JANTAR87 Opublikowano 25 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2012 Panowie, nadejszła wiekopomna kwila.. A mianowicie,rozglądam się za nowym silnikiem. Stare mvvs (jeden czarny, drugi abc) już są trochę zbyt leciwe na combat a reanimować nie wiem czy chcę ani czy warto. Zastanawiam się nad GMS 25 no i dobrymi ale zbyt drogimi dla mnie OSami25ax. Chcąc startować w zawodach będę potrzebować ze 3 silniki. Czytałem już o GMSach i w sumie jestem do nich przekonany (nie bardziej niż do OS). Wiem że, już wszystko zostało napisane ale i tak mam wątpliwości.
andrzej_t Opublikowano 25 Stycznia 2012 Opublikowano 25 Stycznia 2012 Chcąc startować w zawodach będę potrzebować ze 3 silniki.Czwórki do meserka?
Janek Opublikowano 25 Stycznia 2012 Opublikowano 25 Stycznia 2012 Maksimum do Me-109 to 3,5ccm (powierzchnia skrzydeł za mała na 4ccm)
pacek Opublikowano 25 Stycznia 2012 Opublikowano 25 Stycznia 2012 no to masz kłopot zgodnie z regulaminem tak jak pisza poprzednicy, me w wersji wysokościowej 3,5 króciaki 2,5. pkt 3.3 regulaminu Jeśli oryginał samolotu miał rozpiętość co najmniej 12m i model ma rozpiętość co najmniej 1m, model może być napędzany silnikiem max .21 dwusuwowym lub silnikem czterosuwowym max .30. Jeśli oryginał miał rozpiętość co najmniej 12 metrów i powierzchnię skrzydeł co najmniej 25m2, i model ma rozpiętość co najmniej 1m, taki model może być napędzany silnikiem max .25 dwusuwowym. Pozostałe modele używają silników .15. Mogą także używać silników czterosuwowych max .30. Modele samolotów wielosilnikowych mogą używać silników .15, model musi posiadać taką samą liczbę silników jak pierwowzór. Modele odrzutowców jednosilnikowych z napędem tunelowym mogą używać silników .25 Jeśli oryginał miał więcej niż jedno śmigło w różnych miejscach model musi mieć taką samą liczbę śmigieł i silników.[/u]Silniki elektryczne mogą być używane ale z ograniczeniami paragrafu 3.4 E.
JANTAR87 Opublikowano 25 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2012 No tak, niezbyt klarownie się wyraziłem z tymi silnikami (w końcu teraz buduję me 109). Z regulaminem się już zapoznałem i wiem co i jak z silnikami:P Narazie nie skreślam messera ale myślę, że po nim będę budował coś co w oryginale miało powierzchnię skrzydła powyżej 25m2. Iłem latało mi się bardzo dobrze:) Z silników 3,5cm3 najlepszy jest chyba mvvs i nie wiem czy nie jedyny. Btw, z powodu braku materiału do budowy, ta stanęła w miejscu. Jutro wznowię robotę Pozdrawiam!
JANTAR87 Opublikowano 12 Lutego 2012 Autor Opublikowano 12 Lutego 2012 No i gotowe. Czekam aż będzie chociaż -5 stopni to może go wtedy oblatam
pelikan1500 Opublikowano 12 Lutego 2012 Opublikowano 12 Lutego 2012 SUPER ! Ale ze zdjęcia wygląda że będzie GIMNASTYKA z dopasowaniem tłumika bo kadłub nie ma podcięcia na tylny wydech . :wink:
JANTAR87 Opublikowano 12 Lutego 2012 Autor Opublikowano 12 Lutego 2012 Dzięki za to "SUPER!" :wink: Karter obrócę na wydech boczny i tłumik na krótkim silikonowym łączeniu będzie, bo tłumik mam tylko z kolankiem. Aha, jeszcze go nie ważyłem ale być może wyjdzie nieco ponad 1000g, tzn mam nadzieję, że tak będzie Pozdrawiam
pelikan1500 Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 Jeżeli waga nie przekroczy 1200g z paliwem to będzie bardzo dobrze.
JacekO Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 Jak masz przymocowane serwa do skrzydeł?
JANTAR87 Opublikowano 13 Lutego 2012 Autor Opublikowano 13 Lutego 2012 Serwa przyklejone na styk ale nie do lakieru, żeby nie było. Przy którymś wątku przeczytałem, że to może przyspieszyć wymianę w trakcie zawodów ale chyba w następnym modelu będą już wpuszczone w skrzydło. Co do wagi, to dzisiaj go zważę dokładnie i dam znać.
pacek Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 Serwa przyklejone na styk ale nie do lakieru, żeby nie było. to chyba troche przekombinowałeś, żebyś nie stracił serwa przy jakimś tryknięciu. żeby było łatwo demontowalne wystarczy wstawić je pionowo i przykręcić dwoma wkętami do ramki przyklejonej do skrzydła.
JANTAR87 Opublikowano 13 Lutego 2012 Autor Opublikowano 13 Lutego 2012 to chyba troche przekombinowałeś, żebyś nie stracił serwa przy jakimś tryknięciu. (Fuck)tycznie :mrgreen: kombinuje jak koń pod górę następnym razem pójdzie w skrzydło, bo tak jak jest to mi się jednak nie podoba. Waga modelu ok 1260g z paliwem. Będzie trochę mniej jak wsadzę pakiet do odbiornika 800mAh zamiast obecnych 2200mAh
Janek Opublikowano 14 Lutego 2012 Opublikowano 14 Lutego 2012 Jeżeli silnik jest już dotarty (a z wyglądu sprawia takie wrażenie) to przekręcenie cylindra spowoduje że przytrze się jeszcze raz co spowoduje spadek kompresji a za tym osiągów. Jeżeli masz wydech tylny prosty to najprościej wyciąć miejsce na tłumik w kadłubie i oblaminować zamontowany tłumik (wcześniej go okleić taśmą + rozdzielacz) a następnie wzmocnić od środka. Co do tych serw to radziłbym wstawić je w skrzydła (odrysować tak jak są teraz) bo pomijając wygląd jest to ryzykowne rozwiązanie.
JANTAR87 Opublikowano 14 Lutego 2012 Autor Opublikowano 14 Lutego 2012 Znalazłem coś takiego: http://www.topmodelcz.cz/index.php?PHPSESSID=82f4114fcc826b4692d44&desktop_back=eshop&action_back=&id_back=&desktop=eshop&action=zbozi_detail&id=5825 By sprawę rozwiązało:) Chyba, że ktoś ma albo zna kogoś, kto by sprzedał uszkodzony tłumik do 3,5 z całym kolankiem.
Janek Opublikowano 15 Lutego 2012 Opublikowano 15 Lutego 2012 Raczej to by rozwiązało sprawę: http://www.topmodelcz.cz/index.php?PHPSESSID=82f4114fcc826b4692d44&desktop_back=eshop&action_back=&id_back=&desktop=eshop&action=zbozi_detail&id=5818
JANTAR87 Opublikowano 15 Lutego 2012 Autor Opublikowano 15 Lutego 2012 Za dużo wycinania pod tylny wydech,jakoś się to rozwiąże.
Tochy Opublikowano 16 Lutego 2012 Opublikowano 16 Lutego 2012 Za dużo wycinania pod tylny wydech,jakoś się to rozwiąże. Warte zachodu.. tak jak Janek napisał... wytnij, walnij tam laminat, silnik więcej mocy będzie miał...
andrzej_t Opublikowano 16 Lutego 2012 Opublikowano 16 Lutego 2012 Tylko najpierw sprawdź, czy tylny wydech nie będzie kolidował ze zbiornikiem paliwa. Ja musiałem zbiornik przesunąć względem środka wręgi, mimo tego, że był z tych płaskich. Można też delikatnie podgiąć rurę wydechową, aby szła równolegle do skosu kadłuba. Bez tego chce wejść niemal całym obwodem w kadłub, zwłaszcza, że silnik odchylany w prawo, jeszcze bardziej ten efekt powiększa. Niezaprzeczalną jednak zaletą tylnego wydechu jest zwarta konstrukcja napędu oraz niewątpliwy walor estetyczny (nie wystaje szpecąca rura). No i oczywiście praca silnika w takiej konfiguracji wydechu, w jakiej pracował do tej pory. Z oblotem natomiast bym się wstrzymał, aż będzie zdecydowanie cieplej. Uruchomienie i dobre wyregulowanie tego silnika wymaga czasu i cierpliwości. Trudno to robić drżącymi z zimna rękami.
JANTAR87 Opublikowano 17 Lutego 2012 Autor Opublikowano 17 Lutego 2012 Uruchomienie i dobre wyregulowanie tego silnika wymaga czasu i cierpliwości E tam silnik wczoraj paliłem, elegancko jest, idzie od palca czy zimny czy ciepły. Obroty z niskich na wysokie przechodzą momentalnie za otwarciem przepustnicy. Niskie też są ale podwyższone nieco. Gaszenie silnika działa. Wszystko działa, na ziemi, trzeba się przelecieć i wtedy będzie wiadomo jak jest :wink: Tylko najpierw sprawdź, czy tylny wydech nie będzie kolidował ze zbiornikiem paliwa No właśnie będzie, zbiornik mam w kształcie kwadratu, tłumik obok wejdzie ale do połowy będzie i tak wystawał poza obrys. Warte zachodu.. tak jak Janek napisał... wytnij, walnij tam laminat, silnik więcej mocy będzie miał... Więcej mocy z tylnym niż z bocznym wydechem? Jest jakaś różnica?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.