Kuba12 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 Witam w wszystkich. Jestem nowy na forum, ale i mam nowy dylemat. Mianowicie, czy ten silniczek http://www.allegro.pl/item876497920_silnik_tajfun_nowy_2_5_cm.html będzie dobry do modelu na uwięzi o rozpiętości 1m? Dodam jeszcze, że dopiero zaczynam przygodę z uwięzią. Jeśli będzie dobry to ile maksymalnie jest wart? Jeśli nie jest możecie dawać propozycje innych silników(do 100zł). Z góry dziękuje za odpowiedzi i POZDRAWIAM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 Przedstawiony przez Ciebie motorek był niezły dla ktegorii F2D parę lat temu, w chwili obecnej nie spełnia już wymagań tej klasy... F2D - modele do walki powietrznej na uwięzi - szybkie i zwrotne, więc nie polecam dla początkującego uwięziowca. Całkem niezłym motorkiem jest KMD -2,5 - samozapłon, do 100 zeta powinieneś kupić nawet nówkę, może być jedynie kłopot z paliwem...ale trudności należy przezwyciężać, a meldować jedynie o sukcesach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba12 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 Miałem już 2 motorki kmd i nie jestem z nich zadowolony, żaden nie palił, a palce bolały może to przez nieudany egzemplarz? nie wiem, ale nie chcę powracać do tych silników Tym razem chciałbym coś z silniczków żarowych. Pozdro, i dzięki za tak szybką odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 Jeśli chodzi o KMD - mam na myśli te z czarnymi głowicami, to uważam je za najlepsze popularne rosyjskie silniczki - idealne dla początkujących modelarzy (sam na takim zaczynałem swoją przygodę z modelarstwem jakieś 20 lat temu i tak mi zostało), nie spotkałem jeszcze wśród nich egzemplarza, który by nie chciał chodzić. Jako ciekawostkę podam, że fabrykę opuszczały już wstępnie dotarte... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 Kuba sluchaj się Pawła ,bo on wie co mówi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba12 Opublikowano 13 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 OK. spróbuję upolować jakiegoś kmd na alledrogo. Jakie śmigło będzie dobre do tego silniczka? Acha, i jeszcze jedno pytanko http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p1472,paliwo-samozaplonowe-proxim czy to paliwo będzie dobre, właśnie na nim próbowałem go odpalić i nie szło za bardzo PS: Może ktoś z forumowiczów miałby kmd do sprzedania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Paliwko bardzo dobre, pod warunkiem że jest świeże. Bardzo dobrymi motorkami na początek są również czeskie MVVS-y i czasem udaje się upolować nówkę sztukę za niespełna 100 zeta... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sacred Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Tajfun to dość dobry motor, ale nie do modelu szkolnego. Ma dużą moc, ale osiąga ją przy dużych obrotach (pewnie zbyt dużych do modelu do nauki). Miałbyś zapewne również spore problemy z zasilaniem tego motorka, bo strasznie słabo ciągnie paliwo z klasycznego zbiornika, trzeba stosować takie wynalazki jak zbiorniki elastyczne ze smoczków dla niemowląt, wtedy jest OK. Wybór motorków do modeli na uwiezi na polskim rynku jest stosunkowo skromny, warto obejrzec oferte sklepów zagranicznych. Godne polecenia są silniczki japońskiej firmy ENYA, na przykład taki. Koszt co prwada to około 250PLN + przesyłka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba12 Opublikowano 13 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 hmm, 250zł to troszkę tuży budżet jak na mnie. Poza tym wolę nie ryzykować, że kupię dobry silnik i odrazu go rozbije niestety, ale może tak się zdarzyć. Szukałem na allegro kmd i na razie nie było Jeśli znaleźlibyście jakiś fajny motorek, albo wymyślilibyście co byłoby dobre do modelu to napiszcie. POZDRO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Kuba napisz w dziale "giełda" , lub poczekaj może ktoś wystawi jakiś 2.5 w dobrym stanie rozruchowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 2,5 do modeliku 1m? a zapytam wprost: czy ktoś latał na uwięzi oprócz Pawła? O ile pamiętam to Perkoz miał 1m z CSH i śmigał na MK17 palce lizać. 2,5 to ciągał Akrobatka też CSH i kręciło się tym jak jego nazwa wskazuje akrobację a był sporo większy od Perkoza.Wydaje mi się że do lekkiego 1m modelu 1,5 starczy do nauki czyli MK 17. Jest to chyba najbardziej przyjemny(moja opinia) motorek z samozapłonów i dostępny! A dla młodszych kolegów : Centralna Składnica Harcerska to CSH no chyba że MVVS i inne typy ale szukasz taniej alternatywy.Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba12 Opublikowano 13 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Nie wiem ile model waży, jak wrócę do domku sprawdzę Teraz na allegro jest dużo takich silniczków , ale czy da się zwęrzyć mocowanie silnika, oryginalnie jest pod kmd-ka a mk jest troszkę za cienki i nie będzie dało się go zamocować, wiem bo mam karter o mk i przymierzałem. Pozdrawiam PS.Patrze sobie mvvs-y na allegro i znalazłem to http://www.allegro.pl/item880513117_silnik_mvvs_2_5_cm.html co o nim myślicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielstol Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Powiem krótko .Silnik nie do zajechania. Miałem parę tych silników.Przeżyły naprawdę dużo. Kiedy tłok się kończył ,zostawał podgrzany palnikiem i do oleju. Silnik dalej chodził, tak parę razy aż zabezpieczenie sworznia zrobiło 0,5 mm rysę na tulei Idealny do nauki akrobacji na modelu 1 m ,mocny na krety :wink: .Mój naprawdę dostawał w kichę nawet 16 % nitro paliwem (zalecane 0% ). A tak odpalał po reanimacji tłoka http://video.google.pl/videoplay?docid=8588777603676395417&ei=AP9NS9qVJ4mM2wLttqTGCw&q=odpalenie+mvvs&hl=pl&client=firefox-a# 8) :mrgreen: Silniki o niebo lepsze od ASP w których po krecie ulatywały gazniki, tłumiki ,mało tego nie spadał sylikon tylko urywał się nypel od ciśnienia :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba12 Opublikowano 13 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 tylko, że twój silnik ma wylot spalin boczny a tamten chyba tylni, to jest jakaś różnica, i jeszcze jest inny gaźnik . A poza tym to dzięki za info zobaczymy co z tego będzie. A co do wagi modelu: ok 750g czy myślisz, ze mk go uciągnie? Dodam ze to akrobatyczny model z klapami więc może lepiej od razu kupić mocniejszy silnik. Model kupiłem gdy chodziłem do 2 klasy podstawówki i bałem się nim latać poleżał trochę i chęci powróciły POZDRO PS.To chyba ten silnik http://www.rojobcn.com/technic/avion/low/lo_DSCO5712mod.jpg tylko tak jakby ten z aukcji ma ucięty wydech Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Tych MVVS-ów było wiele wersji, mamy tu kilka z nich. Ten z allegro wygląda na jakiś kombinowany - ma nieoryginalną głowicę - choć cena jest zachęcająca..... Istnieje możliwość przestawiania wydechu jak komu pasuje, w lewo, w prawo i do tyłu, ale tylko przed pierwszym uruchomieniem!! Jeśli Twój model waży aż 750 grmów to dużo, mój tej samej wielkości ważył 550 g z silnikiem (sam silnik ma ok 200g)!!! MK-i są dobre do latania w kółko, a Ty myślisz chyba o akrobacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba12 Opublikowano 13 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Na początek nauka, jak zwykle, a potem może jakieś akrobacje. Nie chcę kupować słabego silnika a potem go zmieniać na mocniejszy. Jeśli był kombinowany to dziękuje, Nie wiadomo czy chodzi i jak chodzi. Waga modelu była porównywana do 1kg cukru wiec nie jest raczej bardzo dokładna :| . Kurde, nadal nie wiem jakiś silnik byłby dobrym wyborem. POZDRO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 MK-i są dobre do latania w kółko, a Ty myślisz chyba o akrobacji.Pętle, przewroty,płaskie ósemki się robiło.Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 Enya, Cox, Veco, MVVS - na pewno cos trafisz uzywanego do wiosny. Ja z KMD też mam bardzo miłe wspomnienia, silnik palił zawsze od pierwszego klapnięcia śmigłem, kwestia regulacji. Z samopałów dobre były też Rytmy i chińskie Silver Swallow, choć te ostatnie dość delikatne. Z nowych rzeczywiście warto popatrzeć na Enya - jak pisał sacred. Po prawidłowym dotarciu silniki te są nie do zajechania - metalurgia na najwyższym poziomie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ams Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 co do paliwa do samozapłonów: http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p1472,paliwo-samozaplonowe-proxim <-- to paliwo było całkiem ok, gdy się pojawiło, jednak ostatnio wydaje mi się że jest znacznie gorsze niż kiedyś, mimo że puszka była dopiero otwarta paliwo było średnie. (nie twierdze że się nie da na nim latać) Byćmoże paliwo w sklepie długo stało, albo nafta jest jakaś marna. Z gotowymi paliwami mam najlepsze wspomnienia z czeskim paliwem 'palivo D' do samozapłonów. (nieprodukowane?) A najlepiej w razie dostępu do składników namieszać sobie własne, które będzie o wiele lepszej jakości i dopasowane do silnika i wcale drożej to nie wyjdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol93 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 Teraz już tylko własne paliwko zostało namieszać... Niestety w żadnym sklepie nie jest ono dostępne ... Wiem, bo ostatnio szukałem go do swojego KMD . I mimo wszystko - nie jest to tanie paliwo... . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.