Skocz do zawartości

ASW-28


Marcin K.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kolega pisze ze chce zamienic smiglo 10x4 na smiglo 9x6 to sobie policz lub zmierz.

po drugie pierwsza liczba to srednica a druga to skok smigla .

 

Mozna miec kilka kont w banku , ale geometria ma katy!!! :wink:

  • Odpowiedzi 47
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Co do kont/kątów to racja:p

 

Przy zastosowaniu tych smigiel to wyniki będą podobne. Post pisalem z mysla o smiglach o tej samej srednicy i różnym skoku.

Opublikowano

Witam ponownie.

Wciąż nie mam pomysłu na założenie nowych łopatek to fabrycznego "śmigła" (w sensie okuć): pozostaje już chyba tylko zeszlifowanie części łopatki tak aby mieściła się w okuciach.

 

Panowie, tak przeglądając stronki i zastanawiając się nad jakimś kolejnym modelem szybowca (zachorowałem :crazy: na tym punkcie ), po przeanalizowaniu możliwości zakupu Discusa czy Ventusa (i chyba ich dyskwalifikacji - za cienki jeszcze jestem i długo będę na laminat), pomyślałem: a gdyby tak wykorzystać do lotów na zboczu ASW-28 PELIKANA?

 

Posiadam model ASW-28 (fabryczne serwa, dobiornik AR500, regulator Pulso 22A, pakiet fabryczny, troche wzmocniona krawędź natarcia skrzydła - taśma zbrojona - i końcówka skrzydła - wklejona rurka węglowa chyba 2mm w to wycięcie gdzie jest ten biały klej czy coś), dołożona kamera FlyCamOneEco.

Całość waży ok 570g i z tego co udało mi się zauważyć to w fabrycznej (czy zbliżonej konfiguracji) nie za specjalnie się nadaje do (chyba dosyć brutalnych - takie miałem odczucia obserwując loty modeli szybowców w Bezmiechowej - warunkach"powietrznych") lotów na zboczu czy silnym wietrze.

 

Pomyślałem iż odpowiednio modyfikując owego bidaka może dałoby się go zmusić do "pogodnego latania w mniej pogodną pogode :rotfl: "

1. Dociążenie modelu 3s może coś w okolicy 2500mah

2. Wzmocnienie skrzydeł (końcówek grubszą rurką), + oczywiście taśma

3. "Dorobiebie" klap - zmniejszyłoby to prędkość lądowania przy zwiększonym obciążeniu siły nośnej (swoją drogą ciekawe jakie obciazenie jest w stanie znieść ten model...)

4.....i może coś jeszcze na co jeszcze nie wpadłem - jestem zielony w tym temacie więc proszę o wyrozumiałość.

Opublikowano

1. przy 3s 2500mah to pakiet musi być pod skrzydłem żeby jakoś SC wyszło ale pod skrzydłem na tak duży pakiet nie ma miejsca. Ja miałem 3s 2200 mah i koniec pakietu miałem w połowie cięciwy skrzydła. Tylko pamiętaj ze jak pakiet 3s to rygiel wymień bo oryginalny czyta tyko 2s!

2. Płaskownik węglowy by starczył. tak żeby 10 cm zachodził na dźwigar główny i możliwie daleko sięgał końcówki skrzydła + oryginalna rurka wklejona.

3. Klapy można zaprogramować i zrobić klapo-lotki. Do latania na zboczu to powiększył bym o jakieś 2-3cm długość lotki. Trochę słabo reagował przy wietrze większym niż lekki wiaterek. A jak na zboczu to musi dobrze reagować. no i można by troszkę powiększyć SK bo słabo skręcał.

4. Zawiasy proponuje odciąć te "tłoczone" i wkleić jakieś normalna np ze sztyftem.

Pozdrawiam

Opublikowano

Cześć wszystkim!Miałem sprzedawać mojego ASW 28,ale doszedłem do wniosku że jeszcze sobie nim polatam.Muszę kupić nowy kołpak z łopatkami,dlatego jak by ktoś miał tanio do odania to bym bardzo prosił o kontakt na PW albo gg.Bardzo mi się podoba ten model,dlatego poczekam ze sprzedażą.

Opublikowano

@ Marcin K

1.No może przesadziłem z tym 3S 2500 - może faktycznie 2000 wystarczy - bo nie chcę znów za dużo obciażenia dawać na ogon (dla złapania SC), bo przy manewrach ogon - w sensie rurka w ogonie może tego nie wytrzymać i diabli mogą to wszystko zabrać. Ty - ale swoją drogą gdzieś Ty tam upchał ten pakiet - przecież tak się kończy kadłub a w połowie drogi gdzie miałby być ten pakiet są serwa?? :shock:

2. Aż wstyd się przyznać i zapytać :oops: : płaskownik będzie wytrzymalszy (lub bardziej po polsku "mocniejszy") od rurki :oops: ? Zastanawiałem sie też nad wklejeniem 2 rurek (ew płaskowników) równolegle do osi skrzydła zewby wzmocnić skrzydło na skręcanie wzdłuż jego osi.

3. Nie mam pojęcia jak zaprogramować lotki, żeby zadziałały jako klapolotki - mam Spektruma DX6. Pewnie trzeba serwa mieć podłączone do oddzielnych kanałów w odbiorniku a nie na rozgałęziacz Y: łotewer, ale fajny pomysł - może pokuszę się o zastosowanie tego pomysłu na "lekkim" ASW. Przy ciężkim to chciałbym troche pokombinowac z tymi klapami - chociaż tak dla sportu :crazy:

4. Zobaczę jak będzie w myśl zasady "dobrze jest - nie ma co psuć"....ale zaraz zaraz co ja właściwie robie :rotfl: ??

Opublikowano

kakis_cro, W ASW standardowy regulator przyjmuje tylko pakiety 2s! Jeżeli miałeś 3s to nie ma co reklamować.

Marcin K., wiem o tym dobrze, latałem na 2s LiPol 3E Model 1500. Nawet nie zdążyłem wylatać calego pakietu a reg padł. Jak narazie sprzedawca nie odpowiedział n mój email z reklamacją, :| Jak się wkurzę to opiszę swoje mieszane odczucia do ASW i do tego sklepu w oddzielnym temacie :evil:
Opublikowano

szpikulec, Serwa musiałem troszkę przerobić a mianowicie wysunąć je tak że ich :ass: Wystaje z kadłuba ok 3mm :P Dobre SC uzyskałem mając koniec pakietu ok środka cięciwy płata:P było dużo smrodu z wypalaniem wnętrza lutownicą:P Do tego jeszcze pakiet musiał być w pionie a nie na leżąco:P

Płaskownik z tego względu ze można naciąć styro w skrzydle i wsunąć płaskownik i zalać CA a nie trzeba wypalać rowka na rurkę:) Wytrzymałość identyczna a mniej pracy i smrodu:)

Lotki musisz mieć na osobnych kanałach. Jedną na kanale lotki a drugą na kanale przełącznika klap( u mnie to był kanał 5, Flash 5X) No i potem trzeba trochę pogrzebać w komputerze radia i ustawić wychylenia itp :) Chyba nie powinieneś mieć z tym problemu:)

 

kakis_cro, Uuu to nie bardzo fajnie sprawa wygląda. u mnie rygiel przerywał ale było znośnie. Na szczęście odcinał tylko silnik a nie zasilanie na serwa:P

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.