Skocz do zawartości

kleje


razor

Rekomendowane odpowiedzi

Co do klei do polecam klej firmy DRAGON do styropianu i drewna. W czarnej tubce. Do kupienia w marketach budowlanych, wykonczeniowych, sklepach z panelami i dekoracjami. Świetnie klei połączenie depron+balsa, depron+listewki ;) Koszt ok. 4,5 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

czy UHU-PORem można wkleić wzmocnienia w depron? (np. listewki lub pręt węglowy?)

Pręt można ale gdy lekko zmatowisz powierzchnię. Jak przetrzesz lekko papierem ściernym to bez problemu będzie się trzymał. Inaczej klej nie za dobrze chwyci się powierzchni śliskiej.

 

Klej polimerowy DRAGON jest zły pod względem: zapach(mało mi to akurat przeszkadza), długie schnięcie oraz jest trudny w obróbce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Mam pytanie o technikę klejenia klejem polimerowym Dragon. Przy dociskaniu klejonych elementów (np listew) część kleju wypływa pod naciskiem i tworzy coś w rodzaju "spawu" przy krawędzi łączonych elementów. Do tej pory zbierałem ten nadmiar kleju ostrym kartonikiem (mniejsza masa), ale może lepiej pozostawić go dla zapewnienia większej wytrzymałości spoiny a przyrost masy jest pomijalny? Jak Wy robicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie robimy tak jak napisałeś, tam gdzie zbijanie wagi jest uzasadnione , zbieramy ostrym kartonikiem, a w miejscach gdzie klej wypływa, tworząc dodatkową spoinę i jest to uzasadnione zostawiamy tak jak jest. To jest właśnie klejone, tak jak być powinno, w skali siedmiostopniowej dostałbyś najwyższą ocenę czyli osiem(:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie był żart. Lepię pierwszy modelik i poważnie się nad tym zastanawiałem. Kwestia ustalenia w jakich elementach modelu grubsza spoina kosztem większej masy "jest uzasadniona" również nie jest dla mnie oczywista. Skoro już wiem, że czasem warto nie zbierać nadmiaru kleju, to chętnie dowiedziałbym się również w jakich elementach modelu warto ten klej pozostawić, a w jakich nie ma to sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ma to być naprawdę mocne wypadało by to robić metodą prób i błędów, i nie ma innego sposobu! Są z całą pewnością programy wspomagające te próby, można w pewnych sytuacjach zasymulować konkretne łączenia i spoiny, elementy zamocowań, ochronne powłoki lakiernicze itd, itp. ale i tak wszystkie usterki i wady wychodzą w realu(: i będą wychodzić ponieważ, jak zapewne się domyślasz niektórych sił, warunków, nie jest nikt w stanie określić. Jeśli nie masz zapędów konstruktorskich, to po prostu sprawdzaj to wszystko wyginając, naprężając konstrukcję i sprawdzając czy, spełnia wymagane oczekiwania(: Gruba spoina jest mile widziana przy klejeniu elementów poszarpanych, bądź wyciętych ze zbyt dużymi wpustami, gdzie nie jest traktowana jako klej ale jako estetyczne wykończenie właśnie w formie wypełniacza.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięknie dziękuję za konkretne wskazówki. Mam jeszcze jedno pytanie. Czy klejem polimerowym mogę zastąpić Epidian przy wzmacnianiu elementów za pomocą tkaniny szklanej (podlaminowaniu)? Kleję model w małym pokoiku (mieszkanie w bloku) w którym spędzam sporo czasu, więc raczej wykluczam użycie Epidianu bo podobno jest to ustrojstwo okrutnie smrodliwe i niezdrowe. Klej polimerowy jest niemal bezzapachowy więc byłoby fajnie, gdyby dało się go zastosować w tej roli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz tak "wzmacniać" miejsca mocno obciążone to , niestety , ale nie ma to sensu. Użyj żywicy nie baw się w laminat "polimerowy"

Jeśli natomiast chcesz tak "laminować" pokrycie modeli to tu masz ciekawy artykuł na ten temat : http://forumrc.alexba.eu/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=10099

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku Toto 1, którego teraz buduję chodziło mi konkretnie o wzmocnienie takim "laminatem" wręgi silnikowej zgodnie z Twoim opisem budowy. Planowałem również górne i dolne wzmocnienie płata wkleić polimerem (ew jakimś distalem lub czymkolwiek co zapewni odpowiednio mocne połączenie, a nie jest tak uciążliwe dla otoczenia, jak Epidian).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metodą laminowania małych elementów bez efektów zapachowych jest użycie żywicy 15 lub 30 minut. Przy laminowaniu można użyć dodatkowo rozcieńczalnika Hammerite do rozcieńczania żywicy. To wypróbowany patent naszego kolegi Roberta Gadomskiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dzięki za wskazówkę. Dorzucę żywicę do najbliższych zakupów. Czy ta piętnastominutowa różni się jakościowo od trzydziestominutowej, czy różni je tylko czas wiązania? Jeśli to drugie, to wezmę trzydziestkę, zawsze bezpieczniej mieć trochę więcej czasu na poprawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Do klejenia uzywam

1. UHU- POR [szybkie laczenie]

2. TESA hobbylijm sterk+snel [troche plywa] laczenie depron -balsa

3. ZAP-O foam safe CA z aktywatorem [szybkie lacze] depron - balsa

4. UHU alleslijm flex+ clean [ plywa] do wiekszych powiezchni depron-depron, depron- balsa

mimo ze napisane ze nie nadaje sie do PE i PP nie stwierdzilem zmian w powierzchni

5. UHU- extra [srednie lacze] depron-balsa, plexi, metal

6. Polimerowy tranparent [plywa] tylko duze powierzchnie depronowe ale mozna oczywiscie wiecej

7. RECTAVIT 425 [szybkie lacze] tylko i wylacznie plexi szczegolnie to spienione z ktorego robie wregi

8. BISON universalny [plywa] no ten to naprawde prawie wszystko sklei

9. LOCTITE 3430 A+D HYSOL, POXIPOL, BISON KOMBI RAPID i podobne wynalazki

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i długo schnie ten polimer DRAGONA ale jest bardzo elastyczny jak już odpowiednio wyschnie.

Raz mi się nudziło to w rolce kartonowej od taśmy dwustronnej wlałem polimer, ale wcześniej podłożyłem ten gładki papier od taśmy dwustronnej by się nie przykleiło do podłoża, wracając do lania tego polimera, wlałem go ok. 5mm i odczekałem jakieś 25 godzin.

Po ok. 25 godzinach tak gruba warstwa polimera nie wyschła, podniosłem rolkę wraz z jeszcze nie wyschniętym klejem i nadmuchałem, dmuchałem, dmuchałem, dmuchałem i końca nie było a balon się stworzył średnicy 1 metra, ale nie miałem sił dmuchać i przestałem i balon się skleił.

Ta lektura może wam uświadomi że ten polimer jest bardzoo elastyczny i może się jeszcze przydać, może np. na zawiasy do lotek/sterów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta lektura może wam uświadomi że ten polimer jest bardzoo elastyczny i może się jeszcze przydać, może np. na zawiasy do lotek/sterów.

A lektura forum by koledze uświadomiła, że zawiasy z UHU POR (który też jest polimerem) są znane już od dłuuuższego czasu. :wink:

Tak samo jak np,. z silikonu. :P

Są chętnie stosowane w małych modelach, np. halówkach, gdzie zawiasy z taśmy lub stałe, były by za ciężkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.