Czepus Opublikowano 3 Listopada 2009 Opublikowano 3 Listopada 2009 Hey, Mam pytanko czy silnik który posiadam nie rozniesie mi szybowca? Warto go montować? Silnik: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2139 Model: http://img42.imageshack.us/img42/7413/dsc00732ho.jpg Rozpiętość: 3 metry Waga gotowego do lotu: 2kg? - Silnik chcę dać mu w dziób. - Skrzydła będą oklejone jeszcze balsą. Jaki zastosować pakiet (2.5Ah 3s styknie)? Nie zależy mi na wznoszeniu pod kątem 60* :crazy: Interesuje mnie dość łatwy start, muszę być samodzielny 8) Zmieszany Czepus
buwi777 Opublikowano 3 Listopada 2009 Opublikowano 3 Listopada 2009 Hey, Mam pytanko czy silnik który posiadam nie rozniesie mi szybowca? Warto go montować? Silnik: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2139 Model: http://img42.imageshack.us/img42/7413/dsc00732ho.jpg Rozpiętość: 3 metry Waga gotowego do lotu: 2kg? - Silnik chcę dać w mu w dziób. - Skrzydła będą oklejone jeszcze balsą. Jaki zastosować pakiet (2.5Ah 3s styknie)? Nie zależy mi na wznoszeniu pod kątem 60* :crazy: Interesuje mnie dość łatwy start, muszę być samodzielny 8) Zmieszany Czepus a/ może być b/ ale dlaczego brutalnie " w dziób " - czym zawinił :?: :devil: c/ pakiet "styknie" d/ samodzielność nie od tego zależy :faja:
Czepus Opublikowano 3 Listopada 2009 Autor Opublikowano 3 Listopada 2009 a/ może być b/ ale dlaczego brutalnie " w dziób " - czym zawinił :?: :devil: c/ pakiet "styknie" d/ samodzielność nie od tego zależy :faja: a) cieszy mnie to :mrgreen: jego młodszy brat (2.5m) miał wieżę z warkoczącym silnikiem, jakoś dziwnie wygląda taki model z garbem :crazy: c) ciężko biegać po łące z rozłożoną anteną i 3m szybowcem. :rotfl:, a jeszcze ciężej o pomocnika.
buwi777 Opublikowano 3 Listopada 2009 Opublikowano 3 Listopada 2009 a/ może być b/ ale dlaczego brutalnie " w dziób " - czym zawinił :?: :devil: c/ pakiet "styknie" d/ samodzielność nie od tego zależy :faja: a) cieszy mnie to :mrgreen: jego młodszy brat (2.5m) miał wieżę z warkoczącym silnikiem, jakoś dziwnie wygląda taki model z garbem :crazy: c) ciężko biegać po łące z rozłożoną anteną i 3m szybowcem. :rotfl:, a jeszcze ciężej o pomocnika. b/ powinno być "zamontuję w dziobie " - dać komuś " w dziób " kojarzy się z czymś ZUPEŁNIE innym d/ samodzielność bardziej zależy od umiejętności niż od wyposażenia - to miałem na myśli :idea:
Jacek Walenciak Opublikowano 3 Listopada 2009 Opublikowano 3 Listopada 2009 Jakoś nie chce mi się wierzyć, że waga 3 metrowego motoszybowca wyniesie do lotu 2 kg. Raczej będzie to waga w okolicach 2,5 kg, a na tym silniku wznoszenie będzie powolne i pod małym kątem. Radziłbym dać coś mocniejszego. Sam mam w motoszybowcu 2,4 m rozpiętości silnik trochę większy Turnigy 35-48 i waga modelu z pakietem 4100 mAh wynosi 2 kg. Wznoszenie dobre pod kątem 75-80 stopni, ale pionowo to już nie da rady.
Czepus Opublikowano 3 Listopada 2009 Autor Opublikowano 3 Listopada 2009 Jakoś nie chce mi się wierzyć, że waga 3 metrowego motoszybowca wyniesie do lotu 2 kg. Raczej będzie to waga w okolicach 2,5 kg, a na tym silniku wznoszenie będzie powolne i pod małym kątem. Radziłbym dać coś mocniejszego. Sam mam w motoszybowcu 2,4 m rozpiętości silnik trochę większy Turnigy 35-48 i waga modelu z pakietem 4100 mAh wynosi 2 kg. Wznoszenie dobre pod kątem 75-80 stopni, ale pionowo to już nie da rady. Jacku nie zależy mi na wznoszeniu pod tak dużym kątem.... :rotfl: Wagę podałem orientacyjnie, biorąc pod uwagę poprzedni model 2.5m + wieżyczka z silnikiem 2.5ccm Gdyby nawet wyszedł 2.5kg, to według testów ten silnik daje ok 1900g ciągu??? Co mi wydaje się być za dużo jak na ten model :twisted: Według mnie przesada konfigurować motoszybowca na 80* :crazy: Jeżeli ten silnik da rade dźwignąć model pod kątem 40 stopni to mnie zadowala. Poprzedni szybowiec na silniku Meteor 2.5ccm nie uzyskiwał 40 stopni, i trzeba było nadać mu dużej prędkości przy starcie. (Gdyby nie te starty, mi wznoszenie odpowiadało) Nadal zmieszany... Czepus
Jacek Walenciak Opublikowano 3 Listopada 2009 Opublikowano 3 Listopada 2009 W porządku, miałeś silnik spalinowy to na pewno ciąg był wystarczający. Weź pod uwagę fakt, że w pełni naładowany akumulator da dobre wznoszenie na w/w przez Ciebie silniku - na pierwszą windę do góry. Jeżeli chcesz sobie polatać, to potrzeba się parę razy "wywindować" w górę. I tu mamy problem, bo w akumulatorach nie ma już tyle prądu, co na początku i model będzie wznosił się na "rzęsach", o ile będzie się wznosił. Nie chcę kolegi martwić, ale przerobiłem ten temat na swoich modelach. Dlatego stosuję silniki o dużo większym ciągu, niż jest to potrzebne i stosuję akumulatory większej pojemności w granicach 3200mAh - 4100 mAh. Mam wtedy dobre wznoszenie do końca, aż do odcięcia przez regulator. pozdrawiam, Jacek
buwi777 Opublikowano 3 Listopada 2009 Opublikowano 3 Listopada 2009 Nie chcę kolegi martwić, ale przerobiłem ten temat na swoich modelach. Dlatego stosuję silniki o dużo większym ciągu, niż jest to potrzebne i stosuję akumulatory większej pojemności w granicach 3200mAh - 4100 mAh. Mam wtedy dobre wznoszenie do końca, aż do odcięcia przez regulator. pozdrawiam, Jacek No i zapomniałeś dodać że WSZYSTKO masz większe - ciężar też. Dlaczego nie stosujesz pakietów o poj. 8000 mAh - byłoby jeszcze lepiej - nie ???? Nie zauważyłeś że to MOTOSZYBOWIEC i nie musi robić zawisów na śmigle ? I jeszcze jedno - dlaczego wg Ciebie jak pakiet 2500 mAh to słabnie co windę a jak masz 3200-4100 mAh to nie widzisz różnicy i wyładowujesz do końca - dziwna logika/tłumaczenie :shock:
Jacek Walenciak Opublikowano 3 Listopada 2009 Opublikowano 3 Listopada 2009 buwi777, nie chodzi mi o robienie zawisów na śmigle, ale o komfort wznoszenia, a w przypadku opresji jest zawsze szansa, aby uratować model. Przy wyładowywaniu pakietu 2500 mAh prądu będzie coraz mniej przy każdorazowej windzie, i widzę doskonale różnicę. Przy większej pojemności akumulatora nastąpi to później. Nie ma sensu stosować akumulatorów 8000 mAh, bo i nie mam gdzie tego nawet upchać w kadłubie.
buwi777 Opublikowano 3 Listopada 2009 Opublikowano 3 Listopada 2009 Jacek - przeczytaj ze spokojem CAŁY wątek od początku i ze zrozumieniem postaraj się odpowiedzieć na zadane w pierwszym poście pytania. Autor nie pytał się co zastosować tylko czy to co ma może zastosować - zauważasz tę drobną ale istotną różnicę ??
Czepus Opublikowano 3 Listopada 2009 Autor Opublikowano 3 Listopada 2009 buwi777, zmienię trochę pytanie.... Czy jest sens pakować ten silnik do modelu? Mam mętlik w głowie, a nie mam zamiaru trzy razy zmieniać silnik... Pomóżcie w doborze silnika i pakietu... Moje oczekiwania mniej więcej znacie.... Ja motoszybowce miałem zawsze ze spalinami, a marzy mi się taki z elektrownią :mrgreen: Czepus
buwi777 Opublikowano 3 Listopada 2009 Opublikowano 3 Listopada 2009 buwi777, zmienię trochę pytanie.... Czy jest sens pakować ten silnik do modelu? Mam mętlik w głowie, a nie mam zamiaru trzy razy zmieniać silnik... Pomóżcie w doborze silnika i pakietu... Moje oczekiwania mniej więcej znacie.... Ja motoszybowce miałem zawsze ze spalinami, a marzy mi się taki z elektrownią :mrgreen: Czepus Podtrzymuję wypowiedź z godz 14.40 + dobierz dobry regulator :roll: np. Turnigy Plush 40A więcej szczegółów - zapraszam na skype -> buwi777
wojtek-a Opublikowano 4 Listopada 2009 Opublikowano 4 Listopada 2009 Czesc W/g teoretycznych obliczen ten silnik powinien wystarczyc, ale na moje oko jest troche za maly. Bylby idealny do szybowca ok. 2m i do 1,5 kg. Ja bym szukal podobnego motorka o wadze 170-200g, ktory kreci ~800 obr/V. Z pakietem 3S 2500-3000 mAh i smiglem 14/7 - 14/8 powinien sie zadowolic pradem do 40A (max 45A). Pradu powinno wystarczyc na ok. 3 minuty przyzwoitego i pewnego wznoszenia. Wojtek
Czepus Opublikowano 4 Listopada 2009 Autor Opublikowano 4 Listopada 2009 Hey, Będę musiał szukać całkiem innego silnika, w kadłub wejdzie mi maksymalnie coś o średnicy 35-36mm co da mi mały zapas na regulacje skłonu i wykłonu. Z doborem elektrowni jeszcze się chyba wstrzymam, skończę skrzydła i usterzenie, a wtedy znając dokładniej wagę całego zestawu zacznę czegoś szukać. Dzięki za podpowiedzi! Czepus
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 7 Listopada 2009 Opublikowano 7 Listopada 2009 Silnik, który zaproponowałeś zupełnie nie nadaje się do tego modelu. Będzie brzęczał, śmigło to będzie fajny wentylator ale modelu nie pociągnie nawet gdy uda Ci się z tymi 2 kg !!! Z tego co wiem Marcin ćwiczy właśnie podobny silnik, o ile nie ten sam, w zupełnie mniejszym modelu. Pogadaj z nim. I przestań bezkrytycznie wierzyć we wszystko co napiszą o silniku na stronie Hobby City. Niestety, zbyt często 1mm, 10A i metr bambusa to u nich ta sama miara. Potrzebujesz silnika niskoobrotowego zdolnego zakręcić śmigłem o dużej, ponad 12" średnicy, lepiej 14-15". Najfajniej wychodzą inrunnery z przekładnią, niestety koszt przekładni nie jest do pominięcia. Poszukaj na ebuy-u firmy inc. Znajdź silnik 3720 (200g)lub lepiej 3732 (250g) i zastanów się. 3720 i mniejszy 3714 sprawdziłem w modelach i byłem mile zaskoczony. 3732 - zamierzam przetestować w przyszłym roku. 3720 zastosowałem z 14" śmigłem do prawie 2,5 kg Kulbutina na 4 celach Life. Ciągnął aż miło było patrzeć i na to są świadkowie w Rybniku i filmik też chyba tu był. Brał coś koło 40A. Na 3 Lipolach pociągnie trochę słabiej ale zejdziesz z prądem na 30 kilka A, czyli lipole o mniejszej pojemności... Generalnie, po 30 kilku latach zabawy z prądem w motoszybowcach zgadzam się z Jackiem całkowicie poza oceną kąta wznoszenia, w moim odczuciu trochę mniej. Ponieważ to odczucia - czyli pełny subiektywizm !!!! Powodzenia - Jurek
smootny Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 Mam podobny modelik (około 2,6m) i zastanawiam się nad taką konfiguracją: RAY C3548/06 outrunner brushless motor http://www.rcm-pelikan.cz/index.php?sec=product&id=30519&lang=en Motor je vhodný pro cvičné modely a motorové větroně do 2600 g, akrobatické do 2300 g a 3D akrobaty do 1500 g. Základní technické údaje Motor C3548/06 Napájení 3-5 Lixx 10-18 Nixx Otáčky na volt (ot./min/V) 790kv Počet závitů 6 Výkon (W) 800 Vnitřní odpor (mOhm) 54 Proud naprázdno (A) 1,3 Max. zatížitelnost (A/60 s) 60 Regulátor (A) 40-70 Průměr (mm) 35 Délka (mm) 48 Hřídel (mm) 4 Hmotnost 170 regiel 40A, pakiet 3s 2200mah, i śmigło skłądane 14x7. Czy ta konfiguracja będzie optymalna ??
wezyr994 Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 Optymalna, ale chyba z pakietem 5S.
smootny Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 Optymalna, ale chyba z pakietem 5S. Zależy mi na pozostaweniu pakietów 3s - cóż trzeba by było w tym configu zmienić ? Domyślam się, że regulator na conajmniej 60A ...
wezyr994 Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 Masz napisane w specyfikacji silnika : zasilanie 3-5 Lixx. Trzeba więc przyjąć, że przy zasilaniu 5S silnik osiaga maksymalne parametry na optymalnym śmigle / w tym przypadku -cytat z Nastika -"zalecane śmigła: od 11x6 do 13x8 (4 Lixx/12 Nixx 13x8, 5 Lixx 11x6) ". Obawiam się, ze na pakiecie 3S może mieć mizerniejsze osiągi.
blackriver Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 Optymalna, ale chyba z pakietem 5S. drivecalc 240 m npm, 15 st.c. śmigło 14x7 AeroCarbon kołpak 42 mm akku 2200 35C: 5s rpm 7241 prąd 40,4 A ciąg statyczny 2137 g strumień 60 km/h 689 Watt czas lotu 3 minut 4s rpm 6271 prąd 30,1 A ciąg statyczny 1602 g strumień 52 km/h 420 Watt czas lotu 4 minut 3s rpm 5154 prąd 20,2 A ciąg statyczny 1082 g strumień 43 km/h 215 Watt czas lotu 6 minut edit 6s rpm 8097 prąd 50,9 A ciąg statyczny 2671 g strumień 68 km/h 1019 Watt czas lotu 2,20 minut Drivecalc może się machnąć poniżej 7 procent błędu, tak że dane są bardzo prawdopodobne.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.