Jump to content

Easy Glider


Recommended Posts

Witajcie koledzy szybownicy ;)

 

Ostatnio widziałem w akcji Easy Glidera - przyznam szczerze strasznie spodobało mi się to jak majestatycznie i cichutko sunął sobie po niebie :) naprawde - czysta przyjemnosc z patrzenia na ten model :)

 

Czy ktos z Was nim lata lub latał? chodzi mi po głowie ze chyba go kupie kiedy tylko odkuje sie finansowo :)

 

Mysle oczywiscie o elektro szybowcu.

Przy okazji chcialbym spytac - jaki najlepiej byloby tam wsadzic silnik (mysle o BL) i smiglo?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 565
  • Created
  • Last Reply
Pogadaj z Anasazim, to maniak Easy Glidera

 

E tam maniak ;)

 

Ghandi:

 

http://nastik.pl/silnik-bezszczotkowy-dualsky-xm2830ca12t-outrunner-p-423.html ja w moim mam taki motor, tylko starszą wersję (XM 400 B). Do tego lipol 3s1700 mAh, śmigło 9x7 (lepsze by było 9x5 ale akurat takie miałem) i regulator 18A. Bez termiki to daje jakieś 30 min latania. Generalnie jak planujesz bezszczotkę to może kup wersje bez Elektro i przerób dziób i mocowanie pakietu pod konkretny motor i pakiet.

Link to comment
Share on other sites

Patrzac po nickach wszystkie znajome :lol2: ,forum bis, :?:

 

Ghandi, Easy Glider jest super,nawet sie nie zastanawiaj,bierz.

A potem to juz normalka,postep chorobowy,czyli ,,musisz'' miec Cularisa :devil:

Anasazi , kiedys napisales piekny post z info o Cularisie,pora i na Ciebie ,zmienic na wiekszego :jupi:

Moze i Motylasty popelni.....

Link to comment
Share on other sites

Guest tom_tom

Cześć,

 

jakiś miesiąc temu oblatywałem Easy Glidera koledze z lotniska.

 

Ten model sam lata, jest stateczny jak choroba, wyleciałem nim na jakieś 300 metrów w termice bez użycia silnika i pieknie sam krążył. Miałem lekkie opory co do zejścia w dół - mówię koledze, że daje ciasną spiralę i spróbuje go nie rozsypać - i skrzydła sie sporo gięły, ale nie było żadnego flatteru czy niepokojących zachowań, co szczerze mówiąc mnie zdziwiło. Potam rozpędziłem model ostro w dół i też spoko - nic a nic mu nie było. Na silniku w górę szedł jak burza (bezszczotka). W żadnym razie nie zachowuje się jak cegła, bije o głowę proste zestawy balsowe kryte folią, jak już to lata raczej jak konstrukcja styro + fornir.

 

Jednym słowem - ten model jest idealny do nauki latania, jak i do spokojnego, niedzielnego relaksu na lotnisku :)

 

Pozdrawiam - Tomek

Link to comment
Share on other sites

Anasazi , kiedys napisales piekny post z info o Cularisie,pora i na Ciebie ,zmienic na wiekszego :jupi:

Moze i Motylasty popelni.....

 

Najpierw musze kupić porządny 4takt do Fun Fly ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam

wczoraj przyszla do mnie paczka ze wszystkimi potrzebnymi akcesoriami do zmontowania easy glidera tylko bez nadajnika. mam kilka pytan zwiazanych z przerobieniem go na bezszczotke:

 

1.nie wiem czy po odcieciu czesci kadluba zostanie mi miejsce na wklejenie koleczkow

 

3da30c3accaa4e55m.jpg

 

2.Jak polaczyc te kable ze soba?(ktory z ktorym)

 

9a04a1c74cdfeeadm.jpg

 

3. Dlaczego kable od serw na skrzydlach sa takie krotkie i co z nimi zrobic?

 

bb7ce85ef4397dd5m.jpg

4. czy antena odbiornika musi wychodzic na zewnatrz z tej rurki ktora idzie na spodzie kadluba?

Link to comment
Share on other sites

Ad.2

Silnik podłacz nastepujaco:

Kabel + podłacz na prezciwko kabla zasilajacego +

Kbebel - podłacz na przeciwako kabla zasilajacego -

srodkowy kabel w reglu podłacz do kabla który zostanie nie podłaczony os ilnika.

Troche to pewnie pomieszałem jak cos nie bedziesz wiedział to pytaj na GG.

Link to comment
Share on other sites

AD1 nie wiem

 

Ad2. łączysz dokładnie tak jak masz ułożone

 

Ad3. Przewody od serw trzeba przedlużyć kabelkiem 3 żyłowym. Do kupienia w nastik.pl

 

Ad4. Lepiej jak wystaje

Link to comment
Share on other sites

Żywica - skleja.

 

Myśle że jednak szkoda czasu na nią.

Lepiej skleić to na uhu por lub polimerowy i pamiętać jak klei się tymi klejami.:

 

smarujesz cieńko obie klejone powierzchnie, potem odczekujesz 15-20minut aż ten kej przeschnie i dopiero wtedy przykładasz do siebie oba klejone elementy. Taką metodą trzyma odrazu na fest

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Nie chcę zakładać nowego tematu więc pozwolicie ze sie dołączę do tego oczywiście chodzi o Easy Glider Electric .

 

W końcu dotarła do mnie paczka z modelem(trochę na nią czekałem :( ) i w związku z tym mam parę pytań technicznych a to ze względu na to ze nie miałem nigdy do czynienia tego typu materiałem jak elapor ,ale nie będę przynudzał przejdę do konkretów.

 

1 . Kwestia montażu otóż po zapoznaniu sie z instrukcja nie bardzo widzę możliwość demontażu skrzydła co stanowczo utrudnia transport ,nie jestem pewny ale jakoś nie wydaje mi sie żeby można było po sklejeniu wszystkiego zdemontować skrzydło do transportu( chyba ze sie mylę i da sie to jakoś zrobić).

 

2 . Jak zamontować silnik 3f model wyposażony jest zapewne jak wiecie w zwykłego szczotkowca z przekładnia ( jaki silnik polecacie ,czy montować go z dołączona przekładnią czy też zastosować napęd bezpośredni .

 

3 . Jedyny zawias jaki jest dołączony do modelu to zawias statecznika pionowego rozumiem że pozostałe zawiasy to te wytłoczone z elaporu czy też stosujecie jakąś inna metodę łączenia sterów .

 

To w zasadzie wszystko z pozostałymi zadaniami montażowymi poradzę sobie bez problemu .

Link to comment
Share on other sites

1. Skrzydła mają specjalny kształt - po wsunięciu w kadłub robi się taki jakby zatrzask.

 

2. Ja silnik 3F zamontowałem poprzez ucięcie trochę dziobu, wklejenie ze sklejki 2mm kółka w formie firewallu i zamocowanie wewnątrz kadluba bezszczotkowego outrunnera.

 

3. Jedyny zawias do ogona, reszta z EPP - wytrzymuje bezproblemowo.

Link to comment
Share on other sites

Tak sie zastanawiam jak wcisnąć to skrzydło powiem szczerze albo sie boję mocno wcisnąć albo zmodyfikowali konstrukcje chyba wkleję zdjęcia :)

 

Krzysztof

 

Jaki dokładnie model silnika zamontowałeś ? i czy zostawiłeś standardowo dołączone do modelu smigło

Link to comment
Share on other sites

1. To skrzydło jest "spinane" na takiego "puzla" - składa się przed każdym lotem. Ja montując EG popełniłem błąd i rurkę węglową wkleiłem do jednej połówki skrzydła - teraz mi go trochę niewygodnie przewozić. Generalnie: układasz w odpowiednim rowku kabelek od serwa i przedłużacz i zaklejasz kanał dźwigara (rurki węglowej) tą "pokrywką". Przed lotem wsuwasz do jednej połówki rurkę węglową i przekładając ją przez otwór w kadłubie zsuwasz do siebie połówki i ściskasz aż się "zapną". Połączenie jest bardzo odporne na niewprawne lądowania :D .

 

2. Ja latam z holu, więc nie mam osobistych doświadczeń, ale na forum Aleksa Zbig pokazywał chyba zdjęcia przeróbki.

 

3. Te zawiasy są dość trwałe. O ile dobrze pamiętam, to miałem trochę kłopot właśnie z tym zawiasem w stateczniku pionowym :D

 

GAN

Link to comment
Share on other sites

No teraz załapałem o co chodzi kurcze całe życie człowiek sie uczy i głupim umiera :lol2: :lol2: :lol2:

 

ale będę upierdliwy jeszcze trochę jaki konkretnie silnik stosujecie wole sie zapytać doświadczonych kolegów niż strzelić durnego gola

Link to comment
Share on other sites

U mnie oryginalny silnik zamieniłem na Dualsky XM400B i śmigło 9x7 składane. Teraz ten silnik ma nowsza wersję : http://nastik.pl/silnik-bezszczotkowy-dualsky-xm2830ca12t-outrunner-p-423.html. Zasilanie to pakiet 3s1700 mAh. Generalnie jest duzo wygodniej i lepiej. Choć trochę latałem na oryginalnym silniku, smigle 9x7 i pakiecie 3s i też dawał radę.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.