Janosik72 Opublikowano 12 Lutego 2010 Opublikowano 12 Lutego 2010 Kolega pisze ze chce zamienic smiglo 10x4 na smiglo 9x6 to sobie policz lub zmierz. po drugie pierwsza liczba to srednica a druga to skok smigla . Mozna miec kilka kont w banku , ale geometria ma katy!!! :wink:
Marcin K. Opublikowano 13 Lutego 2010 Autor Opublikowano 13 Lutego 2010 Co do kont/kątów to racja:p Przy zastosowaniu tych smigiel to wyniki będą podobne. Post pisalem z mysla o smiglach o tej samej srednicy i różnym skoku.
szpikulec Opublikowano 13 Lutego 2010 Opublikowano 13 Lutego 2010 Witam ponownie. Wciąż nie mam pomysłu na założenie nowych łopatek to fabrycznego "śmigła" (w sensie okuć): pozostaje już chyba tylko zeszlifowanie części łopatki tak aby mieściła się w okuciach. Panowie, tak przeglądając stronki i zastanawiając się nad jakimś kolejnym modelem szybowca (zachorowałem :crazy: na tym punkcie ), po przeanalizowaniu możliwości zakupu Discusa czy Ventusa (i chyba ich dyskwalifikacji - za cienki jeszcze jestem i długo będę na laminat), pomyślałem: a gdyby tak wykorzystać do lotów na zboczu ASW-28 PELIKANA? Posiadam model ASW-28 (fabryczne serwa, dobiornik AR500, regulator Pulso 22A, pakiet fabryczny, troche wzmocniona krawędź natarcia skrzydła - taśma zbrojona - i końcówka skrzydła - wklejona rurka węglowa chyba 2mm w to wycięcie gdzie jest ten biały klej czy coś), dołożona kamera FlyCamOneEco. Całość waży ok 570g i z tego co udało mi się zauważyć to w fabrycznej (czy zbliżonej konfiguracji) nie za specjalnie się nadaje do (chyba dosyć brutalnych - takie miałem odczucia obserwując loty modeli szybowców w Bezmiechowej - warunkach"powietrznych") lotów na zboczu czy silnym wietrze. Pomyślałem iż odpowiednio modyfikując owego bidaka może dałoby się go zmusić do "pogodnego latania w mniej pogodną pogode :rotfl: " 1. Dociążenie modelu 3s może coś w okolicy 2500mah 2. Wzmocnienie skrzydeł (końcówek grubszą rurką), + oczywiście taśma 3. "Dorobiebie" klap - zmniejszyłoby to prędkość lądowania przy zwiększonym obciążeniu siły nośnej (swoją drogą ciekawe jakie obciazenie jest w stanie znieść ten model...) 4.....i może coś jeszcze na co jeszcze nie wpadłem - jestem zielony w tym temacie więc proszę o wyrozumiałość.
Marcin K. Opublikowano 14 Lutego 2010 Autor Opublikowano 14 Lutego 2010 1. przy 3s 2500mah to pakiet musi być pod skrzydłem żeby jakoś SC wyszło ale pod skrzydłem na tak duży pakiet nie ma miejsca. Ja miałem 3s 2200 mah i koniec pakietu miałem w połowie cięciwy skrzydła. Tylko pamiętaj ze jak pakiet 3s to rygiel wymień bo oryginalny czyta tyko 2s! 2. Płaskownik węglowy by starczył. tak żeby 10 cm zachodził na dźwigar główny i możliwie daleko sięgał końcówki skrzydła + oryginalna rurka wklejona. 3. Klapy można zaprogramować i zrobić klapo-lotki. Do latania na zboczu to powiększył bym o jakieś 2-3cm długość lotki. Trochę słabo reagował przy wietrze większym niż lekki wiaterek. A jak na zboczu to musi dobrze reagować. no i można by troszkę powiększyć SK bo słabo skręcał. 4. Zawiasy proponuje odciąć te "tłoczone" i wkleić jakieś normalna np ze sztyftem. Pozdrawiam
Łukasz K. Opublikowano 15 Lutego 2010 Opublikowano 15 Lutego 2010 Cześć wszystkim!Miałem sprzedawać mojego ASW 28,ale doszedłem do wniosku że jeszcze sobie nim polatam.Muszę kupić nowy kołpak z łopatkami,dlatego jak by ktoś miał tanio do odania to bym bardzo prosił o kontakt na PW albo gg.Bardzo mi się podoba ten model,dlatego poczekam ze sprzedażą.
szpikulec Opublikowano 15 Lutego 2010 Opublikowano 15 Lutego 2010 @ Marcin K 1.No może przesadziłem z tym 3S 2500 - może faktycznie 2000 wystarczy - bo nie chcę znów za dużo obciażenia dawać na ogon (dla złapania SC), bo przy manewrach ogon - w sensie rurka w ogonie może tego nie wytrzymać i diabli mogą to wszystko zabrać. Ty - ale swoją drogą gdzieś Ty tam upchał ten pakiet - przecież tak się kończy kadłub a w połowie drogi gdzie miałby być ten pakiet są serwa?? :shock: 2. Aż wstyd się przyznać i zapytać :oops: : płaskownik będzie wytrzymalszy (lub bardziej po polsku "mocniejszy") od rurki :oops: ? Zastanawiałem sie też nad wklejeniem 2 rurek (ew płaskowników) równolegle do osi skrzydła zewby wzmocnić skrzydło na skręcanie wzdłuż jego osi. 3. Nie mam pojęcia jak zaprogramować lotki, żeby zadziałały jako klapolotki - mam Spektruma DX6. Pewnie trzeba serwa mieć podłączone do oddzielnych kanałów w odbiorniku a nie na rozgałęziacz Y: łotewer, ale fajny pomysł - może pokuszę się o zastosowanie tego pomysłu na "lekkim" ASW. Przy ciężkim to chciałbym troche pokombinowac z tymi klapami - chociaż tak dla sportu :crazy: 4. Zobaczę jak będzie w myśl zasady "dobrze jest - nie ma co psuć"....ale zaraz zaraz co ja właściwie robie :rotfl: ??
kakis_cro Opublikowano 16 Lutego 2010 Opublikowano 16 Lutego 2010 kakis_cro, W ASW standardowy regulator przyjmuje tylko pakiety 2s! Jeżeli miałeś 3s to nie ma co reklamować. Marcin K., wiem o tym dobrze, latałem na 2s LiPol 3E Model 1500. Nawet nie zdążyłem wylatać calego pakietu a reg padł. Jak narazie sprzedawca nie odpowiedział n mój email z reklamacją, :| Jak się wkurzę to opiszę swoje mieszane odczucia do ASW i do tego sklepu w oddzielnym temacie :evil:
Marcin K. Opublikowano 18 Lutego 2010 Autor Opublikowano 18 Lutego 2010 szpikulec, Serwa musiałem troszkę przerobić a mianowicie wysunąć je tak że ich :ass: Wystaje z kadłuba ok 3mm Dobre SC uzyskałem mając koniec pakietu ok środka cięciwy płata:P było dużo smrodu z wypalaniem wnętrza lutownicą Do tego jeszcze pakiet musiał być w pionie a nie na leżąco:P Płaskownik z tego względu ze można naciąć styro w skrzydle i wsunąć płaskownik i zalać CA a nie trzeba wypalać rowka na rurkę Wytrzymałość identyczna a mniej pracy i smrodu:) Lotki musisz mieć na osobnych kanałach. Jedną na kanale lotki a drugą na kanale przełącznika klap( u mnie to był kanał 5, Flash 5X) No i potem trzeba trochę pogrzebać w komputerze radia i ustawić wychylenia itp Chyba nie powinieneś mieć z tym problemu:) kakis_cro, Uuu to nie bardzo fajnie sprawa wygląda. u mnie rygiel przerywał ale było znośnie. Na szczęście odcinał tylko silnik a nie zasilanie na serwa:P
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.