ertman_176 Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 A ja tam bede stał za ASP, kto powiedział że ma być łatwo :wink: No i modelik od Mirka = satysfakcja niemal gwarantowana Obciążenie powierzchni = powierzchnia skrzydła = powierzchnia trapezu jednej połówki x2 Waga modelu = waga modelu :wink: Teraz dzielisz wagę modelu przez powierzchnię i wychodzą ci g/dm2 :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek z Lublina Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Witam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Zgadzam się z ertmanem że 8ccm asp też jest ok.Tym bardziej że są już z tylną regulacją. Jeśli chcesz to zrobię pomiary mojego.Ale jestem pewny że jest bardzo podobny do Diablo czy Future ale o niebo lepiej wykonany.Ja mam go jeszcze nie oklejony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek z Lublina Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=25190 celuj w coś takiego, niedrogi i tej wielkości model z silnikiem 7.5ccm pięknie lata. Model ten jest dostępny w wersji ARF czyli złożony i oklejony , gotowy do montażu wyposażenia RC. Szczegóły na PW lub email mirek-gal@wp.pl. Pozdrawiam. Mirek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Po mojemu to na motorku typu .25 zawisu to se ne da Jeżeli by wyszła masa nie więcej niż 1,2 kg to mogłoby się udać. Ale prawdę mówiąc to już się zgubiłem i nie bardzo wiem o co chodzi autorowi tego wątku. jaaazdek1, masz model (Extra) i pytasz jaki silnik spalinowy zamiast elektrycznego do niego założyć? Jeżeli tak, to uważam to za raczej chybiony pomysł. Może być z tym więcej roboty niż budowa nowego modelu. To stwierdzenie "przecinak" to mam to rozumieć jako pozytyw czy negatyw? To znaczy, że będzie potrzebował dużej prędkości, żeby lecieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Po mojemu to na motorku typu .25 zawisu to se ne da Jeżeli by wyszła masa nie więcej niż 1,2 kg to mogłoby się udać. A wyciśniesz z .25 tak z 1.5-1.6 kg ciągu :?: :idea: bo zawis to jedno a odejście z zawisu to trza ciut :devil: więcej - i jak Panie Havranek ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 A wyciśniesz z .25 tak z 1.5-1.6 kg ciągu Głowy nie dam, ale prawdopodobnie tak. Jak już gadamy od OS MAX'ach to 25FX (0,84KM) powinien dać radę. 25LA (0,6KM) na moje krzywe oko (może kiedyś to zmierzę) daje ok. 1,4 kg ciągu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaaazdek1 Opublikowano 18 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Ale prawdę mówiąc to już się zgubiłem i nie bardzo wiem o co chodzi autorowi tego wątku. jaaazdek1, masz model (Extra) i pytasz jaki silnik spalinowy zamiast elektrycznego do niego założyć? Jeżeli tak, to uważam to za raczej chybiony pomysł. Może być z tym więcej roboty niż budowa nowego modelu. Extrę elektryka posiadam aktualnie. Planuję zrobić od podstaw podobną extrę 330 ale z przeznaczeniem od razu pod spalinkę. Może uda się zrobić do 1,2kg. Spróbuję co mi szkodzi :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaaazdek1 Opublikowano 18 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Głowy nie dam, ale prawdopodobnie tak. Jak już gadamy od OS MAX'ach to 25FX (0,84KM) powinien dać radę. 25LA (0,6KM) na moje krzywe oko (może kiedyś to zmierzę) daje ok. 1,4 kg ciągu. a na jakich śmigłach będzie taki ciąg??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielstol Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Ja już przerobiłem dużo silników ASP na naszej modelarni i wiecej nie kupie :wink: Żeby prawie nowy silnik wypluł po 2 l paliwa gaznik ,a nowy z pudełka nie miał gwintu na głowicy jednak kup os maxa . Mam z czym porównać bo mam 3 :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Głowy nie dam, ale prawdopodobnie tak. Jak już gadamy od OS MAX'ach to 25FX (0,84KM) powinien dać radę. 25LA (0,6KM) na moje krzywe oko (może kiedyś to zmierzę) daje ok. 1,4 kg ciągu. AX nie miałem a z LA to max 1,1-1,2 kg jak dużo nitro i super śmigiełko dobierzesz ... ps. różnica w cenie 25 AX i 46 AX - tylko 18% - wnioski pozostawiam szanownym kolegom ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaaazdek1 Opublikowano 18 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 czy ten silnik : http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=2085 Pojemność: .25 (4,09 cm3) Zakres obr./min.: 3,000 - 18,500 Moc: 0,87 KM (0,65 kW) przy 18,500 obr/min. Waga: 297 g Rekomendowane śmigła: 9 x 5 lub ten: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=10929 Pojemność : .25 cu (4,07 cm3) Moc: 0,85 KM przy 18,000 obr/min. Zakres pracy : 2,400 - 19,000 obr/min. Waga z tłumikiem: 310 g Śmigło modeli sportowych : 9x4 Śmigło dla makiet : 9x5 Śmigło dla modeli wyścigowych : 8x5-6 mogę porównywać w kwestii osiągów a nie trwałości z OS.Max o których pisaliście???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 http://www.osengines.com/engines/airplane.html Tam poczytaj o osiągach motorków bardziej realnych niż te podane przez Ciebie ( te z linków ). Moce są teoretyczne przy 18-19 tys obr ale takich obrotów praktycznie nikt na tych motorkach nie osiąga ... Podtrzymuję - .46 i dodatkowo OS Max - poczytaj kilka poprzednich postów - ASP dobre ale jako 4 takty ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 a na jakich śmigłach będzie taki ciąg??? To na jakim śmigle najlepiej model lata trzeba sprawdzić eksperymentalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaaazdek1 Opublikowano 18 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 http://www.osengines.com/engines/airplane.html Tam poczytaj o osiągach motorków bardziej realnych niż te podane przez Ciebie ( te z linków ). Moce są teoretyczne przy 18-19 tys obr ale takich obrotów praktycznie nikt na tych motorkach nie osiąga ... Podtrzymuję - .46 i dodatkowo OS Max - poczytaj kilka poprzednich postów - ASP dobre ale jako 4 takty ... Niestety nie stać mnie na taki silnik...przynajmniej zarazie. Może przeskalowac model na rozpiętość do 1000mm. Wtedy i waga pójdzie w dół :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Niestety nie stać mnie na taki silnik...przynajmniej zarazie. Może przeskalowac model na rozpiętość do 1000mm. Wtedy i waga pójdzie w dół :wink: Próbuj i napisz jak lata ... Super rozwiązań - takich na talerzu - nie ma i każdy musi przejść to sam ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Ostatnio dobrze się słyszy o GMS silnikach. Wprawdzie nie miałem nigdy takowego więc nic nie wiem na ich temat, ale śledzę opinie o silnikach dość uważnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaaazdek1 Opublikowano 18 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Jeżeli chodzi o GMS-y to myślicie, że dla wagi 1200g ten silnik powinien dać radę? http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=10928 Pojemność : .32 cu (5,24 cm3) Moc: 1,2 KM przy 18,000 obr/min. Zakres pracy : 2,000 - 20,000 obr/min. Waga z tłumikiem: 305 g Śmigło na dotarcie : 8x6 Śmigło modeli sportowych : 9x6 Śmigło dla makiet : 10x5 Śmigło dla modeli wyścigowych : 9x5 Cały komplet jest za przystępną cenę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielstol Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Owszem lepiej GMS niż ASP choć słyszałem że ta sama fabryka :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deem Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 Zdecydowanie namawiałbym do rad Jerzego. Nie bardzo mogę zrozumieć, dlaczego wzbraniacie się przed OS`Em 46LA. Argument, że pojemność jest za duża ma się nijak do powyższych porównań. Głównym czynnikiem jest waga a ta umieszcza silnik w pobliżu klasy ,32. Pomijając już łatwość obsługi trzeba pamiętać, że właśnie z powodu wyższej pojemności (! przy zbliżonej wadze) silnik ma większą wydajność. Zakręcenie śmigłem 12x4 przy 10k obrotów nie jest problemem. Cena ok. 350 zł może nie jest niska, ale to bardziej uniwersalny silnik i posłuży długie lata. Założyłem taki do artexowej katany, dla porównania; rozpiętość 125cm, waga ok.1500g. Lata jak marzenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.