Skocz do zawartości

Jak się reguluje Saito 100 (4T)?


darek.3333

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie chcę się spierać , może rzeczywiście to końcówka tego silnika. Wszystko co dobre się kiedyś kończy. :wink: Miałem rozebrany ten silnik i nic niepokojącego nie rzuciło mi się w oczy. Czyli nie bardzo wiem co miałbym sprawdzać. Na razie silnik ma kompresję, nie ma luzów na wale, pierścień nie jest pęknięty, zawory wydają się szczelne, luzy na zaworach poprawne. Jeśli się skończy to trudno.

Opublikowano

Odpalilbym ten motorek jeszcze raz czy dwa i sprawdzil czy opilki ciagle sie pojawiaja. Moze to byla jakas produkcyjna niedorobka albo niedbalstwo myjacego czesci przed montazem. Oby.

Opublikowano

To były drobiny połyskujące na dnie pojemnika z benzyną po umyciu silnika. A jeśli się znów pojawią to cóż bym miał zrobić? Na razie silnik pracuje jak dla mnie zadowalająco. Przecież gdyby to był efekt zużytej tulei cylindrowej, tłoka i pierścienia to i tak bym im nie pomógł. Po prostu trzeba by było wszystkie te części wymienić. Więc i tak zdążę to zrobić jak silnik padnie zupełnie. :wink:

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam pisze w tym wątku bo silniki prawie identyczne.

Koledzy posiadam silnik Saito 91 (dotarty) i mam kłopot z regulacją wysokich obrotów. Problem polega na tym iż silnik ten nie reaguje na iglice wo. Czy iglica jest rozkręcona na 3 obroty czy tez skręcona tak że silnik się zaczyna się mocno nagrzewać obroty śmigła są takie same. Obrotomierz nie pokazuje zasadniczej różnicy około 9400 obrotów na APC14x6 ? 200 obrotów. Jak takie zwierze poprawnie wyregulować. Co prawda trzymając model pionowo mogę dojść do momentu zubożenia mieszanki do tego stopnia ze silnik przygasa i cofnąć te kilka ząbków. Lecz nadal nie wiem czy to będzie prawidłowe ustawienie. Proszę o sugestie co powinienem zrobić.

Opublikowano

Z jakichś powodów Twój Saito osiąga tylko 80% swojej mocy. Sprawdź luzy zaworowe i napisz jakie paliwo stosujesz. Jeśli to nowy silnik, to może być jednak niedotarty, jeśli używany i był rozkręcany, to być może rozrząd jest przesunięty o 1 ząbek (choć spadek mocy byłby bardziej odczuwalny). Napisz ile silnik ma przepracowane.

W kwestii regulacji, to 4t reguluje troszeczkę inaczej jak 2t. Po prostu trzeba więcej cierpliwości. Po korekcie iglicą WO czekasz kilka sekund aż obroty się ustabilizują i dopiero wtedy mierzysz (5-10s). Regulacja wygląda dokładnie tak jak w instrukcji: szukasz max i odkręcasz iglicę tak, aby obr. spadły o 300 rpm. Po każdej korekcie kilka sekund przerwy.

Opublikowano

de gustibus non est disputandum,

a zwróciłeś uwagę, że będzie ich tylko 1000?

myslę, że w sam raz coś dla janeczka...

Opublikowano

Mój Saito mam od nowości nigdy do rozrządu się nie dotykałem, zawory oczywiście regulowałem, szczelina wynosi 0.05 mm. Do tej pory silnik pracował na paliwie ARCTICGLOW A10/20TLS którego wypaliłem około 10 l. W tej chwili postanowiłam przejść na paliwo PALIWO BYRON 4-TAKT 15% nitro.

Opublikowano

10 litrów to niewiele, zwłaszcza w pierwszym okresie pracy silnika, a wiąc nie ma się co przejmować. Mocy powinno Ci przybywać wraz z ilością przepracowanych godzin. Silnik reguluj cierpliwie i precyzyjnie z obrotomierzem w ręku. To że silnik prawie nie reaguje na na regulację WO, to normalne zjawisko w 4T. Po prostu znajdź maksymalne obroty i odkręć mu iglicę tak żeby spadły o ok 300 rpm.

FA-91, to jeden z najlepszych silników jakie kiedykolwiek skonstruowano :D .

 

I tylko żal, że Horizon nie prowadzi wysyłki do Polski http://www.horizonhobby.com/Products/Default.aspx?ProdID=SAIE030GA

Nie tak prosto zdobyć ten silnik. Ja zamówiłem pod koniec listopada i... czekam :| Mają być pod koniec maja, zobaczymy.

A pasowałby mi do kolekcji:

 

Dołączona grafikaDołączona grafika

  • 2 lata później...
  • 1 rok później...
Opublikowano

Odgrzeję temat i zapytam. W jaki sposób ustawia się rozrząd? Mam na warsztacie Saito FA-100 z wyciętymi zębami wałka rozrządu.

Jak dostanę nowy to będę składał, tylko gdzie ma być ten znacznik?

 

post-825-0-30355500-1383293633_thumb.jpg

 

Na wale nie znalazłem żadnej kropki więc domyślam się że trzeba ustawić tłok w górnym martwym punkcie a znacznik na styku z wałem?

 

 

I przy okazji jeszcze, powiedzcie mi proszę jaki ustawić luz zaworowy.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Jeśli dobrze zrozumiałem - kropka na godzinę 6 i tłok w GMP?

 

Silnik był kupiony z drugiej ręki. Jak oglądam miejsca po ząbkach to wydaje mi się że jednego wcześniej już nie było albo było pod nim pęknięcie.

Opublikowano

W jeden otwór od popychacza wkładasz dokładnie dopasowany "drucik" (powinien być taki otworek w krzywce)) który ustawia Ci kropkę na samym dole idealnie na środku, i w taki sposób zakładasz pokrywę w "ciemno" na wał w GMP

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.