Marek:D Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 ormatka balsy 2mm waży ok. 80gNie wiem czy ten model ma być aż taki mocny, czy idą rzeczywiście kosztami... 70g to waży konkretna deska standardowa 2,5mm, ja przy swojej budowie oklejam wszystko balsą 2mm ale ważącą średnio 24g... Kurczę, czyżby rzeczywiście Czesi odwalali taką hałturną masówkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 28 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 radek872 dobrze, że studzisz moje zapędy, bo niestety to jest prawda, tak więc szybko trzeba się przeprosić z opcją lepszych serw, tyle, że rozważę jeszcze zakup analogowych Hitec-ów i Savoxów, ale o ile sobie dobrze przypominam to są oszczędności rzędu 50zł na serwie, na kierunku i tak musi zostać bardzo mocne serwo, a pewnie ostatecznie wylądują w modelu 7985MG i 7950 lub 7955. Zaniepokojony wagą formatek balsy 2mm poważyłem wszystko i wyszło że 5128g ważą wszystkie elementy do sklejenia, bez kół i owiewek, których nie kupiłem. Poniżej zestawienie Elementy/Waga [g] Ster wysokości/52 Ster kierunku/32 Firewall sklejka twarda 4mm/178 Wręgi kadłuba tył/74 Żebra statecznik wysokości/32 Żebra skrzydła jednej połówki/180 Żebra skrzydła jednej połówki/180 Kadłub, poszycie styro-balsa za kabiną/62 Wręgi i ścianki kadłuba,przód/396 Pochwy rury łączącej skrzydła 3 szt/72 Wzmocnienia i półki serw skrzydła/34 Elementy dźwigaru skrzydła na 1 skrzydło/32 Elementy dźwigaru skrzydła na 1 skrzydło/34 Statecznik kierunku/24 Żebra kabiny/22 Pochwy łącznika SW/14 Mocowania kabinki/26 Rura łącząca skrzydło/256 Kabinka Carbon/80 Podwozie/284 Osłona silnika/214 Żebra lotek 2 kpl/28 Wzmocnienia skrzydeł, półki serw, kieszenie pochw/36 Galanteria w woreczku/152 Rura łącząca steru wysokości/44 Kółko ogonowe zestaw/48 Dźwigary tylne skrzydeł 2 szt/56 Ściany-podłużnice kadłuba/400 Komplet formatek balsy/1810 Listewki/276 Razem /5128 Do tego kleje /200g Poszycie, bez malowania lekkie folie oracover easycoat 2,5m2/175g Kółka i osłony na kółka/180g Całość /5683g Przy decyzji o zakupie modelu pytałem się ile waży pusty oklejony model, i usłyszałem, że 5100-5200g ARC, tutaj lekko wyjdzie 500g więcej - coś jest nie tak. http://rapidshare.com/files/356981943/0569-m.jpg.html zdjęcie formatek na wadze Ponieważ w paczce z formatkami balsy praktycznie 90% to balsa 2mm na poszycie, to można przyjąć, że gdybym dostał porządną balsę poszyciową to ważyłaby nie 1810g a 1000g. Dobrej jakości lekka balsa to 120kg/m?, co daje 28g na formatkę o zawyżonej grubości 2,2mm (jaką przyjąłem) i długości 1070mm, a nie 1000mm jakie mam. Moje formatki mają średnią wagę ok. 65-75g, czyli można lekko przyjąć, że dobra balsa będzie o połowę lżejsza i paczka z pokryciową balsą powinna ważyć właśnie ok. 900-1000g. Generalnie trochę się tego nazbierało, na chwilę obecną odnoszę wrażenie, że OrionModels potraktowało mnie jak na odczepnego i dostałem takie gówno, nie wspominając o połamanych elementach pólkach serw z balsy z sękami (ale te będą wzmocnione z obu stron, tak, że powinny wytrzymać. Generalnie wyślę im zapytanie co oni na to i jak mnie oleją, to ich obsmaruje na RC Groups i Flying Giants, a najlepiej jakby mi ktoś pomógł w niemieckim to na niemieckim forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryki_rc Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Ostatnio są spore problemy z balsą, pewnie robię z tego co mają i stąd taki efekt... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Widać ,że to nie tylko bolączka naszego rynku. Z balsa krucho wszędzie. Ja też kryję Ravena tym co nie poszło na Ultimata , bo w sklepach jeszcze większe "cegłówki". :oops: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 28 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Ostatnio są spore problemy z balsą, pewnie robię z tego co mają i stąd taki efekt... To niech powiedzą, że nie ma balsy, albo sprzedadzą kit bez tej balsy, albo podniosą cenę i sprzedadzą z dobrą balsę. Teraz mam 35 formatek balsy z którą nie wiem co zrobić (może ktoś chce je kupić?) a zapłaciłem i pewnie cenę dobrej balsy i muszę jeszcze raz wydać ze 300zł na nową balsę. Nie wyślę jej z powrotem, bo przesyłka będzie droższa niż ta balsa (ten shit wart jest ze 150zł). Takie podejście naraża mnie na dodatkowe koszty lub sprzedawcę na te koszty. Tym bardziej, że widać było, że przesyłka wysyłana jest daleko i jest droga. Takie podejście jest nieodpowiedzialne i niepoważne. Kolejna rzecz to to, że mam podejrzenia, że pęknięte wręgi (pokazane na początku) nie pękły w transporcie, tylko przy odklejaniu elementów z frezarki, wnioskuję to z tego, że w jednej wyłamanej części brakuje 2 wyłamanych kawałków (ok. 6x15mm), a przetrząsnąłem wszystko - wniosek nie pękły w paczce. Może się nakręcam i coraz mniej przychylnie podchodzę do OrionModel, ale im bardziej rozpakowuję przesyłkę tym bardziej jestem zawiedziony. Z Artexu, jak kupowałem kit Extrima czy Wilgi to wszystko było perfect. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 28 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Statystyka balsy jest okrutna, 3szt<30g, 5szt <40g, 12szt <50g, 11szt <60g, 2szt <70g, 2szt <80g, wszystkie 35 waży 1680g (wcześniej troche przesadziłem ze średnia wagą formatek na poziomie 65g) , a przy lekkiej balsie 120kg/m? mogło by to ważyć 900g, czyli 780g mniej. Po co kupować owiewki, kabinę, podwozie węglowe za 300zł ekstra i zaoszczędzić na tym 300g, jak można wydać 150-200zł więcej na lepszą balsę i zaoszczędzić 700-800g. Może trochę za dużo się nad tym użalam, ale wnioski nasuwają się same, lepiej wydać więcej na dobrą balsę niż na wypasione gadżety, no i pewnie ze 20 formatek do dokupienia z lekkiej balsy, te powyżej 45g won. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek:D Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Z balsa krucho wszędzie. Ja przy zakupie balsy w modelemax zadzwoniłem wcześniej czy mają aż taką ilość. Facet powiedział, że ceny tak poszły w górę, bo Chińczycy wykupili plantacje balsy(z których korzystali prawie wszyscy do tej pory) na 15 lat i muszą sprowadzać droższą. Ja szczerze mówiąc nie mam dostępu za bardzo do sklepu modelarskiego, żeby pojechać z wagą i wybrać najlżejsze, ale kupiłem deski w modelemax z serii SPECIAL(najlżejsze). Prosiłem ich też telefonicznie, czy za dopłatą wybraliby jak najlżejsze i facet powiedział, że przy takiej ilości zrobią to za darmo. Nie wiem czy tak rzeczywiście było, ale przy zamówionych (nienajtańszych) 20 deskach 2mm otrzymałem takie deski - 1(19g), 2(21g), 6(23g), 6(24g), 3(25g) i 2(26g). Nawet jak nie przebierali to i tak waga dużo lepsza od Twoich Tomku. Moim zdaniem lepiej troszkę poczekać i kupić balsę lekką. Sam widzisz, że przy takiej powierzchni łącznie waga wychodzi kolosalna. Lepiej od razu zrobić lekko, później będziesz sobie pluć w brodę, że lepiej było przepłacić a mieć model kilogram lżejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 28 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Już prawie złożyłem zamówienie w ModelMax na tą balsę, ale wstrzymałem się, chcę wcześniej zadzwonić, czy mają, poza tym stamtąd też chcę serwa ściągnąć i coś czuje, że wyjdą mi zakupy od nich na 2kzł. Jak jeszcze podałeś wagę swoich formatek to chyba wszystkie rzucę w kąt i kupię porządną balsę - to przy tej różnicy wagi to będzie prawie 1000g do przodu i będę miał szansę zrobić model w wadze 4700-4800g pusty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kostek Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 dokonać kolejnych zakupów na HC - wtedy kpl. serw wyjdzie mnie ok. 800-900zł (n.p. 6xHD-DS120MTomku , kupiłem niedawno cztery sztuki.Jedno samo wykonuje w skrajnym położeniu jakieś dziwne ruchy .Teraz się ich trochę boje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Ja miałem jedno jedyne na ogonie w Yaku i w krytycznym momencie wychyliło się na maxa samo . Wcześniej zrobiło mi to raz na ziemi ,ale myślałem , że zrobiłem nieświadomie ruch paluchem w radiu. Od tej pory pożegnałem się z serwami HD. :twisted: Już TP 996r lepsze (9szt. używam cały poprzedni rok i wszystkie są o.k. ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 2 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 Dzięki Kaziu i Tomku za ostrzeżenia, ale już się przeprosiłem z serwami Hitec. Po prostu nie zaszaleję tylko kupię serwa 5645MG, troszkę wolne, ale ja nie jestem zawodnikiem klasy mistrzowskiej, to też obejdę się, bo lepsza opcja 5985MG to już ponad 130zł/serwo więcej, co przy sześciu sztukach daje przynajmniej 800zł różnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 Nie wiem czy tylko u mnie i czy serwa na wysokości dostają bardziej po :ass: ale po jednym sezonie na wysokości HS 5625 złapały luz (latam spokojnie). Natomiast HS5985, które są na lotkach bez jakiegokolwiek zmęczenia, jak z fabryki. Może też dlatego taka różnica w cenie między tymi serwami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 2 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 Nie wiem czy tylko u mnie i czy serwa na wysokości dostają bardziej po :ass: ale po jednym sezonie na wysokości HS 5625 złapały luz (latam spokojnie). Natomiast HS5985, które są na lotkach bez jakiegokolwiek zmęczenia, jak z fabryki. Może też dlatego taka różnica w cenie między tymi serwami. Generalnie zwiększenie obciążenia w sposób wykładniczy skraca trwałość mechanizmów. Ponadto w katalogu Hitec-a doczytałem się ciekawej informacji na temat trwałości przekładni w odniesieniu do tradycyjnych nylonowych przekładnia karbonitowa ma 4-krotnie większą trwałość, stalowa 16-krotnie większą, a tytanowa 48-krotnie większą trwałość. Co ciekawe, wytrzymałość stopów stali jest wyższa niż stopów tytanu (na jednostkę przekroju) a waga stopów tytanu jest niecałe 2 razy mniejsza od stali, tak że nie powinno być takiej dużej różnicy w wytrzymałości przekładni, ale tytan dosyć mocno się utwardza przy odkształceniach i to zapewnia taką wytrzymałość przekładni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 4 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 Właśnie jestem po korespondencji z OrionModels, Lukas powiedział, że nie ma problemu ze zwrotem bezużytecznej balsy i zwróci kasę za co należy się duży plus. Niestety koszty wysyłki zniechęcają do takiej operacji, może przy okazji wyjazdu na wakacje na południe Europy. Generalnie łatwo mnie udobruchać, ale i szybko się nakręcam - ponoć choleryk ze mnie. Lukas też obserwuje to forum, bezbłędnie podał mi link do mojego postu :-). Jakie koła i owiewki do tego modelu, na razie strzeliłem w 100mm pompowane, czy nie za małe? Musze zaakceptować zamówienie w ModeleMax to byłoby miło usłyszeć jeszcze dziś jakieś sugestie. Lotnisko to będzie przykoszona trawka, gdzie Katana moja na 60mm kołach sobie radzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 4 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 Dobre koła robi firma Nona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 4 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 Dobre koła robi firma Nona Ale mi chodzi o rozmiar, poza tym Kavan jest lżejszy od Nony i to zadecydowało o wyborze. ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 4 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 Mowa o Kavanie z plastykowa piasta? Lamia sie niestety przy takiej masie modelu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gewiner Opublikowano 4 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 jezeli jest potrzeba to moge obsmarowac po niemiecku, i sprawi mi to frajde, raz pomoge a dwa niech sie ucza jakosci. na razie jestem poczatkujacym (odkurzonym tez) modelarzem, ale zawsze staram sie pomagac takze gdy zajdzie potrzeba prosze o kontakt a posmaruje troche po niemiecku jak tylko potrafie. pozdrawiam: maciek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 4 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 Kolega lata 2,7m funflayem (a może 3m) i ma Kanvany. A Velox to leciutka maszyna i Tomek chyba nie będzie się uczył na niej lądować , więc siadać będzie jak piórko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisj23 Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 Kavany z plastikową piastą latają u nas w modelach 18 - 20kg i piasta nigdy nie pękła. Należy pilnować ciśnienia w oponie i zwracać uwagę czy owiewka nie trze o koło - bo jedyne uszkodzenie jakie można sobie zafundować to przetarcie opony. Na lotriska trawiastych sprawują się znakomicie - na betonowych, asfaltowych - wiadomo szybciej się scierają. Przy zakupie proponuje wybrac wersję z bieżnikiem - bo jest jeszcze wersja tzw. balon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.