Jump to content

F-100 Super Sabre od FlyFly


Recommended Posts

Dziś dotarła do mnie długo oczekiwana paczka z Chin, a w niej to co widać na zdjęciu

 

Dołączona grafika

 

czyli styropianowy odrzutowiec z pełnym wyposażeniem. Model ma mieć 1520mm długości i 1220 mm rozpiętości skrzydeł. Masa do lotu podana przez producenta to 2700 gram (z założonym pneumatycznym podwoziem, które też przy okazji nabyłem).

 

Tak wygląda zawartość pudełka

 

Dołączona grafika

 

A tak zawartość małej walizeczki

 

Dołączona grafika

 

w walizce mieści się silnik który mu juz fabrycznie zamontowany stożek, regulator 60A z 3A becem obsługującym 6 Cel Li-Pol oraz 5 serw mikro 1,8 kg ciągu i pakiet li-pol 3700 mAh niestety tylko 5 cel :/ .

 

Kolejne zdjęcie to paczka z pneumatycznym podwoziem

 

Dołączona grafika

 

jest to pełny zestaw podwozia dedykowany dla modeli tej firmy ( na pudełku jest napisane że podwozie jest elektryczne, a w środku opakowania jest zestaw pneumatyczny. Widocznie chińczyk ,który to pakował musiał mieć ciężki dzień za sobą :P )

 

Kupiłem ten model ponieważ miałem już odczynianie z bea hawkiem z tej firmy. Model lata świetnie dużo lepiej niż małe modele edf jak np skyhawk od Gwsa, dlatego chciałem mieć jeszcze jednego takiego dużego EDFa. Jakość wykonania całego zestawu jest chińska, ale to w niczym mi nie przeszkadza po lekkich modyfikacjach i niezbędnych poprawkach mam nadzieje że będzie równie fajny jak ten Bea Hawk ze zdjęć które widać niżej.

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Od poniedziałku ruszam z budową i przy okazji będą zdjęcia jej przebiegu.

Link to comment
Share on other sites

Świetny, zawsze bardzo mi się podobał ten samolot.

Modelik wygląda imponująco, ten 1,5 metrowy kadłub robi wrażenie.

I nawet zachowali odpowiednio wąski ryjek, a nie rozwalony wlot na potrzeby napędu tunelowego.

W tym przypadku dziurę w brzuchu uważam za usprawiedliwioną.

 

PS

Ciekawa jest ta walizeczka, a w zasadzie jej zawartość.

Takiego kompleciku jakoś jeszcze nie widziałem :shock:

Link to comment
Share on other sites

No i widać ze odezwał się ekspert popatrzył na trochę styropianu i już wie wszystko :) To prawda model ma wąską mordkę i dodatkowy wlot od spodu ale mimo wszystko tunel wydaje się być ciasny, w dodatku podwozie po złożeniu chowa się częściowo do tego dodatkowego wlotu więc będzie przeszkodą no ale zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce. Wszystko się okaże jak odpalę turbinę w zamontowanym kadłubie.

 

Z tego co widzę to silnik od który kupiłem w flyfly jest gorszy niż ten który wsadziłem do bea hawka. Tu jest outrunner 3640 1500 kv a w bea hawku ma hyk 3656 1600 kv innrunera i z tym silnikiem ciąg jest świetny, model można wypuścić z reki prawie bez wyrzutu. Zresztą narazie sie niczym nie przejmuje jak maszyna nie będzie chciała latać to będę wprowadzał zmiany. Jutro wstawie zdjęcia kadłuba od środka.

 

Co do walizeczki to tez nie spodziewałem sie ze ją dostane. Jak dzwoniliśmy z kolegą do chińczyków z propozycją aby nam sprzedali modele z całym wyposażeniem nikt nie mówił ze dostane silnik pakiet i serwa w takim ładnym opakowaniu. Może to dlatego ze zrobiliśmy zakup hurtowy ( kolega wziął miga 29 ).

Link to comment
Share on other sites

Bezpośrednio u producenta czyli na http://www.flyflyhobby.com/.

Po wejściu na tą stronkę dostajemy taki bonus :)

 

Obrazek

 

Jako, że nie znamy ani loginu, ani hasła... to :ass: zimna :wink:

Ale co to ma wspólnego z tematem.

Kolega napisał gdzie kupił, i wspomniał o problemach.

To jest temat o modelu, a nie o zakupach u producenta :evil:

Link to comment
Share on other sites

Mam pytanie odnośnie Hawka, czy masz zamontowane w nim podwozie, czy lądowanie odbywa się na "brzuchu" ? Nie bardzo mogę wydedukować co wchodzi w skład zestawu, model + EDF + podwozie, czy model jest kompletny z napędem i zasilaniem ?

Link to comment
Share on other sites

Aby rozwiać wszystkie wątpliwości w pudle jest zestaw arf czyli model z wentylatorem i nic więcej, a dodatkowo kupiłem tą walizeczkę i podwozie aby mieć wszystko co potrzeba.

 

Bea hawk ląduje na brzuchu jednak wpływa to ujemnie na stan brzucha modelu bo 2 kilogramowy samolot ma juz sporą prędkość lądowania i dość długi dystans pokonuje szurając spodem po ziemi.

 

Co do F-100 to zrobiłem takie poglądowe zdjęcia jak to wszytko będzie wyglądało o środka. Mimo że na pierwszy rzut oka tunel wydaje sie być bardzo wąski to dzięki dodatkowemu wlotowi łączna powierzchnia wlotowa to ponad 80 cm2 wiec walce nie jest źle. Oto jak to mniej więcej wygląda.

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Piękna srebrna szabla. Masz jakiś utwardzony kawałek pasa czy raczej trawka? Bo widzę, że nie utwardzałeś powierzchni. Mam jeszcze kilka pytań:

1. Czym pompujesz instalacjęi i do ilu bar?

2. Czy mechanizmy Fly-fly podwozią się nie tną (zacinają)

3. Ile Ci trzyma instalacja (cykli/dni)

4. Wyważałeś wentylator?

5. Jaki prąd/napięcie/obroty (lub ciąg)

6. Czy mechanizmy podwozia mocowałeś wg instrukcji tj tylko na zestawowych kawałkach sklejki?

7. No i czy kolega oblatał Miga 29????

Link to comment
Share on other sites

Witam mamy pas uwalcowany walcem 55 metrów długi 8 szeroki w tej chwili bez żadnej roślinności ,ubita ziemia, myslę ze powinno wystarczyć

 

Instalacje pompowaliśmy na 2 sposoby. Kompresorem ale to był błąd bo nie wytrzymał zbiornik i rozszczelnił sie na zgrzewie, drugi zbiornik juz napełniany był papką samochodową. Nie pamiętam dokładnie do jakiego ciśnienia napisze jak sprawdzę

 

Mechanizmy się cięły i ogólnie to tandeta, nie rokuje temu podwozi długiej żywotności. Podcięcie i podszlifowanie załatwiło sprawę, narazie otwiera sie bez problemów

 

Instalacja wytrzymuje 2 otwarcia po 1 napompowaniu

 

Wentylator mam juz inny, ten od fly-fly rozsypał sie przy 1 włączeniu. Kupiłem ten sam co w wyżej pokazanym bea hawku on jest wyważony fabrycznie ( widać jak są piłowane niektóre łopatki w celu wyważenia)

 

 

Ciągu na pakiecie 5 cel jest niecałe 1,5 kilo dokładnych pomiarów brak, mam jeszcze pakiet 6 celi na tamtym pakiecie jest lepiej

 

Mechanizmy podwozia jak i większość innych mechanizmów nie są zamontowane na oryginalnych sklejkach bo tamta sklejka to tandeta nawet sie nie da mocno śrub wkręcić. Poza tym sklejkowe elementy powiększyłem w celu wzmocnienia newralgicznych miejsc

 

Mig będzie oblatany razem z f-100 obie maszyny są gotowe do startu ale dzisiaj niestety nie dopisała pogoda i oblot sie nie odbył. Mig tez ma wymienione turbiny na wyważane i łożyska w silnikach bo w jednym łożysko szumiało i po chwili zrobiło sie niebieskie, wiec poszły do wymiany łożyska we wszystkich silnikach. Niestety w migu podwozie narazie sie nie chowa z powodu tej nieszczęśliwie przepompowanej butli.

 

Ps. montowałeś u siebie lotki w migu czy zostawisz tak jak jest. Ja zostawiłem zobaczymy czy sie będzie dało latać bez lotek.

Link to comment
Share on other sites

Kupiłem ten sam co w wyżej pokazanym bea hawku on jest wyważony fabrycznie ( widać jak są piłowane niektóre łopatki w celu wyważenia)

A możesz podać firmę, czy sklep - wentylatory i ich bicie to dla mnie ciągły koszmar (oczywiście myślę o tych tanich).

 

Co do pasa startowego, to nie jest wcale taki mały.

Tylko nie masz steru kierunku, więc uwaga na boczny wiatr (kółko w górę - model w krzaki :? ).

Za udany oblot trzymam kciuki, model ładny, to pięknie będzie śmigał.

Link to comment
Share on other sites

Model lata, zdjęcia wstawie jak dotrą do mnie

 

Jeżeli chodzi o lot to na pakiecie 5 cel wyraźny brak mocy, model lata poprawnie lecz szału nie ma wrażenia jak po locie trenerem a nie odrzutowcem. Trzeba jeszcze sprawdzić co da pakiet 6 cel jeśli niewiele to na pierwszy ogień idzie silnik.

 

Podwozie od fly-fly jest beznadziejne, pokrzywiło się przy lądowaniu na naszym praktycznie gładkim jak asfalt pasie. To samo spotkało bea hawka, którym tez dzisiaj latałem (mam film z lądowania) gdzie widać jak model po zetknięciu z gruntem gubi golenie.

 

 

Wcale tak twardo nie siadłem no może ciut za szybko :)

 

mig 29 dzisiaj nie latał. zostawiliśmy sobie najlepsze na koniec i niestety zaczął padać deszcz.

 

Co do wyważanych turbin nie mam pojęcia skąd je mamy, zamawiał je znajomy razem z silnikiem HYK. Doszły w 1 paczce ale kupowaliśmy je prawie rok temu i nie pamiętam jaki to sklep był.

Link to comment
Share on other sites

Potwierdzam! Brawo dla Piotra... Widziałem reakcje na urwaną goleń...Chciałeś go przytrzymać i udało się... Super. Co się właściwie urwało? Plastik czy te pseudo duralowe golenie? Zajrzyj na X-flight.com. Mają tam ładnie zrobione golenie ale zdaje się trochę za małe do Hawka. Trochę taniej niż w Hc.

Macie tam spychacz czy co?

Ps. montowałeś u siebie lotki w migu czy zostawisz tak jak jest. Ja zostawiłem zobaczymy czy sie będzie dało latać bez lotek.

Trochę się porozmieniałem na inne modele ale robię lotki. Mam depronowego miga 31 z "taileronami" i wydaje mi się, że oddalenie ich od środka parcia powoduje nieprzyjemne "mimośrodowanie" podczas beczki. No ale to jest parkflyer a mig 29 fly-fly to już kawał samolotu. Jaka konfiguracja 5s czy 6s.

Ps. Koniecznie odkop info gdzie kupiliście silniki Hyk i te turbinki. Tak łatwo się nie poddamy....

Link to comment
Share on other sites

Dziękuje.

O dziwo plastyki i samo ich mocowanie w modelu wytrzymało w przypadku obu modeli poleciały golenie w dodatku z tej samej strony modelu. Przez to podwozie zaniechałem testów miga bo model jest cięższy więc napewno skończyło by sie tak samo jak nie gorzej.

 

Macie tam spychacz czy co?

Mieliśmy koparko ładowarkę i walec :)

 

Zastanawiam sie czy wymienić same golenie czy całe podwozie trochę szkoda tych modeli bo w końcu urwie sie cos tak, ze na kosmetycznych poprawkach czy zadrapaniu lakieru sie nie skończy. I tu prośba, jeśli ktoś z was ma jakieś podwozie godne polecenia to proszę o namiary na takowe.

Link to comment
Share on other sites

To Change Sun podwozie jest niezłe ale trochę za małe do samolotów Fly-fly . (Inna sprawa, że tylnie można zastosować na przodzie - kółko ma 40 mm mozna próbowac wymienic na 45 mm) Pasi np. do Miga21 jest lepiej wykonane i z lepszego materiału. Mam podobny dylemat i wydaje mi się, że jednak na drucie 3 -3.5 mm się skończy - oczywiście ze sprężynką...Są zestawy ale skok cenowy jest już wielki. Tak się przyglądam tym goleniom Fly-fly - i się zastanawiam gdzie się gnie?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.