Gość Anonymous Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Czołem! Kupiłem od Krzyśka (tego brzydkiego złego i chyba szczerego ) sobie kit śmigłowca HK-450 :jupi: Będę chciał się nauczyć na tym latać ale bez waszej pomocy się nie obejdzie. Zacznijmy może od tego co już mam. Oto lista: - kit śmigłowca, - żyro: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8471 - silnik: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6262 - zębatki na silnik: 11T i 13T - kilka serw HXT900 - 2 x pakiet Turnigy 3s 2200mAh 25C - zapasowe łopaty wirnika głównego i ogonowego - odbiornik: mam dwa, R700 6ch pojedyncza przemiana z zestawu z MX-12 i ArtTech 6ch podwójna przemiana - nie wiem który wybrać, więc liczę na pomoc - nadajnik MX-12 Posiadam także regulator Plush 40A, ale chcę go sprzedać i kupić sobie TowerPro H40A ( http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9299&Product_Name=TowerPro_H40A_Brushless_Speed_Controller_ ) Teraz to, czego nie mam i o tym wiem: - jakieś inne serwo na ogon, myślałem o GWS HPX 19g ( http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4696 ) - kątomierz do łopat - ten się nada http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9653 ? - kulki do orczyków do serw tarczy - nie wiem jak się to nazywa, i ile będę tego potrzebował (chyba 4) ale widzę że 2 sztuki znajdują się w zestawie: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8565&Product_Name=Part_#_F038 więc o ile są potrzebne 4, to kupię 2 zestawy - będzie też potrzebny klej do śrub, ale nie mam pojęcia jaki, widziałem różne kolory tych klejów, a że się nie znam więc zdam się na waszą pomoc. Nie wiem co jeszcze jest niezbędne do uruchomienia tej maszyny, więc gdyby ktoś zauważył jakieś braki w moich listach, to pisać, pisać 8) Ponadto zweryfikujcie czy to co już mam lub planuję dokupić nadaje się dla początkującego - no może poza samym KITem. Przy okazji jakie części zapasowe kupić, bo nie za bardzo się orientuję co przy kraksach pada w tego typu konstrukcjach. Pozdrawiam:) Aaaa, jeszcze jedno - co to jest "szpindel"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 szpindel łączy okucia łopat i moze jeszcze byc szpindel na ogonie p.s. linki nie działają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arco Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Jeśli chodzi o narzędzia, polecam imbus 1/16", bo inaczej będzie problem z odkręceniem śrubek stosowanych w tej konstrukcji, opcjonalnie 5/64"" do śrub mocujących łopaty. Początkującemu przyda się podwozie treningowe, chociaż swoje, wykonałem samodzielnie. Po pierwszej i jak na razie jedynej kraksie, musiałem wymienić: łopaty zresztą te w komplecie są beznadziejne; wał; flybar, głowicę i szpindel. Skoro wybrałeś HTX900, może przydać się zapasowy komplet zębatek do serw. Innym elementem fabrycznym nadającym się do wymiany jest wiotkie plastikowe mocowanie silnika, niektórzy wspominają również o zębatce napędzającej pasek, ale u mnie działa bez zarzutu. Z białymi heli nie ma "rasowego" wyglądu, więc za kilka dodatkowych $ kupisz ładniejszą kabinkę i karbonowe lotki. Powodzenia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Innym elementem fabrycznym nadającym się do wymiany jest wiotkie plastikowe mocowanie silnika,krążą rożne opinie ale jest to faktem podobnie jak początkowo wszyscy wieszali psy na zestawieniu silnik /regulator http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6316 http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6460 okazało się że zwiększenie timingu w regielku na max powoduje rozwiązanie kłopotów silnik się grzał mniej niż na standardowym ustawieniu timingu przez co nie przenosił ciepła na śruby i półkę.. regiel był chłodniejszy to i bec działał wydajniej.. inna sprawa że takie narzekanie słyszałem od ludzi którzy grawitację mają za nic a 3D jest czymś normalnym dla nich 8) zwyczajnie katowali maszyny Łopaty dodałem Szymonowi free bo to co dali mi w przysłanych zestawach to jakiś żart .. okazało się że pod naklejką miały wgłębienia i heli mielił powietrze ale ciągu miał tyle co nic . Ogólnie helik tani i do nauki fajny jednak ktoś kto kupuje 1 raz musi wiedzić że chinole potrafią pominać czasem srubki , podkładki albo co innego z zestawu. Wymień na starcie srubki na T-rexowe nie wyrabiają się tak szybko a kosztują bodaj 16pln komplet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arco Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Krzysztof, regielek, do którego link zamieściłeś, pracował u kolegi w tandemie z silniczkiem typu "dzwonek" w modelu paralotni rc. Wytrzymał bodaj 3 tygodnie, po czym odszedł do krainy wiecznych łowów. Wniosek, w napędzie śmigłowca raczej nie opłaca się eksperymentować z elementami z najniższej półki.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 To ze padł nie znaczy ze jest zły .. to tani wyrób fakt naprawiałem juz 3 SS i we wszystkich martwe były bec-e .... Nie lubią dawać więcej prądu zbyt długo Ale też i firmówki bywają kiepawe - np regle t-rexa w których BEC-e padały jak muchy szczególnie przy mocnych serwach O ile samolot przy odrobinie szczęścia lotem slizgowym siądzie o tyle heli ... jak kamień Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Dzięki wszystkim za pomoc Teraz już wiem, na jakie elementy zwracać uwagę przy zamawianiu części zapasowych Poza tym już na starcie chciałbym podziękować Rafałowi , który zadeklarował pomoc od początku zabawy z modelem do końca, czyli oblotu via gg - i faktycznie pomaga Pewnie jeszcze nie jeden raz wam wszystkim będę dziękował za pomoc Dodam jako ciekawostkę, że w moim zestawie są kulki do serw czyli zaoszczędzę w ten sposób 16 PLN EDITED A pokaże wam co mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgruszka Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 witam Szymon nie ma sprawy... Damy radę... Dzięki za pochwałę na ramach forum... Pozdrawiam rafal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 na łopatach z symbolem 325 widać wgłębienia pod naklejką w innych zestawach które przyszły do mnie wcześniej były te łopaty czarno - żółte Zębatka na silniku jest tylko lekko przykręcona ale bez kleju - popraw to więcej grzechów nie pamiętam :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 Poskładałem do kupy całego kita W modelu już siedzą serwa tarczy i silnik, czekamy aż przyjedzie serwo na ogon i regulatorek. Przyjemnie to wygląda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ramotny Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Zanim wystartujesz bardzo zalecane jest wklejenie zębatki pośredniej napędu paska ogonowego (ta większa biała) na loctite do połączeń cylindrycznych. Ta zębatka jest naciśnięta na moletowane wału i przy wiekszych obciążeniach "ścina" się i kręci luzem co powoduje brak kontroli nad ogonem i w efekcie nagłe spotkania z ziemia. Mała zresztą też to potrafi. Tu masz filmik gdzie gościu mówi o problemie: a tu jak naprawia: http://www.youtube.com/watch?v=HJtdtneDCSU Generalnie po wymontowaniu zębatki daje sie ją ściągnąć z wału palcami, odtłuścić, kropnąć Loctite, założyć i wytrzeć. Ewentualnie kupić ten element od TRexa 450. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciej1996 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Dobrze jest też wymienić śrubki na oryginalne ALIGN, żyro wiesz jak montować ? W pionie nie płasko do ziemi tylko spodem tak jak ma koleś na filmiku polecam filmiki w wykonaniu mikeys RC koleś składa heli podobny do tego a wykonie super tu masz pierwszy filmik http://www.youtube.com/watch?v=Z4zJREpU7u0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Jak montować żyrko przeczytałem w instrukcji, poza tym każdy tylko na hasło Telebee trąbi od razu że na boku, więc wiem Śruby już zamówiłem, te co są są że tak powiem do bani - zdążyłem zauważyć. Co do zębatek, to na epheli już wczoraj wyczytałem właśnie informację o tych zębatkach, posiadam niestety tylko zwykły klej do śrub i łożysk Technicol, poza tym za cholerę nie mogę zdjąć łożysk z tego wałka, a nie chciałbym ich uszkodzić już na starcie Edited. Dobra, poradziłem już sobie z tymi zębatkami. mniejszą z nich można łatwo zdjąć, a tą większą po prostu trzeba zsunąć między łożyska. Kropnę tam Technicolu i zobaczymy co z tego wyjdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Można w poprzek przewiercić otwór o przełożyć pręcik 1mm :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Dobry wybór z tym helikiem.. Lata fajnie, jest troszkę ciężki, ale daje radę. W przyszłości pomyśl nad zakupem alu.. (cała głowica i skrzynka śmigła ogonowego) jest duża różnica.. Kiedyś było na Allegro bodajże za 200 zeta wszystko.. Polecam też na początek łopaty plastikowe. są ciężkie (ustabilizują trochę śmigłowiec) i odporne na kontakt z ziemią.. Trzeba tez mieć jedną belkę ogonową w zapasie Pamiętaj o wyważeniu i wytorowaniu łopat! To ważna czynność. Gdybyś miał jakieś pytania to pisz.. Pozdrawiam, Bartek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 :jupi: W końcu przyszła upragniona paczka z serwem ogonowym, regulatorem i kątomierzem do łopat. Tak to wygląda Nie sądziłem że ten regulator z Hobbycity jest taki duży. Zacząłem mierzyć i cudować jakby to rozmieścić wyposażenie w środku i pojawiło się kilka problemów. Po dopasowaniu serwa na 30 możliwych sposobów tylko jeden wydaje się rozsądny - znajduje się poniżej na zdjęciach. Mimo że jest to rozsądny sposób mocowania, to nie jest doskonały, a nawet kiepski - nie da się wkręcić dwóch śrub mocujących serwo (tych, które zaciskają mocowanie na belce ogonowej), a popychacz od skoku ogonowego musi być wygięty ku dołowi całkiem sporo. Na regulator znalazłem takie miejsce do mocowania. Mam nadzieję że nie jest fatalne. Czy helikopter się wyważa? Bo narazie układanie wyposażenia w nim to moja radosna twórczość. Odbiornik planuję dać tu: Niebawem przyjdzie czas na wyregulowanie wszystkiego i wytorowanie łopat, cokolwiek to znaczy. Gdyby ktoś miał jakiegoś linka jak to zrobić, po co to się robi itp. to chętnie przyjmę. Dwa pytania na teraz. Jak za pomocą opasek dołączonych do zestawu zamocować pakiet? Jedyne mocowanie pakietu jakie wymyśliłem przy użyciu tych opasek jest kiepskie ze względu na fakt, że pakiet się wysuwa. Czy da się za pomocą linijki ustawić pręt flybara? Czytałem żeby użyć do tego suwmiarki elektronicznej, ale takiej mi brak, zwykłej zresztą też. Pozdrawiam Szymon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 Szymon EPHELI tam jest wszystko opisane nt. regulacji heli. Ja też jestem z moim BELT'em na etapie ustawiania tarczy , skoku łopat , krzywych gazu i skoku oraz torowania łopat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriu Opublikowano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 Witam, Fajny cykl filmików o klonie t-rexa 450 znajdziesz na youtube. Z tego co pamiętam jest tam informacja jak przeprowadzić torowanie łopat, wyważanie itp. Link do pierwszego filmiku z serii. Kolejne odcinki bez problemu znajdziesz w innych filmikach tego autora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 Tak. Wyważamy. SC znajduje się w osi głównego wału. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rado Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Szymon, spróbuj zamontować serwo na otworki od strony belki ogonowej (odsuń je od belki) i przełóż dźwignię serwa o 180. Powinno się zwiększyć ramię dźwigni serwa, i popychacz nie będzie się wyginał. Co to wyważania i torowania łopat i heli polecam wątki na forum epheli. W oczekiwaniu na silnik i sevo do swojego HK intensywnie studiuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.