Jump to content

Napędy do modeli ESA Air Combat


kojot

Recommended Posts

Co do modułu Assana wlasnie czekam rowniez na modul z 2 odbiornikami (HC)

mam zamiar przerobic swojego profi 3030 na 2,4

A możesz zdradzić co zamówiłeś, bo ja myślę o

"X8D 2.4GHz trainer port X8-hack module (PPM Only)"

do mojego profi 3010

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 108
  • Created
  • Last Reply

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=147490&sid=cc6a1302e9971b4100d59da791aecc0b#147490

 

Tu jest mój opis.

 

Generalnie pakując permanentnie moduł pod obudowę (bez powracania na 35/40MHz) należy po prostu zrobić odpowiednią wtyczkę, którą będziemy wpinać się do istniejącego gniazda na moduł MPX. Można gdzieś znaleźć rozkład pinów. Poszukam u siebie na kompie i postaram się wstawić. Ten Hack Modul to nic innego jak zwykły moduł tylko w koszulce zamiast twardej obudowy z wyprowadzonymi kabelkami, które lutujemy wg własnego uznania - bez konieczności dorabiania własnego kabla jak ja to zrobiłem.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Witam,

 

Obecnie latam helikiem klasy 450. Chciałbym jednak polatać samolotem, tak rekreacyjnie, uczestnictwo w zawodach bardzo odległe. Przeczytałem ten wątek ale muszę zapytać ponieważ mało piszecie o zasilaniu z pakietów 2s. Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc i odpowiedź na kilka pytań:

a) Jaki proponujecie model ESA aby z jednej strony móc się nauczyć a z drugiej fajnie się latało jak już opanuję sterowanie?

B) Mam kilka pakietów 1800 3s w których jedna cela jest do wyrzucenia, czy mogę latać na tych pakietach w ESA? Pakiety będą mieć parametry mniej więcej takie 2S 1800 20C waga będzie jakieś 100 gram.

c) Jakie obroty powinny być na śmigle? Czyli jakie KV dla 2s.

d) Planuję kupić taki odbiornik. Widziałem, że są combaty 3 i 4 kanałowe. Który będzie lepszy na początek.

e) Czy regulator 20A dla pakietów 2s będzie wystarczający?

f) Jakie silniki dla takiej konfiguracji? Mogę kupić dwa róże by przetestować.

g) Jakie śmigła kupić?

h) Co jest ważne przy wyborze serw, czy takie będą dobre, czy też za szybkie?

 

Z góry dziękuję za pomoc, mam nadzieje, że nie za dużo pytań. Gdzie i kiedy można we Wrocławiu spotkać kolegów by porozmawiać i zobaczyć jak to w rzeczywistości wygląda?

Link to comment
Share on other sites

a) Jaki proponujecie model ESA aby z jednej strony móc się nauczyć a z drugiej fajnie się latało jak już opanuję sterowanie?

 

Każdy model ESA jest ok. Wybieraj na zasadzie gustu. - Dyskusja który model prowadzona jest w innym wątku.

 

B) Mam kilka pakietów 1800 3s w których jedna cela jest do wyrzucenia, czy mogę latać na tych pakietach w ESA? Pakiety będą mieć parametry mniej więcej takie 2S 1800 20C waga będzie jakieś 100 gram.

 

Do rekreacyjnego latania będzie ok. W zawodach też powalczysz - bo max dla 2s jest 1800 mAh.

 

c) Jakie obroty powinny być na śmigle? Czyli jakie KV dla 2s.

Jak największe - 1400 - 1700. Śmigło 8x4.

 

d) Planuję kupić taki odbiornik. Widziałem, że są combaty 3 i 4 kanałowe. Który będzie lepszy na początek.

 

Jeżeli masz moduł nadawczy Assana to bierz ten. Ja latam akurat na 6ch. Jest ok. Tutaj odbiornik nie waży najwięcej. Tylko ilość CA, po wielu naprawach :)

 

e) Czy regulator 20A dla pakietów 2s będzie wystarczający?

 

Tak. Spokojnie. Będziesz miał jeszcze spory zapas.

 

f) Jakie silniki dla takiej konfiguracji? Mogę kupić dwa róże by przetestować.

Jak wyżej - kV 1400 - 1700. Ja preferuję jednak 3s i silnik kV 1000 + śmigło 10x6 HD. Idzie pionowo jak rakieta.

 

g) Jakie śmigła kupić?

Dla 2s pozostaje coś szybko obrotowego: 8x4. Najbardziej popularne to wymienione 8x4, 9x5, lub 10x6 z GWS. Dobre są jeszcze chińskie podróbki APC 8x4 lub 8x6, ale do nich trudno zastosować prop savera.

 

h) Co jest ważne przy wyborze serw, czy takie będą dobre, czy też za szybkie?

 

HXT900 są idealne. Dobre są jeszcze cyfrowe E-Sky 9g.

 

Z góry dziękuję za pomoc, mam nadzieje, że nie za dużo pytań. Gdzie i kiedy można we Wrocławiu spotkać kolegów by porozmawiać i zobaczyć jak to w rzeczywistości wygląda?

 

Polecam się wybrać do sklepu Cyber-Fly. Ewentualnie napisać PW do Piotrka (Miszczu) lub Wojtka (Wodzu 7)

 

Zobaczysz - znudzi Ci się latanie w kółko i sam zaczniesz latać w zawodach tak chybko jak się tylko da. Doświadczenia bojowego można nabrać tylko w prawdziwej walce a nie w lataniu w kółko...

Link to comment
Share on other sites

Dzięki wielkie za odpowiedź, udam się do cyber-fly w między czasie mam jeszcze kilka pytań.

Jeżeli masz moduł nadawczy Assana to bierz ten. Ja latam akurat na 6ch. Jest ok. Tutaj odbiornik nie waży najwięcej. Tylko ilość CA, po wielu naprawach :)

Mam właśnie taki moduł w swoim optic 6.

f) Jakie silniki dla takiej konfiguracji? Mogę kupić dwa róże by przetestować.

Jak wyżej - kV 1400 - 1700. Ja preferuję jednak 3s i silnik kV 1000 + śmigło 10x6 HD. Idzie pionowo jak rakieta.

Nie rozumiem dlaczego do 2s mniejsze śmigło i szybko obrotowe? Czy to nie jest tak, że jeżeli przy 3s i 1000kV masz około 11000 obrotów, to ja przy 2s i 1500kV będę też miał koło 11000 obrotów. Pomijając problemy sprawności silników, zakładając że regler i pakiet wytrzymają taki prąd.

Skąd zatem ta różnica w wyborze śmigieł?

 

Wspominaliście tutaj o kalkulatorze obrotów i innych parametrów, gdzie mogę go znaleźć?

 

Jeszcze jedna kwestia, związana z obrotami, dla przykładu latanie na pakietach 3s. Jak wygląda zachowanie samolotu przy małym kV a dużym śmigle a jak przy dużym kV a małym śmigle? To są takie skrajne punkty i z doświadczenia wiecie jaka jest dynamika lotów w nich.

Link to comment
Share on other sites

16,0502009 odbędą się zawody w WWI i WWII w Oleśnicy .Na razie dalej nie wiadomo jak będzie z możliwością wejścia na teren lotniska ,ale jeśli będzie OK to możesz tam spotkać większość liczących się kombaciarzy .Na dwóch celach lata "Ecik" -Piotrek Eciak ,będzie też Marek Dawidowicz z cyber-fly.

Co do śmigła na 2s i 3s to pogadaj z Piotrkami - Ecikiem i Miszczu .Mają trochę inne doświadczenia od Przemka.Warto zawsze poznać dwie strony medalu.

Oprócz tego jedna godzina na lotnisku da Ci więcej niż tydzień przy komputerze.

Link to comment
Share on other sites

Niestety to nie jest takie proste.

Jeżeli masz silnik 1000 kV przy zasilaniu 3s to wcale nie znaczy, że masz 11000 obr/min. Szczególnie w locie. Napięcie w czasie lotu siada i dodatkowo regulujesz je szerokością wypełnienia impulsu w regulatorze - sterując odpowiednio dźwignią gazu.

 

Polecam lekturę tego wątku:

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=12490

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Witam

Nie znam się zbyt dobrze na ESA i elektrykach, dlatego mam pytanie.

Planuje zakupić ESA w cyber fly i zastanawiam się nad silnikiem, czy mógłby mi ktoś doradzić który z nich będzie dobry?

 

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4918&Product_Name=Turnigy_28-26-CQ_1300Kv_Brushless_Outrunner

 

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4908&Product_Name=TR_28-26B_1350Kv_Brushless_Outrunner

 

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7705&Product_Name=TGY_AerodriveXp_SK_Series_28-26_1000Kv_/_240W

 

Na stanie posiadam silnik SK2822-1200 może da rade?

 

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7703&Product_Name=TGY_AerodriveXp_SK_Series_28-22_1200Kv_/_150W

 

 

i do nich mam regulator 25A

Planuje włożyć pakiet Rhino 3S 1050mAh-100g miał byś 1350mAh ze względu na wagę zrezygnowałem.

 

Chciałbym również zastosować któryś z nich w YAK 54 też z cyber fly.

 

Ale wpadka :oops: ...już poprawione

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Jakby koledzy ruszyli 4 litery i choćby przejrzeli kilka ostatnich wątków, to by natknęli sie na taki cytacik:

i zamiast tak drogiego silnika nie lepiej TAKI* na którym lata praktycznie CAŁA czołówka ESA.

Ale wiem, twardziele piszą, a nie czytają. :evil:

 

W ramach lekcji domowej sprawdźcie kto to jest "miszczu"

 

*http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=11427

Link to comment
Share on other sites

Boże : | Ale wy tu mili jesteście. Nie założyłem nowego wątku, się tu tylko zapytałem a Kojot mi tu od razu z ironią wywala. Dzieki za miłe przywitanie :roll: Wiem kto to jest miszczu, a ten cytat widziałem :| Wiec następnym razem jak kolega Kojot ma pisać coś takiego, to proszę się powstrzymać :) Dziekuje.

Madrian--> Sprawa wygląda tak, że jest to regulator, ktory dostalem w poprzednim modelu, lecz tamten rozbiłem, a niestety nie ma na nim nic napisanego :roll:

Link to comment
Share on other sites

miki950, ale to kojot ma rację.

 

Ale w sumie, nie powinno nas to ruszać, że nie wiemy, co to za regiel. Jeżeli chodzi o pobór prądu jest tak samo jak w Twoim poprzednim silniku - silnik od Miszcza jest OK. Sprawa rozwiązana :P Więc bierz ten:

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=11427

 

a na przyszłość, najpierw staraj si poczytać, a nie od razu pytać, bo często będziesz musiał to pisać :wink:

 

Wiec następnym razem jak kolega Kojot ma pisać coś takiego, to proszę się powstrzymać
Link to comment
Share on other sites

Wiem kto to jest miszczu, a ten cytat widziałem

 

To po co bijesz pianę i zwiększasz entropię? Wiesz co, wiesz gdzie, wiesz za ile i kto poleca.

Wszystko co musisz zrobić to zamówić. Pisać lubisz? Mądrzejszych od "miszczu" w temacie ESA szukasz?

Czy wiesz co to znaczy "pasować do regulatora"? Jak przeczytasz opis swojego poprzedniego silnika i innych to masz komplet odpowiedzi. Po co ci publiczność?

 

Ale przyznałbym dodatkowe punkty za znajomość pojęcia ironii i szybkie jej rozpoznanie. To zanikająca umiejętność.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Odgrzebię trochę temat. Na jakich akumulatorach 3s, 1300mAh w grupie cenowej niska do średnia obecnie najlepiej latać? Tj. które najsłabiej siadają po połowie walki i w miarę trzymają do jej końca? Dla przykładu dzisiaj latałem na Turnigy 25C i wyraźnie siadają przy końcu, latałem również na Fullymax 30C+ seria eXtreme, które nie miały i docelowo nie będą latać w ESA ale zabrałem je na zapas i te trzymają się dużo lepiej przy końcu walki.

(edit) zapomniałem dopisać, że z ESA mam doświadczenie = 9 lotów. Mogę testować akumulatory sam, ale z powodów czasowych i finansowych mogę przetestować tylko kilka ich modeli dlatego pytam Was o zdanie.

Link to comment
Share on other sites

Najlepsze są moim zdaniem Dualsky ale ostatnio sam latam na Rhino bo robiłem zamówienie z Chin i kupiłem je na próbę lecz nie wiem jak jest z ich żywotnością.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.