pavlo Opublikowano 15 Stycznia 2010 Opublikowano 15 Stycznia 2010 Po kilku latach przerwy w modelowaniu wracam i mam zamiar kupić 4-takta. Zainteresowałem się silnikami ASP. Przeglądam forum w poszukiwaniu najbardziej sprawdzonego modelu silnika w/w pojemnościach.Trudno mi jednoznacznie znaleźć odpowiedź. Czy wśród nich jest taki,który jest szczególnie polecany, lub szczególnie niepolecany? Dopasowanie modelu do silnika, jest dla mnie rzeczą wtórną.Wygrzebię jakiegoś płatowca z mojej modelarni do sprawdzonego motoru
Pablo_433 Opublikowano 15 Stycznia 2010 Opublikowano 15 Stycznia 2010 ASP 120 super pali na wiecy OS MAX 7, silnik ma pojemnosc 20 ccm
Irek M Opublikowano 15 Stycznia 2010 Opublikowano 15 Stycznia 2010 Czy wśród nich jest taki,który jest szczególnie polecany, lub szczególnie niepolecany? Ale do czego szczególnie polecany? ASP jest tańszą alternatywą np renomowanego OS Max. Więc są one polecane jako tańsze zamienniki. Jest jednak sporo modelarzy, którzy nie użyją nigdy tańszego zamiennika. Każdy z podanego przedziału jest polecany do danej wielkości modelu. ASP 61 mam w modelu o rozp. prawie 170cm i masie do lotu 2,5kg - półmakieta samolotu z I wojny. ASP 80 mam w wodelu o rozp. prawie 190cm i masie ok 3,5kg w modelu samolotu z I wojny. OS Max 91 mam w modelu o rozp 188cm i masie obecnie ok 5,5kg - jest to model samolotu z I wojny :mrgreen: Jak do tej pory byłem - jestem zadowolony z każdego z nich :idea:
Zdzisław Opublikowano 15 Stycznia 2010 Opublikowano 15 Stycznia 2010 ASP to dobra cena za tą jakość . Miałem ASP 61 działał super mam ASP 91 tak samo jest ok. Jak brać ASP to 61 potem 91. Należy omijać 52 waga prawie taka sama jak 61 . 65, 70, 80,waga prawie taka sama jak 91. Lepiej mieć więcej mocy z tą samą wagą
pavlo Opublikowano 16 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2010 Czy wśród nich jest taki,który jest szczególnie polecany, lub szczególnie niepolecany? Ale do czego szczególnie polecany? ASP jest tańszą alternatywą np renomowanego OS Max. Mam tu na myśli taką sytuację,kiedy np. jeden z motorów jest OK, zaś jego większy/mniejszy "brat" jest kapryśny w pracy. Być może jakiś ASP 4T znajdzie swoje miejsce w fun fly Diamant(1,5m, ok.2,5 kg)
Irek M Opublikowano 16 Stycznia 2010 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Mówi się, że 4suwy ASP są duuuuuuuużo lepsze (niezawodniejsze) niż 2suwy i to poparte jest wieloma spostrzeżeniami praktycznymi. Czy któryś z modeli - pojemności - jest bardziej zawodnych od innych tego nie wiem. W przypadku OS Max tak było, z którąś wersją 70 chyba. Jak podałem mam 2 różne ASP; 61 i 80. Kolega który nie kupuje tanich silników stwierdził nawet, że pracuje lepiej niż ...Saito. Ale teraz posypią się gromy od rozwścieczonych saiciarzy :rotfl: Nie możesz się też stosowac zasadą - 70 i 80 wazą tyle samo co 90,a ona jest znacznie mocniejsza. Kupujesz silnik wymiarowo do danego modelu, a nie na zapas. Chyba, że to model dostosowujesz do wielkości silnika bo faktycznie mała różnica cenowa miedzy większym i mniejszym jest kusząca. Przerabiamy to zawsze przed kupnem nowego silnika :twisted: Jak moje silnki pracują możesz sprawdzić na yotube wpisując moje konto - Florek56.
Gość Anonymous Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Pavlo jeżeli ma to być 4T to śmiało możesz kupować. Co do 2T to się niewypowiem bo nie mam i nie widziałem. Jeżeli szukasz napędu do Phoenixa o którym pisaliśmy w innym dziale to ASP FS91AR jest wręcz do niego stworzony.
ertman_176 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Gdzie są obrońcy świętości Saito :?: Jeżeli chodzi o 4takty to pamiętaj że są zawsze podawane co najmniej rozmiar wieksze od 2 taktów dla danego modelu samolotu. Im większy tym lepiej :wink
Wiesiek Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Gdzie są obrońcy świętości Saito :?: Jeżeli chodzi o 4takty to pamiętaj że są zawsze podawane co najmniej rozmiar wieksze od 2 taktów dla danego modelu samolotu. Im większy tym lepiej :wink Pawel Saito to zupelnie inna bajka,nie ma porownania z ASP Mimo to 4-takty ASP sa jak najbardziej godne polecenia (cena+jakosc).
ertman_176 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 I tak mamy poprawę bo jakiś czas temu mieliśmy takich co by sie dali pociąć prędzej niż polecili by komuś ASP, a są i tacy co już się nawrócili :wink: Prawda jest taka [o ile moje obliczenia są dobre] w Polsce lata 4taktów ~ 50% ASP, co by nie powiedzieć 80% :twisted: I jakoś cieszą się naszym uznaniem
Wiesiek Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 w Polsce lata 4taktów ~ 50% ASP, co by nie powiedzieć 80% I jakoś cieszą się naszym uznaniem Nie tylko w Polsce
pavlo Opublikowano 18 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2010 Jeżeli szukasz napędu do Phoenixa o którym pisaliśmy w innym dziale to ASP FS91AR jest wręcz do niego stworzony. W zasadzie to miałem zamiar wypróbować 4-takta w modelu 3D (Diamant no limit). Kilka względów przemawia jednak za zastosowaniem tam 2-takta. Jednym z nich jest fakt, że 4-takty mają niższy zakres max.obrotów, stosuje się w nich śmigła o większym skoku i przy minimalnych obrotach (ok. 2 tys.) "gazeta" może nie chcieć lądować Jak się mylę, to mnie poprawcie. Tak więc do diamanta lekki ST G51 R + śmigło z małym skokiem, zaś pierwszego 4-takta wypróbuję pewnie w Phoenix'ie. Mam zamiar latać modelami wielkości "60" więc chyba pozostaje mi wybrać ASP FS91AR, mniejszy chyba nie ma sensu.
Krzysztof Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 W zasadzie to miałem zamiar wypróbować 4-takta w modelu 3D (Diamant no limit). Kilka względów przemawia jednak za zastosowaniem tam 2-takta. Jednym z nich jest fakt, że 4-takty mają niższy zakres max.obrotów, stosuje się w nich śmigła o większym skoku i przy minimalnych obrotach (ok. 2 tys.) "gazeta" może nie chcieć lądować Jak się mylę, to mnie poprawcie. No cóż chyba jednak się mylisz mam w modelu Madnes II właśnie ASP 91 4-takta i lata sie rewelacyjnie dla porównania lataja u nas na lotnisku dwa modele U Can Do 46 jeden na 4 takcie drugi na dwusuwie i muszę stwierdzić że ten na 2-takcie lata kiepsko
pavlo Opublikowano 18 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2010 Dzięki za tą uwagę. Nie mam tutaj doświadczenia. Przerwa w lataniu i modelowaniu była dłuuuuuuuuga Jaki 4-takt siedzi w tym U Can Do 46?
Krzysztof Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Jaki 4-takt siedzi w tym U Can Do 46? Taki jak w moim Madnesie ASP 91 edit no i jest jeszcze jedna zaleta tych silników są bardziej ekonomiczne w stosunku do 2-takta
witold_pi Opublikowano 13 Lutego 2010 Opublikowano 13 Lutego 2010 ASP są kopią OS oraz ich własnym rozwinięciem tej konstrukcji. Niektórzy uważają je za szmelc (Another Spare Part), ja jestem chyba jednym z pierwszych ludzi którzy w tym kraju używali ASP- konkretnie 0.36 cala 3 i jest bardzo dobry (ma z 9 lat), brak problemów z regulacją i gaśnięciem-wymieniłem MVVSa 4,6cm3 z którym nie szło dojść do porozumienia, dla kolegi kupiłem ASP 0.40 i panewka szybko poszła. Jednym słowem jak się trafi jest dobre, jak chińskie dziecko coś przeoczyło przy montażu lub materiał był gorszy to będzie szmelc. Porównując materiał i jakość wykonania (mam 4 takta .52) do OS i Saito daje oceny szkolne ASP 4- , OS 4+, SAITO 6
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.