Irek M Opublikowano 7 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2006 Jak, albo z czego wykonać tłumik do tego silnika? Kupne raczej nie wchodzą w grę bo sa za drogie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelmaniak Opublikowano 8 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2006 Jak, albo z czego wykonać tłumik do tego silnika? Kupne raczej nie wchodzą w grę bo sa za drogie. Można iść do sklepu OBI podobnego i kupić rurę aluminiową... następnie z blachy aluminiowej wyciąć denka, przydałoby się też skołować jakieś cieńsze rurki na końcówkę wydechu. Z kawałka aluminium wyciąć albo wyfrezować kolektor wydechowy, wywiercić otwory do mocowania. Następnie iść do firmy która spawa aluminium i za 30 zł pospawać to do kupy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 8 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2006 Dzięki Przemek za jak zwykle z Twojej strony bardzo fachową wypowiedź. Jednak zauważam, że jak zwykle z Twojej strony w wypowiedziach brak konkretów :roll: ... Ale co tam niektórzy tak mają. Gdybym to ja udzielał takiej odpowiedzi to przedewszystkim staralbym się zobrazować to jakimś rysunkiem lub wymiarami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelmaniak Opublikowano 8 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2006 Moim zdaniem moje wypowiedzi sa wystarczająco konkretne... Ja zdaje sobie sprawę że najwygodniej byłoby gdybym wyliczył Ci pojemność tłumika, odległość między ew.przegrodami, podał średnicę rurek, ich wymiary itd. Byłoby zapewne jeszcze fajniej gdybym zaprojektował cały tłumik, wykonał go i wysłał do Ciebie... Przykro mi ale nie mam na to czasu... Posiadasz dokładnie taki sam dostęp do informacji jak ja. Pewne rzeczy trzeba sobie zrobić samodzielnie... Jeżeli pomimo faktu udzielenia odpowiedzi na Twoje pytanie, jesteś nie zadowolony twierdząc że jest za mało konkretna - to przykre... Dlatego nie ukrywam że poczułem się urażony Twoją wypowiedzią... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekJ Opublikowano 8 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2006 Można też po prostu skopiować konstrukcję prostego, fabrycznego tłumika. Ich rysunki można spotkać na stronach sklepów modelarskich lub producentów. Trzeba jednak spawać i frezować. Ceny tych usług są niekiedy brane z sufitu i może się okazać, że po doliczeniu kosztów materiału (zwykle kupowanego w nadmiarze) różnica między wykonaniem a zakupem gotowego będzie niewielka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 8 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2006 Ja w swojej benzynce mam założony tłumik puszkowy który kupiłem na Allegro jako tłumik do MVVS 26 cm trochę taniej niż Model Partnerze gdzie są po 50 zł . Musiałem tylko trochę rozpiłować otwory na śruby żeby ciut zwiększyć ich rozstaw i średnicę bo orginalnie był przykręcany śrubami M4 a u mnie są M5. Jeżeli byś zdecydował się na jego kupno to mogę zrobić parę fotek i podać jakieś wymiary. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 8 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2006 Przemku - w mojej wypowiedzi jest jakowaś bużka, a to oznacza, że nie wszystko jest bardzo dosłownie napisane. Co jak co ale jestem święcie przekonany, że wiesz o tym doskonale :wink: Nigdy nie szedłem na łatwiznę więc nigdy nie prosłem - tym bardziej w modelarstwie o jakieś gotowce. Pytając o tłumik może nie wyraziłem sie zbyt precyzyjnie ale raczej o kształt chodziło - puszka czy rura, oraz o sposób mocowania - bo z tego co widziałem u nastika jest on odmienny niż w żarowych. Co do konkretności odpowiedzi - przypomnij sobie - udzieliłeś mi mnóstwo wyczerpujących odpowiedzi jak uruchomić mego benzyniaka - łącznie z przerabianiem jego ( rurka łacząca karter z gażnikiem) tylko, że te rady mialy się nijak do mego modelu. A przecież wystarczyło napisać by przelać gaźnik zatykając palcem otwór przepustnicy i rozrusznikiem kręcic... Ja rozumiem, że nudne może być wielokrotne tłumaczenie tego samego - sam jako nauczyciel robię to ciągle, ale musisz też brać pod uwagę, że coś co jest oczywistedla Ciebie wcale nie musi być takowym - ba nie jest takowym bo inaczej by nie pytał - dla pytającego. Dlatego napisałem, że ja udzieliłbym więcej konkretów. Tak więc reasumując - kolejne trudne słowo - uważam, że wcale nie powinieneś czuć się urażony ale własnie odpowiadać konkretniej lub wyczerpująco. jesli niestety nie doczekam się tego to i tak serdecznie zapraszam kiedy tylko będziesz w 3city a ja będę dostepny :wink: . Uff.... to chyba na tyle. Olo jak najbardziej - jesli możesz to wrzuć fotkę oraz wymiary rozstawu śrub - sprawdzę to u siebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 8 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2006 Zdjęcia tłumika wstawiłem u siebie w Mały Benzyniak . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 8 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2006 Własnie oglądałem tlumik na podanej stronce oraz Twoje fotki i chyba to będzie pasowało. U mnie rozstaw srub wynosi 3,6cm od każdej ośki śruby, możesz sprawdzić u siebie? Z fotki chyba tyle samo wychodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 8 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2006 34 mm między środkami otworów na śruby w karterze silnika Czyli będziesz musiał rozpiłować otwory w połówkach tłumika po 1mm więcej niż ja to zrobiłem na boki tak samo podkładki dystansowe bo zapomniałem o drugiej która jest w środku jest ona dociskana przeż dwie rurki które rozwierciłem tak żeby weszły śruby M5 . Zawsze możesz dorobić drugi komplet takich podkładek z odpowiednio grubej blachy dural, które lepiej zakryją rozpiłowane otwory a z drugiej strony pod łby śrub można założyć trochę większe podkładki. W miejscu mocowania blacha ma takie przetłoczeni przykładałem linijkę i 36 mm mieści się na płaskiej powierzchni i jest jeszcze zapas po około 5 mm z każdej strony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MareX Opublikowano 9 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2006 A ja w swojej benzynce 26cmMVVS mam też rozstaw śrub 36 mm i też będę przerabiał wylot pod tłumik, który otrzymałem od poprzedniego właściciela. Załączył mi on także właśnie taki tłumik puszkowy / taki sam mam dokręcony do MVVSa 13/ z rozstawem 34 mm i było by fajnie /tak jak u Ola/ gdyby nie to, że bezpośrednie przykręcenie tego tłumika uniemożniwia cylinder, wychodzący swą średnicą poza płaszczyznę powierzchni wylotu, do której sie przykręca tłumik. Będę musiał wstawić przejściówkę, albo zbudować nowy tłumik. Idę dzisiaj na Dwernickiego do fachowców i zobaczę , co mi poradzą. Do benzynki 29cm od piły żywopłotowej jest na dwóch sprężynach przymocowany tłumik puszkowy, b. podobny do tych modelarskich, ale tak jest zrobniony firmowo / brak symetrii/ że nie da się go obócić o 180o, aby wylot spalin był po przeciwnej stronie. I też trzeba będzie przerabiać. Tak więc Irku - same kłopoty z tymi tłumikami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 9 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2006 U mnie naszczeście mocowanie tłumika wystaje poza obrys cylindra. Jesli nawet będzie on za duzy i nie zmieści się w obudowie modelu to go usunę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MareX Opublikowano 23 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2006 Chciałem Irku Tobie i oczywiście innym Kolegom cos pokazać: Czy oby coś Ci to nie przypomina? Jeśli tak, to wiedz, że nasz Heniu ze Sosnowca poszedł Twoim śladem i drogą kupna za całe 300 zł jako prawie nówkę, stał sie posiadaczem tego silniczka z przeznaczeniem do ostatnio "wyprodukowanego" SE5a. A to dlatego, że podobnie jak i Ty pilnie śledzi Allegro i trafia tam takie okazje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 23 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2006 Ten silnik obserwowałem na Allegro bo chciałem go kupić na części, ale nie za taką kasę Ale widzę, że silnik zostal prawie, że w rodzinie bo ja znam Ciebie, a Ty znasz Henia, a ponieważ Henio zna Ciebie - Ty niewykluczone, że wspomniałeś mu o mnie to i mnie prawie, że zna To chyba najbłyskotliwszy wywód na forum :!: Tak przy okazji - dziś wpadło mi do głowy by 4suwa 15cm zamocować w Vicomcie i odpalić przynajmniej. Jutro zobaczę co sie da zrobić. Zanim nasze plany dojdą to chyba zabiorę się jednak z Fokkera E.III...na tą benzynkę. Czy już ją odpalaliście? Jesli nie to użyjcie rozrusznika takiego jak masz zamiast szarpanki. Z moich przymiarek wynika, że fizycznie nie zmiesci się w kadłubie SE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MareX Opublikowano 23 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2006 Heniu Ciebie /i innych Kolegów/ regularnie czytuje, sam nie pisze z braku czasu, jak twierdzi. Wie nawet, że Ci zawory z tego silnika na poczcie zgubili, o czym ja już nawet zapomniałem :wink: . Na razie przynajmniej ma mnie, a ja już zamieszczę , jak mi coś ciekawego podeśle. Ostatnio przysłał mi fotę z gostkiem śpiącym w łożu z modelem śmigłowca, zamiast z połowicą, ale chyba to zdjęcie już wszyscy znają, więc nie zamieszczałem. A wywód logiczny - pierwsza klasa! No i na koniec, to właśnie ja Ci sugerowałem rozrusznik do benzynki zamiast jakiejs szarpaczki... Mi w ten sposób odpaliła w momencie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 23 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2006 Próbowałem odpalić swoją benzynę rozrusznikiem i był za słaby a konkretnie to biały napis Graupner 12V taki reszta cała czarna. Swoje próby silników najczęściej robię w garażu a ponieważ potrzeba jest matką wynalazków to z tego rozrusznika odkręciłem ten cały zabierak z gumą zamocowałem to na śrubie i to wszystko zakręciłem w uchwycie wiertarki na 220 V lewe obroty i kręci silnikiem tak jak trzeba. Po wyregulowaniu silnik mogłem już go odpalić z ręki i w ten sposób go odpalam gdy jest już w modelu. Mam też taką teorię że silnik sprawny i już wyregulowany powinien dać się uruchamiać z ręki a jeżeli już nie będzie się w ten sposób uruchamiał i będzie potrzebował do rozruchu rozrusznika czyli większych obrotów może być oznaką że mu do pełni szczęścia czegoś brakuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 26 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2006 Dziś odbyło się kolejne uruchamianie silnika. Własciwie chodziło o regulację. Jakie wrażęnia? Poprostu Bajka Silnik zimny odpalił chyba po 2 sek., gorący od pierwszego przyłożenia rozrusznika. Obroty minimalne przed regulacją ok 2300 - poprawiłem na ok 2500. Gorzej regulowało się na maxmalnych bo jak widać na fotkach silnk nie był przytwierdzony stabilnie :wink: Ustawiłem je na 8500 obr/min tak jak zalecano na śmigle 16x6'. Jedyny mankament to to, iż na gorącym silniku szybkie przejścia z wolnych na max obr kończyły się zakłóceniem pracy lub zatrzymaniem silnika. Nie udało mi się tego wywliminować, ale napewno Przemek coś mi doradzi :wink: Na zimnym silniku nie wystepowało to. Ponieważ odbiernik był umieszczony z 2-3cm od magneta to servo czasem delikatnie drżało samo z siebie. Niskie obroty... Coraz większe obroty... No i max...ale wiało!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 26 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2006 No i max...ale wiało!!! Widać po grzywce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 26 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2006 Własnie o to chodziło Grzywka jako wskaznik wiatru... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 26 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2006 Ostro dajesz :wink: Gratuluje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.