Marcin Opublikowano 27 Października 2009 Opublikowano 27 Października 2009 Moze to i dziwne, ale... Jak odczytywac wymiary smigiel skladanych? Niby mam lopatki 9x5 ale przeciez w zaleznosci od rozstawu mocowania (kolpak 30mm a np kolpak 45mm) mam zupelnie inna srednice. Jak w zwiazku z tym np dobrac smiglo 11x6 do silnika elektrycznego? Stale pół biedy, ale jak dobrać składane?
JarekF Opublikowano 28 Października 2009 Opublikowano 28 Października 2009 Myślę, że istotnym tu jest powierzchnia łopatki wynikająca z rozmiaru śmigła. Kołpak nawet gdyby miał średnicę 70 mm to przecież nie ciągnie. Rozumiem, że od średnicy zależy prędkość łopatek. Im większa średnica wzrasta prędkość obwodowa. Ale na to jest sposób, bo przecież jest regulator i drążek gazu :wink:
Marcin Opublikowano 28 Października 2009 Autor Opublikowano 28 Października 2009 No tak, ale nie chciałbym na przykład spalić silnika/ regulatora dając za duże śmigło
Patryk Sokol Opublikowano 28 Października 2009 Opublikowano 28 Października 2009 Jeśli chodzi o średnicę to sprawa jest stosunkowo prosta. Jeśli masz łopatki 14" i kołpak 2" to traktuj cały ten zespół jako śmigło 16". Trzeba również zauważyć, że skok również rośnie, nie pamiętam już tylko w jakiej relacji to łącznie występuje... O ile dobrze pamiętam to skok wzrasta o połowę średnicy kołpaka, ale mogę się mylić.
Marcin Opublikowano 28 Października 2009 Autor Opublikowano 28 Października 2009 Czyli jesli srednica mocowania lopat wynosi 1.6cala (42mm) to moge przyjąc, że smiglo 11x6 powinno skladac sie z lopatek 9.4x6?
gładkilot Opublikowano 28 Października 2009 Opublikowano 28 Października 2009 co do różnicy np 40mm i 50mm nie jestem pewien jak to jest ale zdaje mi się, że nie powinno się brać łopatek o 2 rozmiary mniejsze ponieważ składane są od razu mniejsze ( uwzględniana jest średnica kołpaka)
Damian-str Opublikowano 29 Października 2009 Opublikowano 29 Października 2009 Witam. Ja mam łopatki 9x6, i dopiero po zastosowaniu kołpaka ok.35mm średnicy całe śmigło ma 9cali.
Barlu Opublikowano 29 Października 2009 Opublikowano 29 Października 2009 Czyli najprościej pojechać do sklepu i dobierać łopatki do danego kołpaka, z miarką w ręku :evil:
zzradek Opublikowano 29 Października 2009 Opublikowano 29 Października 2009 Wbrew pozorom bardzo istotny temat. Nie chce mi się szukać, ale już chyba gdzieś widziałem podobny. Każde łopaty są przewidziane do konkretnej średnicy kołpaka i przy tej konkretnej średnicy pomiar miarką zgodzi się z tym, co jest wybite na łopatach. Zwiększanie średnicy kołpaka zwiększy średnicę śmigła, a ze skokiem zaczną się dziać czary, a mianowicie skok się zwiększy, ale niejednakowo na całej długości łopaty.
Marcin Opublikowano 29 Października 2009 Autor Opublikowano 29 Października 2009 Cały problem poruszyłem z powodu silnika Turnigy, do którego będę dobierał śmigło. Ja na szczęście mam w posiadaniu wattmeter ale problem pozostaje nierozwiązany.
buwi777 Opublikowano 29 Października 2009 Opublikowano 29 Października 2009 Czyli najprościej pojechać do sklepu i dobierać łopatki do danego kołpaka, z miarką w ręku :evil: Nie z miarką a z suwmiarką o dokładności 0,01 mm :wall:
bubu2 Opublikowano 29 Października 2009 Opublikowano 29 Października 2009 Zajrzyj pod ten link-strona AeroNaut`a: http://www.aero-naut.net/index.php?id=312 Z boku, w download, masz do pobrania Steigungsänderung durch verschränkte Mittelstücke, dokładne dane dla różnych kołpaków (dane firmowe-a więc od producenta). pozdr.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.