Jump to content

Budując Ki-100-II


jb

Recommended Posts

Witam,

 

Nowy sezon - nowy samolot.Właśnie zacząłem strugać ...Więcej fotek podrzucę później równolegle do postępów w robocie.

 

Dane :

 

Rozpiętość - 1000 mm (może +5%)

długość - 750 mm

silnik - 2,5-3,5

Waga - ok 800gr (2,5), 1010 gr (3,5) oczywiście zakładana

 

Było by fajnie gdyby latacze combatów z silnikami 3,5 napisali kilka mądrych pierdół co jest be a co nie (wyposażenie itp...) :D

 

Na razie nie wygląda to zachęcająco ale zawsze coś...

Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

Tu jest parę porównań podobnych typów Kawasaki.

http://www.vectorsite.net/avhien.html

 

Co do kombatu to wiadomo ki-64 jest najlepszy (chociaż kontrowersyjny - ale skoro ktoś tam kiedyś na nim wygrał jakieś duże zawody to przyschło i do niedawna był to jeden z najbardziej pożądanych modeli wśród nabijaczy punktów (wada- jedno malowanie były przypadki mylenia modeli na zawodach - efekt oczywisty). Generalnie Ki-64 = jedno wielkie naciąganie regulaminu :P (to taka prowokacyjka).

Ki-61 Hien (nie mylić z hieną bo to znaczy podobno 'jaskółka') jest za mały i za nerwowy (efekt trochę jak w Hurricane).

 

Z silnikami 3,5 (mvvs) to problem jest taki że jest ich coraz mniej i coraz trudniej je kupić (nie produkowane).

 

Można by tego ki-100 pocienić w ramach 2cm bo silnik gwiazdowy = wielka japa. Ale wtedy zmniejszyła by się jego inność w stosunku do hieny 1.

Link to comment
Share on other sites

sam myślałem o budowie czegoś podobnego, mam luzem silniki 2,5 i jakąś 3,5 :D

 

co prawda mysłałem o "zero" bo ma możliwoś stosowania dwóch rozpiętości wersja 32 miała 11m pozostałe 12, ale Ki 100 jest ładniusie, plany sam rysowałeś ? a nie podzielił byś się nimi :D :?:

Link to comment
Share on other sites

Można by tego ki-100 pocienić w ramach 2cm bo silnik gwiazdowy = wielka japa

Tak też zrobię ale bez przesady 2 centy to stanowczo za dużo.Według skali 1/12 szerokość kadłuba to ok 76 mm(za osłoną silnika) , u mnie ok 70.Na razie będę trzymać się skali w porównaniu do Ki-84 to kadłub jest zdecydowanie mniejszy i będzie naprawdę ciasno...

 

co prawda mysłałem o "zero" bo ma możliwoś stosowania dwóch rozpiętości wersja 32 miała 11m pozostałe 12, ale Ki 100 jest ładniusie, plany sam rysowałeś ? a nie podzielił byś się nimi :D :?:

Myślałem o zero ale jak dla mnie ma jedną wadę - " to już było " a ki-100 to chyba rzadkość.Co do planów to one jeszcze powstają, co prawda mam już w 95% sprecyzowane główne zarysy ale wręgi i inne pierdoły w trakcie.Ale jak skończę to postaram się coś narysować co będzie można nazwać planami to dam Ci cynk... :wink: Złapałem taki "nagar" na ten samolot że jeśli spełni pokładane w nim nadzieje to pokuszę się o laminatowy kadłub.

 

A że jest ładniusi to wiem :D rzekłbym inaczej - ten samolot wizualnie urywa jajca przy samej :ass: . Dla niewtajemniczonych filmik o czym mowa w tym temacie

http://www.youtube.com/watch?v=LqFQnZ7eP40

Link to comment
Share on other sites

Ale jak skończę to postaram się coś narysować co będzie można nazwać planami to dam Ci cynk...

no to czekam :D

 

co do laminatowego kadłuba to jeśli masz zamiar walczyć tym modelem to chyba jedyna słuszna droga :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam

 

Postęp pracy niestety mizerny ale zawsze coś.Relacja będzie krótka ponieważ technika budowy jest identyczna jak mój poprzedni projekt, więc nie ma co fotografować byle pierdołki.

Oprócz tego co na fotce mam już wycięte skrzydło na profilu naca 2412/10 ,które czeka na oklejenie balsą.

 

Dołączona grafika

 

Co do samego skrzydła to na razie profil taki jak wyżej ewentualnie spica .

Jeśli ma ktoś doświadczenia z ki-61 na tych profilach mógłby napisać jak to śmiga.

Dzisiaj polataliśmy trochę z chłopakami i przy okazji pomierzyłem obroty w moim ASP 15

,ponieważ tymczasowo ki-100 przejmie napęd z ki-84 drogą transplantacji.

 

Więc tak:

Sinik ze śmigłem MA S-2 8x4 na paliwie 20% nitro wykręcał jakieś 16,2k do lotu.Pytanie do weteranów,czy jest to do przyjęcia (po kątem zawodów) czy raczej lipa bo w moim odczuciu trochę :ass: skoro limit to 17k.

Jeszcze mam pytanie o Osę 15 CV ile rpm kręci na śmigle 8x4 po standardowym dotarciu.

Link to comment
Share on other sites

Jak będziesz miał lekki model powiedzmy 800g to będzie ok. Inna sprawa że model będzie stosunkowo wolny, wg moich doświadczeń (Lagg3) prędkość odpowiadająca modelom 4ccm była na śmigle 7x5 przy obrotach 17,8k rpm, ale ciąg był słaby więc manewry raczej marne.

Aha, ja używałem śmigieł APC które trochę trudniej rozpędzić.

 

Co do oesa to dokładnie nie jestem w stanie określić, ja mam tylko mvvsy.

Ale chodzi ładnie tyle powiem, chociaż różnica nie jest warta ceny zwłaszcza tej ostatnio spotykanej.

Link to comment
Share on other sites

Jak będziesz miał lekki model powiedzmy 800g to będzie ok

do lotu czy na sucho?Zakładam że będzie to 850g-900g do lotu więc szału nie będzie.

 

Co do prędkości to rzeczywiście może być kiepsko ale bądźmy dobrej myśli.Ostatnio zmierzyliśmy moje ki-84 na śmigle 7x4 niestety nie wiem ile rpm.Testu podjął się miły pan w ślicznym niebieskim kubraczku i po paru strzałach swoją nowiutką suszarką oznajmił tylko 126 km/h .Coraz częściej mam wrażenie że latam taczką z cegłami... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeśli 900 z paliwem to super. Mi model o rozpiętości 85cm latał mimo masy 1050g bez paliwa. Później miałem wersję 900g bez paliwa i było już elegancko.

 

7x4 to mi się wydaje że za małe, albo małe z dużym skokiem albo duże z małym skokiem.

 

126km/h to całkiem przyzwoicie, co prawda nigdy nie byłem przy tego typu pomiarach ale wydaje mi się że tego typu prędkości są często "używane".

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 5 months later...

Witam, wrzucam kilka fotek

kupiłem te cieńkie serwa z HC widoczne na zdjęciu niestety lipa jedno padło po 30 lotach

Dołączona grafika

spodzik, konkretnie wzmocniony środek skrzydła tkanina 80g

Dołączona grafika

lekka imitacja kabiny

Dołączona grafika

 

przejście skrzydło kadłub wqu....o mnie 2 razy gdy je robiłem i przy oklejaniu folią

Dołączona grafika

 

 

 

 

 

 

insajd

Dołączona grafika

 

pamiątkowe już zdjęcie ze spotkania w Wilczych Laskach, chwila po konfrontacji z niemieckim najeźdźcą....niestety w pewnym momencie ich drogi się skrzyżowały...Japan-śmigło i wręga do wklejenia,Niemcy jak widać

Dołączona grafika

 

Model jest zajeb...y, szybki i zwrotny (2,5ccm),należy raczej do mniejszych.Na 3,5ccm nie testowany lekki ogon wróży problemy z wyważeniem z tym motorem.Prace rozwojowe trwają....więc stay tuned :wink:

Link to comment
Share on other sites

kupiłem te cieńkie serwa z HC widoczne na zdjęciu niestety lipa jedno padło po 30 lotach

Dlatego stosowaliśmy z Piotrkiem TP MG 16.Co prawda stary typ ( z mosiężną ośką) miał lepszy potencjometr ale jest to w tej chwili najszybsze serwo z metalowymi zębami nie licząc drogich serw od heli.

Może też być mniejsze MG 90. Na mistrzostwach świata w finale tylko jeden zawodnik miał inne serwa.

Co do sposobu mocowania.Jak chcesz żeby było ładnie to mocuj tak jak robisz .Też tak zaczynaliśmy ale do lotu przy obecnym regulaminie(ograniczenie obrotów) nie ma to znaczenia .

Dlatego na WASG mocowaliśmy serwa przykręcając do poszycia wzmocnionego w tym miejscu tkaniną 110 .

Łatwo takie serwo szybko ,nawet podczas walki ,wymienić.Poza tym bez lotki też można dobrze walczyć .

Np Piotrek na " dorzynkach" 2009 czy Janek w Chrcynnie 2010\

Na zdjęciach Janek skutecznie broni się przed Piotrkiem

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.