Skocz do zawartości

Dziwny problem z silnikiem.


Drako_27

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dzisiaj troszkę odkurzyłem swojego ULTIMATA i podczas lotu zaczęły dziać się dziwne rzeczy :(

To znaczy po chwili lotu na pełnych obrotach dziwnie coś zazgrzytało, tak jak by coś tarło w silniku i silnik się wyłączył. Po zdjęciu drążka gazu i ponownym podniesieniu obrotów wszystko ok, ale na pełnych obrotach znowu to samo :(

Dodam ,że silnik i regulator jest prawie nówka :( czy ktoś miał z was podobne zdarzenia.

 

Silnik to RAY C3530/10 - Pelikan

Regulator JETI 30A Pro

 

Na ziemi sprawdziłem czy silnik nie ma jakiś luzów albo czy swobodnie się kręci i wszystko ok więc co to może być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

więc tak połączenia sprawdziłem wszystko ok może troszkę ten regulator jest za maly do tego silniczka ale wcześniej nie miałem problemu :( regulator to JETI 30 Pro

 

Dodam że nie mam możliwości sprawdzenia na innym regulatorze bo nie mam większego :( mam jeszcze 2 ale też 30A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko, czy masz Prop-saver?

 

Miałem kiedyś coś podobnego i winne okazało się śmigło, które przy wysokich obrotach "odlatywało" z piasty. Towarzyszyły temu nieprzyjemne dźwięki.

A jeśli śmigło spadało z piasty, mogł o coś zachaczyć i zatrzymać silnik.

Pomogła mocniejsza gumka.

 

Sprawdź czy czasem nie masz czegoś podobnego, ale np. zamiast śmigło spadac z piasty, "ściąga" cały wirnik ze statora. Gdy wirnik wypada z pola, zwalnia, póki znów na nie nie wpadnie. Sprawdź zawleczki i śruby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli puszczą zabezpieczenia, to tak. Gdy wypada z pola, wirnik traci obroty, a magnesy i pęd powietrza mogą go wcisnąć znów na miejsce. Gdy dasz znów pełne obroty śmigło znów może ściągnąć wirnik.

Nie wiem, może zerwał się pierścień zaciskowy, a może śruby puściły.

 

Ja bym silnik rozebrał i uważnie obejrzał, także w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

więc dzisiaj sprawdziłem wszystko jeszcze raz , rozebrałem silnik i nic niepokojącego nie znalazłem , skręcilem wszystko i założyłem troszkę mniejsze śmiglo i na łąkę i o dziwo wylatalem 3 pakiety i wszystko ok więc problem był jednak chyba ze śmigłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale niepokoi mnie jedna rzecz wczesniej dzialalo a nagle takie cuda...

Miałem podobny problem i okazało się, że jedna faza nie ma połączenia. lutowanie konektora wyglądało dobrze ale pod obciążeniem słychać było nie przyjemny zgrzyt i silnik się zatrzymywał.

Okazało się, do każdego konektora wlutowywane są trzy drutu z czego jeden był pęknięty.

Obcięłem całość do równych końcówek i po problemie. Pamiętaj o porządnym odizolowaniu drutu z lakieru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaraz to sprawdzę.

 

Edit: U mnie jest taka sama rezystacja na każdej fazie więc nie przerwał się drucik. Sprawdzałem to również wizualnie.

Sprawdzałeś wizualnie rozlutowując, czy tylko w ten sposób, ze konektor siedzi solidnie? Podobno przy tak mały obwodzie rezystancja jest nie zmierzalna (za mała różnica) powtarzam to za fachowcem, który badał silnik i nic nie wybadał. Taki problem miałem w dwóch różnych silnikach. Spróbuj, lutownica i 10 min roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko że moje zwoje są przykryte górną kopułką i nie wiem jak to zdjąć.

 

Edit: zdjąłem rozlutowuje kable.

Aż tak daleko go nie rozbieraj. Sprawdź tylko dokładanie kable po zdjęciu konektorów. Wtedy masz możliwość sprawdzenia każdej fazy z osobna. Jaki masz silnik?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.