Piotter Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Witam Przez zimę popelniłem trenerkowatego górnopłata, którego najpierw wymodelowałem sobie w kompie przy użyciu wings3d. W tej chwili mam tutaj tylko zrzuty ekranu z modelera, ale model istnieje już fizycznie i wygląda praktycznie identycznie (zdjecia wrzuce później) : http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3543 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3542 Tytuł postu zawdzięcza wadze pustego modelu :oops: która wynosi aż 900 g. Opis: Skrzydło: rozpiętość 138cm, cięciwa 22cm profil Clark Y 12% Poszycie z izofloru 3mm na żeberkach z izofloru 6mm. Dźwigar zbudowany jest jest z dwóch listewek 4x4 mm, a łacznik połowek płata z 30 cm rurki weglowej 4mm z doklejonymi i doszlifowanymi listewkami w celu zapewnienia wzniosu. Pokrycie z półpergaminu klejonego na wikol i pomalowane lakierem samochodowym w sprayu. Kadłub: długość: 109 cm ze śmigłem izoflor 6mm z trzema wregami w czesci ogonowej i podłogą z tego samego materiału. Słupki okien wzmocnione listewkami z balsy. Oprócz tego paski z sklejki 1mm przez ktore przechodza weglowe rurki do mocowania skrzydła. Usterzenie z izofloru 6mm z doklejonymi balsowymi listewkami na calej rozpietosci w miejscu gdzie miały byc zawiasy. W części dziobowej i na wyskości podwozia izoflor jest od wewnątrz podklejony balsą 2mm. Łoże silnika z czterech rurek weglowych. Miejsce na akumulator przewidziane pod podłoga kabiny z dostepem przez zdejmowaną klapkę za podwoziem. Kadłub i usterzenie pokryte papierem i pomalowane tak samo jak skrzydło. Maska z laminatu od zestawu Extra300 kol. Mirka Drapię się po głowie i zastanawiam czy musiało wyść tak ciężko :/. Starałem się oszczędnie dawkować Soudal D4 przy klejeniu, użyć możliwie cienkego papieru i minimum farby, ale i tak niewiele to pomogło. Planowałem wsadzić w niego: silnik Turnigy 3536-1300 reg : Turnigy Plush 40A odbiornik: Corona z synteza serwa 4 x HXT900 pakiety: 2200 mAh śmigło APC 10x5E Daje to mase startowa na poziome 1400 g i obciążenie powierzchni 49 g/dm2 Jak sądzicie, ma to szanse latać ?
buwi777 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Witam [...] Daje to mase startowa na poziome 1400 g i obciążenie powierzchni 49 g/dm2 Jak sądzicie, ma to szanse latać ? Tak
piotr Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Piękny modelik :shock: , klasyczny piękny górnopłat! Świetna robota
Jedrula Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Model piękna robota , z niecierpliwością czekam na zdjęcia.
Piotter Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udało mi się w końcu doposażyć model i doczekać dobrej pogody . Model poleciał w zeszły wtorek: http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4456 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4458 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4457 Waga nieco mnie zaskoczyła, ale okazało się że lata dobrze. Moc silnika tez wydaje się wystarczająca choć pewnie Turnigy 3542 byłby tu pewnie lepszym wyborem. Trudno mi ocenić szybość z jaką lata ponieważ w czasie oblotu wiał zmienny, momentami dość silny wiatr, jednak mam wrażenie że potrafi latać dość wolno i całkiem nieźle szybować. Nie ma problemu z wykonaniem beczki i nie traci przy tym zauważalnie wysokości. Pętle również wykonuje, ale widać że ciągu silnika by nie zaszkodziło zwiększyć. Zaskoczyła mnie natomiast skuteczność steru kierunku. Jest stosunkowo nieduży, ale pełne wychylenie powoduje tak gwałtowny skręt że model zwala sie na wewnetrzne skrzydło. Ewidentnie muszę zmniejszyć wychylenia tego steru, może też być coś z położeniem s.c. W tej chwili jest w 1/3 cięciwy. Udało mi się również wykonać lot odwrócony i chociaż ma wyraźną tendencje do odwracania sie kołami w dół, to bez problemu da sie model w tym stanie utrzymać. Niestety z uwagi na wiatr i nieco kiepski już pakiet (2200 mAh) musiałem uciekac na ziemię, więc coś więcej bedzie można powiedzieć po następnych lotach.
lukwisz.pl Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Słyszałem kiedyś zdanie ze ładny model musi ładnie latać. Ten na zdjęciu wygląda bardzo sympatycznie więc musi sympatycznie latać i gratuluję oblotu.
leszek-bart Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Witam . Silnika nie zmieniaj , wystarczy on w zupełności . Zmień tylko śmigło na większe 12/8 lub nawet 13/6 . Osobiście używałem silnika 3542 do lotów Kataną S30 SebArtu o wadze 1400 gram , choć i latała na silniku Axi 2814 , który jest odpowiednikiem 3536 .
Piotter Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Nie wiem czy zwróciłeś uwagę że użyłem silnika 3536 o KV=1300. Już z zastosowanym śmigłem 10x5 pobiera na ziemi nieco ponad 30A. Z tak dużymi śmigłami jak zaproponowałeś prawdopodobnie silnik poszedłby z dymem. Może gdybym uzył wersji o KV 1100 lub mniej (jest chyba wersja SK z stałą KV około 900) dałoby sie takie smigła użyć. Tym niemniej myslę że warto byłoby przy nastepnych zakupach w HC dorzucić jakis silnik. Licze że sie nie zmarnuje, nawet jak nie u mnie to u kogos innego . Zastanawiam sie natomiast nad pewnymi gadżetami o charakterze bardziej estetycznym niz uzytkowym, ponieważ pomysł na model zawiera również coś takiego: http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3541 Biorąc jednak pod uwage że mam do dyspozycji tylko niezbyt równe i porośnięte trawą i chwastami błonia nad Wartą, to chyba jednak kapcie na koła nie sa zbyt dobrym pomysłem. Szkoda
leszek-bart Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Witam . Sprawdziłem , mój Axi miał 1035 obrotów /V , ale i tak proponuję większe śmigło choćby 11/8 i ewentualnie sprawdzenie czy za bardzo się silnik nie grzeje .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.