Guest Anonymous Posted May 2, 2007 Share Posted May 2, 2007 Witam! Szukałem podobnego tematu na forum (może słabo szukałem), ale nie znalazłem; i stąd moje pytanie; czy jest jakaś określona zasada jaką długość ma mieć kadłub przy danej rozpiętości skrzydeł? W moim przypadku jest to 1,5m, opracowałem już kadłub, ale nie wiem jak długa ma być rurka... I stąd moje pytanie... Pozdrawiam, Bartek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a_skot Posted May 2, 2007 Share Posted May 2, 2007 Wg. guru polskiego modelarstwa wartością podstawową przy konstruowaniu modeli jest cięciwa skrzydła. Po powrocie do domu podam Ci proporcje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafal B. Posted May 2, 2007 Share Posted May 2, 2007 Długość rurki ma małe znaczenie. Tu już wszystko zależy jakie stateczniki dobierzesz a do nich trzeba dobrać ramię (odległość od krawędzi spływu płata do krawędzi natarcia statecznika) a potem można brać się za do pasywowanie rurki. najlepiej sobie to policzyć według jakiegoś arkusza. Nie polecę ci żadnego bo nie miałem jeszcze styczności z żadnym taki arkuszem. Prostsza metoda to znaleźć plany podobnego modelu i przenieść wymiary od niego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted May 2, 2007 Share Posted May 2, 2007 Co do modelu to myślałem o zmiejszonej wersji Allegro/Allegro-Lite M. Dreli... :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafal B. Posted May 2, 2007 Share Posted May 2, 2007 a nie lepiej od razu zrobić super gee? Jeśli pomniejszasz model z planu to pomniejsz sobie długość rurki i już masz długość która jest ci potrzebna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted May 2, 2007 Share Posted May 2, 2007 Myślałem o SuperGee, ale tam jest b. trudne do wykonania mocowanie skrzydeł, a nie chce sam zmieniać tego, bo raczej nie wyjdzie mi to za fajnie... ;/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafal B. Posted May 2, 2007 Share Posted May 2, 2007 yyy co w tym jest trudnego?/ To jest jedno z prościej szych rozwiązań. Zresztą na necie jest tyle zdjęć że na pewno podołasz. Martwiłbym się w twoim przypadku o wykonanie skrzydła. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted May 2, 2007 Share Posted May 2, 2007 Wogóle ten model jest jak narazie poza moimi możliwościami technicznymi... (vb, itp.) czy ty Rafale masz może plany jakieś prostej rzutki? Tylko żeby z holu dało się też polecieć... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafal B. Posted May 2, 2007 Share Posted May 2, 2007 Poszukam i dam znać jak coś znajdę, ale rzutka i hol to profanacja. Dziś z 5 metrów wykręciłem komin więc nie wiem po co montować tam hak :-P EDIT: Sam sobie poszukaj http://www.tmrmodel.cz/links_dlg.htm Do wyboru do koloru :-D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted May 2, 2007 Share Posted May 2, 2007 Tą stronę widziałem, ale jak zawsze u mnie wszystko kręci się wokół kadłuba... Zacząłem kleić klepki z balsy 3mm, na kopyto, (kilka dni temu), jak się okazało porazłaziły się, chyba przez wikol, bo nic innego nie miałem pod ręką no ale cóż... Zacisne pasa, zrobie forme na kadłub i wtedy powalczę... EDIT: A może by ktoś w promocji sprzedał jakiś kadłubik? (1zł ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted May 3, 2007 Share Posted May 3, 2007 A-skot czy możesz podać ten wzór? Link to comment Share on other sites More sharing options...
a_skot Posted May 4, 2007 Share Posted May 4, 2007 A-skot czy możesz podać ten wzór? Sorki "Umkło" mi :wink: Postaram się wstawić dzisiaj wieczorem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted May 4, 2007 Share Posted May 4, 2007 A-skotowi zapewne chodziło o te proporcje: Niestety nie uwzględniono tu własnie ramienia statecznika poziomego (odległ. od spływu skrzydła do natarcia stst.poziomego) Rozmiar dałem większy niż zalecany by obraz był czytelniejszy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Posted May 4, 2007 Share Posted May 4, 2007 Plany czy schematy Irku możesz bez obaw dawać większe .nie jest ich dużo ,a nieczytelne są bez sensu . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted May 4, 2007 Share Posted May 4, 2007 No własnie - ten też mimo, że w 800x coś tam też mało czytelny. Mogę zwiekszyć jeśli trzeba będzie. Z tym skanem to już wszystkie proporcje są razem; Link to comment Share on other sites More sharing options...
a_skot Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 Widzę, że Irek mnie uprzedził :wink: Podam Ci zatem jeszcze proporcje modelu samolotu opracowane tak jak i przedstawione przez Irka schematy, przez p. Wiesława Schiera. Wymiarem podstawowym jest cięciwa skrzydła. Dla zachowania stateczności podłużnej powierzchnia statecznika zależna jest od ramienia - odległość od krawędzi spływu skrzydła do krawędzi natarcia statecznika. I tak jeżlei cięciwę oznaczymy jako "l", powierzchnię skrzydła "S" i ramię "r" to powierzchnia statecznika "s" ma się odpowiednio: r=2l - s=25% S r=3l - s=20% S r=4l - s=15% S itd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted August 11, 2007 Share Posted August 11, 2007 Rozumiem, że małe "s" to powierzchnia statecznika poziomego? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacqubes Posted August 11, 2007 Share Posted August 11, 2007 to powierzchnia statecznika "s" ma się odpowiednio: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.