Gość Squa Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Co do klei do polecam klej firmy DRAGON do styropianu i drewna. W czarnej tubce. Do kupienia w marketach budowlanych, wykonczeniowych, sklepach z panelami i dekoracjami. Świetnie klei połączenie depron+balsa, depron+listewki Koszt ok. 4,5 zł
Gość Anonymous Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 czy UHU-PORem można wkleić wzmocnienia w depron? (np. listewki lub pręt węglowy?)Pręt można ale gdy lekko zmatowisz powierzchnię. Jak przetrzesz lekko papierem ściernym to bez problemu będzie się trzymał. Inaczej klej nie za dobrze chwyci się powierzchni śliskiej. Klej polimerowy DRAGON jest zły pod względem: zapach(mało mi to akurat przeszkadza), długie schnięcie oraz jest trudny w obróbce.
vowthyn Opublikowano 21 Lutego 2011 Opublikowano 21 Lutego 2011 Mam pytanie o technikę klejenia klejem polimerowym Dragon. Przy dociskaniu klejonych elementów (np listew) część kleju wypływa pod naciskiem i tworzy coś w rodzaju "spawu" przy krawędzi łączonych elementów. Do tej pory zbierałem ten nadmiar kleju ostrym kartonikiem (mniejsza masa), ale może lepiej pozostawić go dla zapewnienia większej wytrzymałości spoiny a przyrost masy jest pomijalny? Jak Wy robicie?
karambolis8 Opublikowano 22 Lutego 2011 Opublikowano 22 Lutego 2011 Nie żartujmy z takimi pytaniami...
daan Opublikowano 22 Lutego 2011 Opublikowano 22 Lutego 2011 Dokładnie robimy tak jak napisałeś, tam gdzie zbijanie wagi jest uzasadnione , zbieramy ostrym kartonikiem, a w miejscach gdzie klej wypływa, tworząc dodatkową spoinę i jest to uzasadnione zostawiamy tak jak jest. To jest właśnie klejone, tak jak być powinno, w skali siedmiostopniowej dostałbyś najwyższą ocenę czyli osiem(:
vowthyn Opublikowano 22 Lutego 2011 Opublikowano 22 Lutego 2011 To nie był żart. Lepię pierwszy modelik i poważnie się nad tym zastanawiałem. Kwestia ustalenia w jakich elementach modelu grubsza spoina kosztem większej masy "jest uzasadniona" również nie jest dla mnie oczywista. Skoro już wiem, że czasem warto nie zbierać nadmiaru kleju, to chętnie dowiedziałbym się również w jakich elementach modelu warto ten klej pozostawić, a w jakich nie ma to sensu.
daan Opublikowano 23 Lutego 2011 Opublikowano 23 Lutego 2011 Jeśli ma to być naprawdę mocne wypadało by to robić metodą prób i błędów, i nie ma innego sposobu! Są z całą pewnością programy wspomagające te próby, można w pewnych sytuacjach zasymulować konkretne łączenia i spoiny, elementy zamocowań, ochronne powłoki lakiernicze itd, itp. ale i tak wszystkie usterki i wady wychodzą w realu(: i będą wychodzić ponieważ, jak zapewne się domyślasz niektórych sił, warunków, nie jest nikt w stanie określić. Jeśli nie masz zapędów konstruktorskich, to po prostu sprawdzaj to wszystko wyginając, naprężając konstrukcję i sprawdzając czy, spełnia wymagane oczekiwania(: Gruba spoina jest mile widziana przy klejeniu elementów poszarpanych, bądź wyciętych ze zbyt dużymi wpustami, gdzie nie jest traktowana jako klej ale jako estetyczne wykończenie właśnie w formie wypełniacza. Pozdrawiam!
vowthyn Opublikowano 24 Lutego 2011 Opublikowano 24 Lutego 2011 Pięknie dziękuję za konkretne wskazówki. Mam jeszcze jedno pytanie. Czy klejem polimerowym mogę zastąpić Epidian przy wzmacnianiu elementów za pomocą tkaniny szklanej (podlaminowaniu)? Kleję model w małym pokoiku (mieszkanie w bloku) w którym spędzam sporo czasu, więc raczej wykluczam użycie Epidianu bo podobno jest to ustrojstwo okrutnie smrodliwe i niezdrowe. Klej polimerowy jest niemal bezzapachowy więc byłoby fajnie, gdyby dało się go zastosować w tej roli.
Motylasty Opublikowano 24 Lutego 2011 Opublikowano 24 Lutego 2011 Jeśli chcesz tak "wzmacniać" miejsca mocno obciążone to , niestety , ale nie ma to sensu. Użyj żywicy nie baw się w laminat "polimerowy" Jeśli natomiast chcesz tak "laminować" pokrycie modeli to tu masz ciekawy artykuł na ten temat : http://forumrc.alexba.eu/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=10099
vowthyn Opublikowano 24 Lutego 2011 Opublikowano 24 Lutego 2011 W przypadku Toto 1, którego teraz buduję chodziło mi konkretnie o wzmocnienie takim "laminatem" wręgi silnikowej zgodnie z Twoim opisem budowy. Planowałem również górne i dolne wzmocnienie płata wkleić polimerem (ew jakimś distalem lub czymkolwiek co zapewni odpowiednio mocne połączenie, a nie jest tak uciążliwe dla otoczenia, jak Epidian).
kojot Opublikowano 24 Lutego 2011 Opublikowano 24 Lutego 2011 Metodą laminowania małych elementów bez efektów zapachowych jest użycie żywicy 15 lub 30 minut. Przy laminowaniu można użyć dodatkowo rozcieńczalnika Hammerite do rozcieńczania żywicy. To wypróbowany patent naszego kolegi Roberta Gadomskiego.
vowthyn Opublikowano 24 Lutego 2011 Opublikowano 24 Lutego 2011 Super, dzięki za wskazówkę. Dorzucę żywicę do najbliższych zakupów. Czy ta piętnastominutowa różni się jakościowo od trzydziestominutowej, czy różni je tylko czas wiązania? Jeśli to drugie, to wezmę trzydziestkę, zawsze bezpieczniej mieć trochę więcej czasu na poprawki.
lawender Opublikowano 17 Marca 2011 Opublikowano 17 Marca 2011 Do klejenia uzywam 1. UHU- POR [szybkie laczenie] 2. TESA hobbylijm sterk+snel [troche plywa] laczenie depron -balsa 3. ZAP-O foam safe CA z aktywatorem [szybkie lacze] depron - balsa 4. UHU alleslijm flex+ clean [ plywa] do wiekszych powiezchni depron-depron, depron- balsa mimo ze napisane ze nie nadaje sie do PE i PP nie stwierdzilem zmian w powierzchni 5. UHU- extra [srednie lacze] depron-balsa, plexi, metal 6. Polimerowy tranparent [plywa] tylko duze powierzchnie depronowe ale mozna oczywiscie wiecej 7. RECTAVIT 425 [szybkie lacze] tylko i wylacznie plexi szczegolnie to spienione z ktorego robie wregi 8. BISON universalny [plywa] no ten to naprawde prawie wszystko sklei 9. LOCTITE 3430 A+D HYSOL, POXIPOL, BISON KOMBI RAPID i podobne wynalazki Pozdrawiam
DeJot95 Opublikowano 23 Marca 2011 Opublikowano 23 Marca 2011 Może i długo schnie ten polimer DRAGONA ale jest bardzo elastyczny jak już odpowiednio wyschnie. Raz mi się nudziło to w rolce kartonowej od taśmy dwustronnej wlałem polimer, ale wcześniej podłożyłem ten gładki papier od taśmy dwustronnej by się nie przykleiło do podłoża, wracając do lania tego polimera, wlałem go ok. 5mm i odczekałem jakieś 25 godzin. Po ok. 25 godzinach tak gruba warstwa polimera nie wyschła, podniosłem rolkę wraz z jeszcze nie wyschniętym klejem i nadmuchałem, dmuchałem, dmuchałem, dmuchałem i końca nie było a balon się stworzył średnicy 1 metra, ale nie miałem sił dmuchać i przestałem i balon się skleił. Ta lektura może wam uświadomi że ten polimer jest bardzoo elastyczny i może się jeszcze przydać, może np. na zawiasy do lotek/sterów.
lawender Opublikowano 24 Marca 2011 Opublikowano 24 Marca 2011 @ dj- no niezle dales z tym balonem. Trzeba bylo zatkac dziure to mialbys fajna banke polimerowa. A propos- Malbork fajne miasto. Lubie, pracowalem. Mialem dziewczyne
madrian Opublikowano 24 Marca 2011 Opublikowano 24 Marca 2011 Ta lektura może wam uświadomi że ten polimer jest bardzoo elastyczny i może się jeszcze przydać, może np. na zawiasy do lotek/sterów. A lektura forum by koledze uświadomiła, że zawiasy z UHU POR (który też jest polimerem) są znane już od dłuuuższego czasu. :wink: Tak samo jak np,. z silikonu. Są chętnie stosowane w małych modelach, np. halówkach, gdzie zawiasy z taśmy lub stałe, były by za ciężkie.
lawender Opublikowano 24 Marca 2011 Opublikowano 24 Marca 2011 cze Madrian. Podasz namiary na skypa i FB privem? Mam troche pytan
madrian Opublikowano 24 Marca 2011 Opublikowano 24 Marca 2011 Nie bawię się w FB. Pisz na PW. Odpowiem w miarę możliwości.
DeJot95 Opublikowano 24 Marca 2011 Opublikowano 24 Marca 2011 mardian ja jestem tu nowym nowicjuszem, który specjalnie nie lubi czytać, i nie wiem jeszcze tyle co ty PS Malbork jest i fajny i głupi, ma plusy i minusy
razor Opublikowano 10 Października 2011 Autor Opublikowano 10 Października 2011 Czy ktoś używał 3M Scotch-Weld DP460 Czy ten klej epoxy jest znacznie lepszy od innych? słyszałem że używa się go do klejenia np. ram rowerowych.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.