karlem Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 ...ktory producent fabtrycznie ciagnie napedy gora ? a chyba sie lepiej znaja niz MY domorosli modelarze... A nie widziałeś sp..apranych zestawów? MY jesteśmy praktycy i wiemy lepiej od fabrykantów i kramarzy :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awot Opublikowano 8 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Dziś kupiłem filtr paliwa i zastanawiam się, czy zainstalować go w modelu (pomiędzy zbiornikiem a silnikiem) czy na końcu wężyka do tankowania modelu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sudik Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Pomiędzy zbiornikiem, a silnikiem. Najlepiej jakby przy pompie paliwa był drugi filtr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awot Opublikowano 10 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Dziś odbyły się próby kołowania. Okazało się, że kołowanie po prostej wcale nie jest takie łatwe. Niestety przy okazji wyszły dwie przykre sprawy. Podwozie ze szprych okazało się zbyt delikatne i w trakcie uruchamiania silnika jedna goleń się wygięła. Trzeba będzie zrobić solidniejsze podwozie. Druga przykra niespodzianka to waga modelu. W stanie gotowym do lotu wyszło 2700g. Obawiam się, że OS MAX 15 nie da sobie z tym rady. Przyczyną nadwagi może być to, że w l konstrukcji kadłuba zamiast listewek 5x3 mm użyliśmy 5x5. To spowodowało konieczność dociążenia przodu kadłuba zbędnym balastem o masie 500g. Teraz czeka nas wykonanie mocniejszego podwozia o oczekiwanie na dobrą pogodę żeby pojechać do Torunia na lotnisko i spróbować poderwać model do lotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadek041 Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Z tym silnikiem os 15 będzie raczej ciężko go poderwać przy tej masie ja bym tu dał raczej OS 46 LA lub coś tego typu o pojemności 7,5 cm3. Wicherek to górnopłat więc może i poleci, ale bardzo topornie będzie latał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 W stanie gotowym do lotu wyszło 2700g. Obawiam się, że OS MAX 15 nie da sobie z tym rady. No to o 0,7kg za dużo. MAX 15 raczej sobie nie poradzi, a 26 powinien już dać radę. Oczywiście zakładając, że będziesz nim latał tak, jak się lata Wicherkiem. W przeciwnym razie conajmniej 46. Ale wygląda ładnie :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 Żal modelu aby próbować go ulatniać na OS MAX 15,a mówiłem aby wziąść GMS 4ccm lub OS 25LA... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awot Opublikowano 11 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 Mądry Polak po szkodzie :twisted: Za słabo przeanalizowałem teoretycznie budowę tego modelu. Na mocniejszy silnik na razie brak kasy, mimo wszystko spróbujemy więc jak mały silniczek poradzi sobie z ciżkawym modelem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 Przy bezwietrznej pogodzie jeszcze możne się udać wzbić w powietrze, ale gdy pojawi się wiatr a wraz z nim dodatkowe siły działające na model (opory) to możne się zrobić sromotnie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 Obawiam się,że może potem nie być do czego wkładać mocniejszego silnika :mrgreen: JA bym się chętnie zamienił-czwórka za 15LA,ale nie już,bo obecnie jeszcze trenerkiem latam i potrzebuje go na pokazy.Jakby co to w czerwcu bede miał wolnego GMS 25 ABC i chętnie go oddam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.