TooM Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Opublikowano 9 Sierpnia 2008 No ten WOW to ryzyko .Mają one b.duży rozrzut parametrów i 1000mAh może być za mały.TP 2408-21 ciągnie na ziemi 14,5A i może nie starczyć na regulaminową walkę.Jeśli możesz zmienić zamówienie to lepiej weź 1350 mAh.Mój najlepszy aku to WOW ale najgorszy to też WOW.
Karol93 Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Problem w tym, że innego wyboru zbytnio nie ma - 1300mah ma tylko 15C, co daje jakieś 19-20A prądu rozładowywania - napewno warto go zamienić ? Jest WoW RC 1300 20/25C ale on jest na 7,4V :\ Musiałbym zamówić w nastiku, z Dualskiego i wyjdzie jakieś 40zł drożej, bo i za kolejną przesyłke trzeba zapłacić i pakiety są troche droższe... PS. Na dodatek, sam regiel ma 18A, to jest możliwe że ten pakiet moze być aż tak słaby ?
TooM Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Opublikowano 10 Sierpnia 2008 1300 WOW 15c daje do tego silnika wystarczający prąd .Na takich lataja Andrzej i Mariusz Miazgowie i nigdy na zawodach nie mieli problemów.
Karol93 Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Opublikowano 10 Sierpnia 2008 A ja mam jeszcze jedno pytanko - moim nastepnym planowanym modelem jest combat na MVVSa 3,5. Jaki model lepiej przygotuje mnie do pilotowania, RWD-5 czy ESA ? RWD już mam, ale cena brakującego wyposażenia równa sie nowemu modelowi ESA. Co o tym sądzicie ?
Janek Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Esa naturalnie, no chyba że to rwd jest duże i ciężkie
Karol93 Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Opublikowano 10 Sierpnia 2008 zwykłe RWD 1,2m ile waży nie wiem... ale lata przyzwoicie (zaliczył jak narazie jeden lot, na pożyczanych flakach ) No i czy ESA da rade nauczyć mnie latać ? możnaby powiedzieć że będzie to mój pierwszy samolot
TooM Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Jeśli chcesz robić ESA po to tylko żeby się nauczyć latania combatem a nie bic to prostszy sposób taka droga :RWD potem trenerek o rozmiarach podobnych do combata na MVV a potem combat. W zeszłą środę we Wrocławiu biło się ostro 5 combatów a między nimi latał syn Ecika na trenerku ale bez wzniosu i na silniku GMS .25 . Nie odstawał, a nawet przeżył kiedy w tym samym czasie poległ Corsarz(niestety mam robotę) ,Meser i TA.Napisz do Piotrka Eciaka z Prolotu to ci powie co to był za model a może nawet tanio sprzeda.Wszystkie modele latały z taśmą a młody zaliczył ochronę i pełny czas
Karol93 Opublikowano 4 Grudnia 2008 Opublikowano 4 Grudnia 2008 Ja mam pytanie - silnik klasy 2830/09 będzie dobry ? Mam takiego RAY'a w moim piperku EPP i zastanawiam się, czy mógłbym po prostu cały napęd przerzucić do ESA
TooM Opublikowano 4 Grudnia 2008 Opublikowano 4 Grudnia 2008 Jeśli masz taki silnik to możesz go śmiało stosować,tylko popracuj nad śmigłami.Sugerowałbym 10' i kombinacje ze skokiem.Dobierz śmigło tak, żeby pakiet 1300 mAh starczył na 7-7,5 minuty lotu.Wtedy masz pewność że cała energia pakietu została wykorzystana.Pozostaje problem uślizgu śmigła i tu dobieraj raczej mniejszy skok. Na zawodach większość w finale to jednak silniki 1400-1750 kV ale spotyka się też inne. Wszystko zależy od techniki walki. Zwróć uwagę na regulator .Silnik dający optymalną moc bierze na ziemi 18-20 A wię regulator musi to wytrzymać .W powietrzu będzie brał dużo mniej. Mój silnik na ziemi bierze 18,5 A/pomiar amperomierzem/ a w powietrzu bierze ok12A.
skidan Opublikowano 5 Grudnia 2008 Opublikowano 5 Grudnia 2008 Mam ten silnik od ponad roku, spisuje sie świetnie. teraz założyłem go do ESA. Śmigła jakich używam to 8x4, 9x5. Przy temteraturze takiej jak w tym tygodniu (z rana -1 do 2) można sobie pozwolić 9x5. ale latem nie było szans na dłuższe loty na pełnym gazie.
robraf Opublikowano 5 Grudnia 2008 Opublikowano 5 Grudnia 2008 9x5. ale latem nie było szans na dłuższe loty na pełnym gazie. kto nie mogł sobie pozwolic ten nie mógł pamiętam jak katowałem go na pełnym gazie w upały w zawisie własnie na 9x5 i chodził dobrze
eze Opublikowano 22 Grudnia 2008 Opublikowano 22 Grudnia 2008 Panowie wiem ze temat katowany od dosc dawna ale .Caly czas mecze sie z wyborem wyposazenia do esa.Mam zamiar robic wieksze zakupy w UH.Nie ma sensu wyzucac kasy w drogi sprzet w polsce jak mozna miec za pol ceny od chinczyka.Niestety nieznam sie dobrze na silnikach elektrycznych do esa.Jezeli ktos by byl sklonnny mi pomoc w wyborze regulatora silnika i pakietu to bym byl wdzieczny za pomoc pozdrawiam
skidan Opublikowano 22 Grudnia 2008 Opublikowano 22 Grudnia 2008 Ja wybrałbym taki zestaw: silnik regulator pakiet mam 2 takie regulatory - ok pakiety zamawiałem HXT 1300 ale w tej chwili nie ma ich w sprzedaży
winiol8 Opublikowano 22 Grudnia 2008 Opublikowano 22 Grudnia 2008 Ja też latam na tym silniku i regulatorze, akku mam rihno 1350 25C. Wydaje mi się, że wszystko co trzeba wiedzieć o napędach do ESA jest w tym temacie. Istotne jest to co o silnikach wcześniej pisał Janek. Wcześniej też latałem na silniku o małym kv (2410/09), na którym mogłem latać 12 min. na śmigle APC 10x5. Na 2408-21 ze śmigłem APC 8x4 latam około 8 min cały czas na maxa. Czyli napęd w sam raz do ESA.
eze Opublikowano 22 Grudnia 2008 Opublikowano 22 Grudnia 2008 Czym sie rozni silnik o malym kv od tego z wiekszym.Chodzi tu o pobor pradu i obroty ?? Jaka jest roznica miedzy pakietem 3 s a 2 s
mammuth Opublikowano 22 Grudnia 2008 Opublikowano 22 Grudnia 2008 Czym sie rozni silnik o malym kv od tego z wiekszym.Chodzi tu o pobor pradu i obroty Przedewszystkim obroty - pobor pradu zalezy jeszcze od wielkosci smigla. Jaka jest roznica miedzy pakietem 3 s a 2 s S oznacza liczbe celi w pakiecie 1 cela 3.7 V (LIPO) 2S 7.4V 3S 11.1V. KV to obroty na kazdy przylozony Votl napiecia - przyklad silnik o kV1000 na 2S to 1000x7,4 obrotow na 3S x11.1. Wieksze obroty to koniecznosc uzycia mniejszego smigla (dla tego samego silniczka) Oraz 3S ma 50% wieksza mase od 2S
eze Opublikowano 22 Grudnia 2008 Opublikowano 22 Grudnia 2008 Kurcze to ciezki wybor w takim razie jaki silnik wybrac czy z malym kv czy z duzym,i na jakim pakiecie latac.Ja osobiscie preferowalbym raczej wolne latanie i dlugie.Takze pakiet pewnie 3 s a co do silnika to niewiem
mammuth Opublikowano 22 Grudnia 2008 Opublikowano 22 Grudnia 2008 Spokojnie mozesz to zgrac razem do kupy - latanie na 3S - aby bylo wolne - daj silnik o kV miedzy 800-1000 - zaloz smiglo o wiekszej srednicy ale mniejszym skoku zawsze jest wybor od-do np. 8"x4.8" albo 9"x3.8" na pierwszym polatasz szybciej na drugim latwiej powisisz :twisted: Na stronie UH pod produktami sa zawsze recenzje od uzytkownikow - tam sporo przydatnych informacji znajdziesz. (a takze w opisie producenta - choc czasami sa to nieco zbyt optymistyczne parametry)
skidan Opublikowano 23 Grudnia 2008 Opublikowano 23 Grudnia 2008 Mam zamiar robic wieksze zakupy w UH Kurcze to ciezki wybor w takim razie jaki silnik wybrac czy z malym kv czy z duzym,i na jakim pakiecie latac.Ja osobiscie preferowalbym raczej wolne latanie i dlugie. Skoro robisz większe zakupy to kup 1 silnik wolnoobrotowy i 1 wysokoobrotowy. Wtedy sam zobaczysz jaka jest różnica. W ESA oprócz umiejętności pilota bardzo liczy sie też prędność. Piotrek czytaj miszczu , zrobił mi niezłe lanie m.in włąśnie dzięki większej prędkości. (ale nie tylko dlatego :devil: )
kustosz Opublikowano 25 Grudnia 2008 Opublikowano 25 Grudnia 2008 Proponuję rozważyć zakup gotowego kompletu np to http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4854&Product_Name=TowerPro_BM2410-08T_/_18A_BEC_/_1047_Prop_Combo + http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7343&Product_Name=Rhino_1250mAh_31P_20C_Lipoly_Pack zawsze trochę zaoszczędzisz. Dobrym rozwiązaniem jest też przeanalizowanie całego zespołu w "kalkulatorze napędu", pozwoli to na wybór właściwej konfiguracji i uniknięcie błędów ( wywala na czerwono ) :shock:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.