Skocz do zawartości

Napędy do modeli ESA Air Combat


kojot

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Małe uzupełnienie do waszych opisów silników do ESA. W FW190 zastosowałem silnik BM2410-9Y (1100KV czyli szybszy od BM2410-12Y czy 'wzorcowego' 2828-08). Na pakiecie 3s ze śmigłem 10x6 pobiera 7.5A na pełnym gazie, 3A na pół gazu co wystarczy do spokojnego latania. Dobry ciąg (pionowe wznoszenie) połączony z średnią prędkością. Model będzie prawdopodobnie można zobaczyć w akcji w najbliższy weekend na Celulozy (jeśli dobrze liczę, mamy już 5 myśliwców strzegących naszej przestrzeni powietrznej :) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Na instrukcji z cyber-fly jest jak byk - SC 25mm od krawędzi natarcia.

TO NIEMOŻLIWE, jak powiedziała pewna łyżka

 

Znany programik twierdzi że dla 16% zapasu stateczności SC jest 44mm od krawędzi natarcia!!! Zresztą dla 25mm model jest niewyważalny - pakiet przed śmigłem chyba :mrgreen: Jak to jest u was.....

 

BTW - silnik z RCpro coś jakiś lewy na sugerowanych śmigłach wyciąga 20A. Czyżby sprzedawca pomylił silniki??? :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na instrukcji z cyber-fly jest jak byk - SC 25mm od krawędzi natarcia.

TO NIEMOŻLIWE, jak powiedziała pewna łyżka

 

Błąd jest chyba w większości instrukcji do ESA z cyber-fly, też miałem zalecane 25mm.

W moim FW190 SC mam około 5.5cm od krawędzi natarcia (w 28% cięciwy przy kadłubie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik z RCpro coś jakiś lewy na sugerowanych śmigłach wyciąga 20A. Czyżby sprzedawca pomylił silniki

Sprzedawca pewnie w opisie sugerował się np tym: http://www.himodel.com/electric/HiModel_830KV_Outrunner_Brushless_Motors_Type_CF2822.html ,

ale jest taki sam tylko o większym Kv i ten pewnie chętniej łyknie większe prądy przy dużych śmigłach: http://www.himodel.com/electric/HiModel_1500KV_Outrunner_Brushless_Motors_Type_CF2812.html

 

W sumie jesteś już drugą znaną mi osobą, która ma do tych silników jakieś zastrzeżenia.

Chodzi właśnie o niezgodność osiągów z opisem na stronie sprzedawcy (tam chodziło o eBay).

A jak Tobie wychodzi konkretnie (zasilanie/śmigło/prąd)?

 

PS Wcinam się w watek, bo na dniach skompletuję swoje modele do kombacenia i ciekawi mnie ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładniejsze pomiary wieczorem.

Na silniku jest właściwa nalepka - 2822. Rano w panice uzbrajając model, zacząłem zakładać różne śmigła (reg dynam 18A, pakiet Dualsky 1350 3s). Na śmigłach GWS 10x5HD, APC 9x6, 9x4,7, 8x6 prądy przekraczały 15A (w porywach 20A :ble: ). Dopiero na APC 7x4 prąd zatrzymał się na 10A.

 

Było by szkoda, bo na papierze ten silnik ma doskonałe parametry, a mocowanie jest bardzo wygodne. Chyba kupię silniczek Robbe z rc skorpion.

 

Spadam na lotnisko testować ESA i pakiet 123A :idea:

 

BTW. EPP pomalowane akrylami Model Master wygląda tak sobie :ass:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak... ŚC to pomyłka(co gorsza powielana)... najlepiej jest dać w okolicach 30% cięciwy(w zależności od modelu).

 

A co do malowania to zwykłe spreje samochodowe za 8..10zł z np. Castoramy w 100% wystarczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doman bardzo nie lubi DualSky'ów :ass:

 

Na Celulozy zaczęli latać na WOW-RC :lol: Pakiet 3S 1200mAh 15C kosztuje u Skalenia 88zł. Ponoć całkiem niezłe.

Ja zakupiłem teraz Yutong 2S 1500mAh(tanio jak barszcz) i podobno są dobre(konkretnie ten model), Aimeiz lata na takim już od dość dawna katując prądami do 20A i pakiecik nadal sprawuje się świetnie.

 

Fullymax'y też są niezłe, ale ponoć trzeba trafić. Tak to pakiety Shark'a(na polyquestach i e-tec'ach) - jest jakaś promocja w CSM na nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 8 miesięcy temu...

Teraz dosyć mocno sie zastanawiam nad tym, czy taki zestaw dla początkującego modelarza będzie wystarczająco dobry ? :) (czytaj: nie za szybko, nie za zwrotny:P)

silnik Tower Pro: 2410-09 z 9x4,7 albo 9x3,8

pakiet: jakiś WOW-RC 1300mah 3S

regiel: 18A też jakiś chińczyk

serwa to Hextroniki 9g

Planowany model to ME-109 ;)

Wydaje mi sie że taki model, zwłaszcza że jest z EPP powinien być dosyć dobry na nauke latania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karol

Jesli kupiłeś już ten silnik to na nim lataj ,ale jeśli nie ,to załóż TP 2408-21 .Na takim lata większość zawodników.Ja się uczyłem na takim i nie było tak źle mimo że model był w "spadku" od mojego syna ,a on go już dobrze wymęczył na zawodach ( chyba ze 100 g kleju i parę zdobytych pucharów).Zwłaszcza że Meser potrzebuje prędkości żeby dobrze latać .

Lepszym wyborem na początek jest FW 190,Mig 3 a nawet Ki 61 czy P 40 mimo że te ostatnie wymagają dobrego refleksu.Nie wiem jak latają LAGG i Hurricane.Jesteś młody to nie bój się szybkich modeli.Większa z nimi zabawa.Jednak to ty decydujesz .Jeśli Me 109 Ci się najbardziej podoba, to go rób.

Jeszcze jedna sprawa Jak będziesz montował ESA to sprawdź koniecznie czy statecznik poziomy jest w jednej linii z osią silnika bo wycięcie na statecznik bywa tak duże że możesz go przestawić.Wyważenie ustaw raczej przednie, choć ESA są odporne na zmiany SC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik Tower Pro: 2408-21 z 8x4

pakiet: jakiś WOW-RC 1000mah 3S 20C

regiel: 18A też jakiś chińczyk

serwa to Hextroniki 9g

Model to FW 190

 

Zestaw zamówiony własnie w takiej postaci - mam nadzieje że wszystko będzie cacy, bo chce mieć wreszce jeden, w 100% sprawny i w 100% swój :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.