Czepus Posted November 3, 2009 Posted November 3, 2009 Hey, Mam pytanko czy silnik który posiadam nie rozniesie mi szybowca? Warto go montować? Silnik: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2139 Model: http://img42.imageshack.us/img42/7413/dsc00732ho.jpg Rozpiętość: 3 metry Waga gotowego do lotu: 2kg? - Silnik chcę dać mu w dziób. - Skrzydła będą oklejone jeszcze balsą. Jaki zastosować pakiet (2.5Ah 3s styknie)? Nie zależy mi na wznoszeniu pod kątem 60* :crazy: Interesuje mnie dość łatwy start, muszę być samodzielny 8) Zmieszany Czepus
buwi777 Posted November 3, 2009 Posted November 3, 2009 Hey, Mam pytanko czy silnik który posiadam nie rozniesie mi szybowca? Warto go montować? Silnik: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2139 Model: http://img42.imageshack.us/img42/7413/dsc00732ho.jpg Rozpiętość: 3 metry Waga gotowego do lotu: 2kg? - Silnik chcę dać w mu w dziób. - Skrzydła będą oklejone jeszcze balsą. Jaki zastosować pakiet (2.5Ah 3s styknie)? Nie zależy mi na wznoszeniu pod kątem 60* :crazy: Interesuje mnie dość łatwy start, muszę być samodzielny 8) Zmieszany Czepus a/ może być b/ ale dlaczego brutalnie " w dziób " - czym zawinił :?: :devil: c/ pakiet "styknie" d/ samodzielność nie od tego zależy :faja:
Czepus Posted November 3, 2009 Author Posted November 3, 2009 a/ może być b/ ale dlaczego brutalnie " w dziób " - czym zawinił :?: :devil: c/ pakiet "styknie" d/ samodzielność nie od tego zależy :faja: a) cieszy mnie to :mrgreen: jego młodszy brat (2.5m) miał wieżę z warkoczącym silnikiem, jakoś dziwnie wygląda taki model z garbem :crazy: c) ciężko biegać po łące z rozłożoną anteną i 3m szybowcem. :rotfl:, a jeszcze ciężej o pomocnika.
buwi777 Posted November 3, 2009 Posted November 3, 2009 a/ może być b/ ale dlaczego brutalnie " w dziób " - czym zawinił :?: :devil: c/ pakiet "styknie" d/ samodzielność nie od tego zależy :faja: a) cieszy mnie to :mrgreen: jego młodszy brat (2.5m) miał wieżę z warkoczącym silnikiem, jakoś dziwnie wygląda taki model z garbem :crazy: c) ciężko biegać po łące z rozłożoną anteną i 3m szybowcem. :rotfl:, a jeszcze ciężej o pomocnika. b/ powinno być "zamontuję w dziobie " - dać komuś " w dziób " kojarzy się z czymś ZUPEŁNIE innym d/ samodzielność bardziej zależy od umiejętności niż od wyposażenia - to miałem na myśli :idea:
Jacek Walenciak Posted November 3, 2009 Posted November 3, 2009 Jakoś nie chce mi się wierzyć, że waga 3 metrowego motoszybowca wyniesie do lotu 2 kg. Raczej będzie to waga w okolicach 2,5 kg, a na tym silniku wznoszenie będzie powolne i pod małym kątem. Radziłbym dać coś mocniejszego. Sam mam w motoszybowcu 2,4 m rozpiętości silnik trochę większy Turnigy 35-48 i waga modelu z pakietem 4100 mAh wynosi 2 kg. Wznoszenie dobre pod kątem 75-80 stopni, ale pionowo to już nie da rady.
Czepus Posted November 3, 2009 Author Posted November 3, 2009 Jakoś nie chce mi się wierzyć, że waga 3 metrowego motoszybowca wyniesie do lotu 2 kg. Raczej będzie to waga w okolicach 2,5 kg, a na tym silniku wznoszenie będzie powolne i pod małym kątem. Radziłbym dać coś mocniejszego. Sam mam w motoszybowcu 2,4 m rozpiętości silnik trochę większy Turnigy 35-48 i waga modelu z pakietem 4100 mAh wynosi 2 kg. Wznoszenie dobre pod kątem 75-80 stopni, ale pionowo to już nie da rady. Jacku nie zależy mi na wznoszeniu pod tak dużym kątem.... :rotfl: Wagę podałem orientacyjnie, biorąc pod uwagę poprzedni model 2.5m + wieżyczka z silnikiem 2.5ccm Gdyby nawet wyszedł 2.5kg, to według testów ten silnik daje ok 1900g ciągu??? Co mi wydaje się być za dużo jak na ten model :twisted: Według mnie przesada konfigurować motoszybowca na 80* :crazy: Jeżeli ten silnik da rade dźwignąć model pod kątem 40 stopni to mnie zadowala. Poprzedni szybowiec na silniku Meteor 2.5ccm nie uzyskiwał 40 stopni, i trzeba było nadać mu dużej prędkości przy starcie. (Gdyby nie te starty, mi wznoszenie odpowiadało) Nadal zmieszany... Czepus
Jacek Walenciak Posted November 3, 2009 Posted November 3, 2009 W porządku, miałeś silnik spalinowy to na pewno ciąg był wystarczający. Weź pod uwagę fakt, że w pełni naładowany akumulator da dobre wznoszenie na w/w przez Ciebie silniku - na pierwszą windę do góry. Jeżeli chcesz sobie polatać, to potrzeba się parę razy "wywindować" w górę. I tu mamy problem, bo w akumulatorach nie ma już tyle prądu, co na początku i model będzie wznosił się na "rzęsach", o ile będzie się wznosił. Nie chcę kolegi martwić, ale przerobiłem ten temat na swoich modelach. Dlatego stosuję silniki o dużo większym ciągu, niż jest to potrzebne i stosuję akumulatory większej pojemności w granicach 3200mAh - 4100 mAh. Mam wtedy dobre wznoszenie do końca, aż do odcięcia przez regulator. pozdrawiam, Jacek
buwi777 Posted November 3, 2009 Posted November 3, 2009 Nie chcę kolegi martwić, ale przerobiłem ten temat na swoich modelach. Dlatego stosuję silniki o dużo większym ciągu, niż jest to potrzebne i stosuję akumulatory większej pojemności w granicach 3200mAh - 4100 mAh. Mam wtedy dobre wznoszenie do końca, aż do odcięcia przez regulator. pozdrawiam, Jacek No i zapomniałeś dodać że WSZYSTKO masz większe - ciężar też. Dlaczego nie stosujesz pakietów o poj. 8000 mAh - byłoby jeszcze lepiej - nie ???? Nie zauważyłeś że to MOTOSZYBOWIEC i nie musi robić zawisów na śmigle ? I jeszcze jedno - dlaczego wg Ciebie jak pakiet 2500 mAh to słabnie co windę a jak masz 3200-4100 mAh to nie widzisz różnicy i wyładowujesz do końca - dziwna logika/tłumaczenie :shock:
Jacek Walenciak Posted November 3, 2009 Posted November 3, 2009 buwi777, nie chodzi mi o robienie zawisów na śmigle, ale o komfort wznoszenia, a w przypadku opresji jest zawsze szansa, aby uratować model. Przy wyładowywaniu pakietu 2500 mAh prądu będzie coraz mniej przy każdorazowej windzie, i widzę doskonale różnicę. Przy większej pojemności akumulatora nastąpi to później. Nie ma sensu stosować akumulatorów 8000 mAh, bo i nie mam gdzie tego nawet upchać w kadłubie.
buwi777 Posted November 3, 2009 Posted November 3, 2009 Jacek - przeczytaj ze spokojem CAŁY wątek od początku i ze zrozumieniem postaraj się odpowiedzieć na zadane w pierwszym poście pytania. Autor nie pytał się co zastosować tylko czy to co ma może zastosować - zauważasz tę drobną ale istotną różnicę ??
Czepus Posted November 3, 2009 Author Posted November 3, 2009 buwi777, zmienię trochę pytanie.... Czy jest sens pakować ten silnik do modelu? Mam mętlik w głowie, a nie mam zamiaru trzy razy zmieniać silnik... Pomóżcie w doborze silnika i pakietu... Moje oczekiwania mniej więcej znacie.... Ja motoszybowce miałem zawsze ze spalinami, a marzy mi się taki z elektrownią :mrgreen: Czepus
buwi777 Posted November 3, 2009 Posted November 3, 2009 buwi777, zmienię trochę pytanie.... Czy jest sens pakować ten silnik do modelu? Mam mętlik w głowie, a nie mam zamiaru trzy razy zmieniać silnik... Pomóżcie w doborze silnika i pakietu... Moje oczekiwania mniej więcej znacie.... Ja motoszybowce miałem zawsze ze spalinami, a marzy mi się taki z elektrownią :mrgreen: Czepus Podtrzymuję wypowiedź z godz 14.40 + dobierz dobry regulator :roll: np. Turnigy Plush 40A więcej szczegółów - zapraszam na skype -> buwi777
wojtek-a Posted November 4, 2009 Posted November 4, 2009 Czesc W/g teoretycznych obliczen ten silnik powinien wystarczyc, ale na moje oko jest troche za maly. Bylby idealny do szybowca ok. 2m i do 1,5 kg. Ja bym szukal podobnego motorka o wadze 170-200g, ktory kreci ~800 obr/V. Z pakietem 3S 2500-3000 mAh i smiglem 14/7 - 14/8 powinien sie zadowolic pradem do 40A (max 45A). Pradu powinno wystarczyc na ok. 3 minuty przyzwoitego i pewnego wznoszenia. Wojtek
Czepus Posted November 4, 2009 Author Posted November 4, 2009 Hey, Będę musiał szukać całkiem innego silnika, w kadłub wejdzie mi maksymalnie coś o średnicy 35-36mm co da mi mały zapas na regulacje skłonu i wykłonu. Z doborem elektrowni jeszcze się chyba wstrzymam, skończę skrzydła i usterzenie, a wtedy znając dokładniej wagę całego zestawu zacznę czegoś szukać. Dzięki za podpowiedzi! Czepus
Guest Jerzy Markiton Posted November 7, 2009 Posted November 7, 2009 Silnik, który zaproponowałeś zupełnie nie nadaje się do tego modelu. Będzie brzęczał, śmigło to będzie fajny wentylator ale modelu nie pociągnie nawet gdy uda Ci się z tymi 2 kg !!! Z tego co wiem Marcin ćwiczy właśnie podobny silnik, o ile nie ten sam, w zupełnie mniejszym modelu. Pogadaj z nim. I przestań bezkrytycznie wierzyć we wszystko co napiszą o silniku na stronie Hobby City. Niestety, zbyt często 1mm, 10A i metr bambusa to u nich ta sama miara. Potrzebujesz silnika niskoobrotowego zdolnego zakręcić śmigłem o dużej, ponad 12" średnicy, lepiej 14-15". Najfajniej wychodzą inrunnery z przekładnią, niestety koszt przekładni nie jest do pominięcia. Poszukaj na ebuy-u firmy inc. Znajdź silnik 3720 (200g)lub lepiej 3732 (250g) i zastanów się. 3720 i mniejszy 3714 sprawdziłem w modelach i byłem mile zaskoczony. 3732 - zamierzam przetestować w przyszłym roku. 3720 zastosowałem z 14" śmigłem do prawie 2,5 kg Kulbutina na 4 celach Life. Ciągnął aż miło było patrzeć i na to są świadkowie w Rybniku i filmik też chyba tu był. Brał coś koło 40A. Na 3 Lipolach pociągnie trochę słabiej ale zejdziesz z prądem na 30 kilka A, czyli lipole o mniejszej pojemności... Generalnie, po 30 kilku latach zabawy z prądem w motoszybowcach zgadzam się z Jackiem całkowicie poza oceną kąta wznoszenia, w moim odczuciu trochę mniej. Ponieważ to odczucia - czyli pełny subiektywizm !!!! Powodzenia - Jurek
smootny Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 Mam podobny modelik (około 2,6m) i zastanawiam się nad taką konfiguracją: RAY C3548/06 outrunner brushless motor http://www.rcm-pelikan.cz/index.php?sec=product&id=30519&lang=en Motor je vhodný pro cvičné modely a motorové větroně do 2600 g, akrobatické do 2300 g a 3D akrobaty do 1500 g. Základní technické údaje Motor C3548/06 Napájení 3-5 Lixx 10-18 Nixx Otáčky na volt (ot./min/V) 790kv Počet závitů 6 Výkon (W) 800 Vnitřní odpor (mOhm) 54 Proud naprázdno (A) 1,3 Max. zatížitelnost (A/60 s) 60 Regulátor (A) 40-70 Průměr (mm) 35 Délka (mm) 48 Hřídel (mm) 4 Hmotnost 170 regiel 40A, pakiet 3s 2200mah, i śmigło skłądane 14x7. Czy ta konfiguracja będzie optymalna ??
smootny Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 Optymalna, ale chyba z pakietem 5S. Zależy mi na pozostaweniu pakietów 3s - cóż trzeba by było w tym configu zmienić ? Domyślam się, że regulator na conajmniej 60A ...
wezyr994 Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 Masz napisane w specyfikacji silnika : zasilanie 3-5 Lixx. Trzeba więc przyjąć, że przy zasilaniu 5S silnik osiaga maksymalne parametry na optymalnym śmigle / w tym przypadku -cytat z Nastika -"zalecane śmigła: od 11x6 do 13x8 (4 Lixx/12 Nixx 13x8, 5 Lixx 11x6) ". Obawiam się, ze na pakiecie 3S może mieć mizerniejsze osiągi.
blackriver Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 Optymalna, ale chyba z pakietem 5S. drivecalc 240 m npm, 15 st.c. śmigło 14x7 AeroCarbon kołpak 42 mm akku 2200 35C: 5s rpm 7241 prąd 40,4 A ciąg statyczny 2137 g strumień 60 km/h 689 Watt czas lotu 3 minut 4s rpm 6271 prąd 30,1 A ciąg statyczny 1602 g strumień 52 km/h 420 Watt czas lotu 4 minut 3s rpm 5154 prąd 20,2 A ciąg statyczny 1082 g strumień 43 km/h 215 Watt czas lotu 6 minut edit 6s rpm 8097 prąd 50,9 A ciąg statyczny 2671 g strumień 68 km/h 1019 Watt czas lotu 2,20 minut Drivecalc może się machnąć poniżej 7 procent błędu, tak że dane są bardzo prawdopodobne.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.