłem z podwórka, silnik zalałem mieszanym paliwem (bekra 20 i castrol 80/20).

Iglicę musiałem przykręcić o chyba obrót, silnik po rozgrzaniu chodzi bajecznie, obroty są bardzo wysokie, dużo wyższe do tych na których latałem. Silnik zaczął chodzić jak 2-takt, pzestał przerywać i wogóle świetnie wkręca się na obroty.

 

Teraz pytania:

1. Czym może być spowodowane wysokie spalanie, jest chyba 4 razy większe od tego jak latałem na bardziej odkręconej iglicy i na paliwie 20% nitro, może to kwestia wysokich obrtów?

2. Paliwo w zbiorniku burzy się(chyba tak to się pisze), tak ma być?

3. Bez problemu mogę zaobserwować że w ostatnim wężyku (tylko ten mam przeźroczysty) paliwo płynie z bąbelkami powietrza, znowu, tak ma być? :crazy:

 

Dodam że świecy nie zmieniałem, podkładek nie dawałem, silnika nie obracałem ani nie uszczelniałem.

Opublikowano

2. Paliwo w zbiorniku burzy się(chyba tak to się pisze), tak ma być?

 

Obstawiam nieszczelność zbiornika. Może korek masz niedokręcony? Sucho pod zbiornikiem ? Sprawdź wężyk w zbiorniku. Objawy gaśnięcia w locie są podobne przy rozszczelnieniu instalacji i/lub braku wymaganego ciśnienia. Pewnie paliwo burzy się i płynie powietrze z paliwem dopiero od pewnego poziomu w zbiorniku - np 1/3. Wtedy kaplica - nie ustawisz silnika i nie będzie pracował regularnie.

Opublikowano

Sprawdź szczelnosc zbiornika oraz czy silikonowy przewod w srodku zbiornika nie jest przypadkiem pekniety.Dobrze byloby gdybys zalozyl na przewód przy gaźniku aluminiowy filterek paliwa

Opublikowano

Ada$

1 - silnik dostal paliwo do jakiego zostal stworzony to i pokazuje co potrafi - nie przegrzej silnika aby. Wlasciwe paliwo nie wymaga zadnych podkladek / specjalnych swiec.

2 - Najprawdopodobniej paliwo burzy sie z powodu wibracji. Zbiornik MUSI byc odizolowany od konstrukcji gabka - paliwo nie moze sie burzyc .

3 - w wezyku nie moze byc powietrza. NIE MOZE. Powietrze w wezyku znaczy ze paliwo sie burzy lub gdzies jest nieszczelnosc. Jedno i drugie jest niedopuszczalne.

 

Spokojnie z obrotami, nic sie motorkowi nie stanie.

Popraw zbiornik, silnik wyreguluj i w powietrze.

Kilka pierwszych lotow silnik powienien byc wyregulowany ciut bogato - tzn - ustaw obroty na max i potem odkrec igle o 1/8 obrotu, troche to zalezy od silnika.

Ma byc bogato ale daleko od czterotaktu. Jezeli masz obrotomierz - ustaw na max minus 300.

Dobrej zabawy

Opublikowano

Obstawiam nieszczelność zbiornika. Może korek masz niedokręcony? Sucho pod zbiornikiem ? Sprawdź wężyk w zbiorniku. Objawy gaśnięcia w locie są podobne przy rozszczelnieniu instalacji i/lub braku wymaganego ciśnienia. Pewnie paliwo burzy się i płynie powietrze z paliwem dopiero od pewnego poziomu w zbiorniku - np 1/3. Wtedy kaplica - nie ustawisz silnika i nie będzie pracował regularnie.

Korek jest mocno dokręcony, Pod zbiornikiem sucho. Wężyk w zbiorniku sprawdzany przed założeniem czyli jakiś miesiąc temu ale paliwo lałem w zeszłym tygodniu dopiero.

Wszystkie wężyki są szczelnie, nic nie kapie, może to wina że lekko przytkałem blaszki w tłumiku po rozkręceniu?

Zbiornik wklejony jest na stałe, jest na piance pod palene (taki tańszy depron :wink: ) i kleju na gorąco.

Najgorsze że gdy silnik zgasł w locie nie było 1/3 zbiornika a 4/5 :|

 

 

 

Ada$

1 - silnik dostal paliwo do jakiego zostal stworzony to i pokazuje co potrafi - nie przegrzej silnika aby. Wlasciwe paliwo nie wymaga zadnych podkladek / specjalnych swiec.

2 - Najprawdopodobniej paliwo burzy sie z powodu wibracji. Zbiornik MUSI byc odizolowany od konstrukcji gabka - paliwo nie moze sie burzyc .

3 - w wezyku nie moze byc powietrza. NIE MOZE. Powietrze w wezyku znaczy ze paliwo sie burzy lub gdzies jest nieszczelnosc. Jedno i drugie jest niedopuszczalne.

 

Spokojnie z obrotami, nic sie motorkowi nie stanie.

Popraw zbiornik, silnik wyreguluj i w powietrze.

Kilka pierwszych lotow silnik powienien byc wyregulowany ciut bogato - tzn - ustaw obroty na max i potem odkrec igle o 1/8 obrotu, troche to zalezy od silnika.

Ma byc bogato ale daleko od czterotaktu. Jezeli masz obrotomierz - ustaw na max minus 300.

Dobrej zabawy

1. Silnik na pełnych obrotach ma około 110st, mierzone termometrm na podczerwień.

Nie jestem pewny czy mam się sugerować temperaturą, w heli skręcam tak długo iglice aż silnik po lecie będzie miał około 110st, w samolotach podobno kręci się iglicą aż będzie miał super osiągi prawda?

2. Zbiornik odizoluje na piance, zobaczymy jak będzie.

 

Obrotomierza nie mam ale wiem o co chodzi.

 

I ponawiam pytanie, gaźnik mam dużo wyżej niż zbiornik paliwa, mam odwrócić silnik?

 

Dołączona grafika

Opublikowano

Ada$

110 st jest OK, w locie bedzie troche nizej - ale radze ze 2 - 3 loty dac troszke bogatsza mieszanke, troszke.

Jezeli zbiornik jest nizej niz gaznik wszystko jest cacy dokad nie odwrocisz aeroplanu na plecy. Zalejesz silnik natychmiast. Dlatego zbiornik ustawia sie tak jak to namalowal Marcin133, gaznik w srodku wysokosci zbiornika. W takim ustawieniu doplyw paliwa nie zmienia sie z polozeniem modelu. W granicach rozsadku.

 

Powodzenia

Opublikowano

Pierwsze 2 loty były spokojne i bez plecków, silnik zgasł.

3. Lot porobiłem troche pętli i też zgasł.

 

Mam kolejne pytanie, czy silnik moge gasnąć przez zbyt niską temperaturę?

Silnik w locie miał około 40st więc nie za dużo...

 

Silnik chyba odwróce...

Opublikowano

Jak masz powietrze w paliwie (w wezyku) cudow nie ma - zgasnie.

W petli nie zgasnie, nawet gdy zbiornik jest za nisko - zbyt krotko to trwa, ale lot na plecach - zgasnie z gwarancja, chyba ze gaz przymkniesz, wtedy masz szanse ze nie zgasnie.

40 stopni - troche cienko, bardzo cienko, ale skad wiesz ze tyle bylo, jezeli mierzyles po wyladowaniu to malo to wiarygodne.

Opublikowano

Mogę wstawić filnik w locie, podczas regulacji nie ma kto nagrywać.

 

Silnik reguluje w pionie i nie przygasa, w locie gaśnie w locie poziomym :crazy:

Opublikowano

Wszystkie wężyki są szczelnie, nic nie kapie

Ada$

 

Oko ludzkie jest zawodne - chociaż nie wiem jaką metodą sprawdzałeś. Proponuję jakąś próbę ciśnieniową instalacji zbiornika i wężyków. np strzykawką na wężyku ciśnienia z tłumika. Pozostałe wężyki "zakorkuj". Jeżeli masz ssak wężyka w zbiorniku całkowicie zanurzony i pobierasz powietrze to masz nieszczelność. Uczepiłem się tej nieszczelności jak pijany płotu ale miewałem podobne objawy przy każdym silniku i nieszczelnej instalacji. Jak nie zlikwidujesz tego powietrza w wężyku na gaźnik to daruj sobie regulację.

Czy powietrze w wężyku pojawia się od pewnego poziomu w zbiorniku ? Zalej zbiornik na max wypal go na ziemi i poobserwuj.

 

Sprawdź czy masz szczelność połączenia tłumika z silnikiem i ew. go dokręć , daj uszczelkę lub silikon itd . To gwarancja ciśnienia w zbiorniku.

 

Mam dwa ASP i nie narzekam na ich jakość. To dobre silniki.

Powodzenia

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.