bzik4 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Mam taki silniczek i kompletnie nie mogę znaleźć informacji na jego temat, a chciałbym go zastosować w 112cm trenerku. Z tego co mi się wdaje to paliwo powinno być bez nitro czyli 80/20 ale jakie śmigło będzie najodpowiedniejsze do takiego silniczka - 8x4? Mile widziane wszelkie informacje EDIT wstawiłem zdjęcia
Danielstol Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Witam.Jest to MVVS Junior 2. Paliwo zalecane to oczywiście 80/20 .Śmigiełka z przedziału 7x4 -8x4 powinny być odpowiednie :wink:
bzik4 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Danielstol, a może powiesz mi jeszcze coś o procedurze regulacji tego silniczka? byłbym zobowiązny
Danielstol Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Wiec tak .Zakręć iglice składu mieszanki do końca i odkręć o około 2,5 -3 obrotów.( Jest to ta mosiężna ). Otwórz przepustnicę do końca ,zatkaj palcem gardziel i przekręć ze 3 -4 razy śmigłem. Domknij przepustnicę na około 1/4 pełnego otwarcia i przekręć energicznie śmiglem.Jeżeli usłyszysz charakterystyczny syk powietrza oznacza to że silnik jest wystarczająco podlany.Więc zakładasz klips na świecę (nawet dwa kabelki i akumulatorek 1,2 V lub baterię R20 ) . Usłyszysz syk świecy. Trzymasz za śmigło i przekręcasz do wyczucia oporu kompresji.(Podgrzanie mieszanki) . Cofasz śmigło i energicznie uderzasz .W taki sposób odpalałem moje MVVSy od palca Tutaj odpalam mojego tym sposobem http://video.google.com/videoplay?docid=8588777603676395417#. Dawno to było
bzik4 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Danielstol, nie chodziło mi o procedurę odpalania, bo z tym daję sobie już radę ale chodzi mi o ustawienie dyszy powietrza biegu jałowego (tak to się chyba nazywa) i jak ustawić obroty iglicą i wychyleniem przepustnicy, tak żeby silnik pracował optymalnie w całym zakresie obrotów :roll:
Danielstol Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Powinna być odkręcona na około 2 obroty ,ale musisz dojść eksperymentalnie :wink: Odpalić i próbować
stratus9 Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 Ostatnio trafił do mnie taki sam silniczek Junior 2 (do remontu). Brakuje tylko tej mosiężnej części (z postów wnioskuję, że to iglica składu paliwa). Wie ktoś skąd ją można wziąć albo czym zastąpić?
Danielstol Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 http://www.modelmaking.pl/ires/oferta/11/92/263/ :wink:
stratus9 Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 Z tego linka widzę, że brakuje mi też rozpylacza. Czym się różni iglica wolnych obrotów od iglicy szybkich obrotów? Zna ktoś parametry tego silnika (pojemność, moc)? Dzięki za pomoc
RomanJ4 Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 Witaj bzik4, tu chyba będzie to co Cię interesuje, niestety po angielsku i czesku, ale za to różne wersje (i diesel i nitro i nitro RC) skład paliwa (też z nitro) , gaźnik RC od MVVS 1,5D, śmigła itp http://www.rojobcn.com/catalogos/mvvsjunior/mvvsjunior1.pdf http://www.rojobcn.com/catalogos/mvvsjunior/mvvsjunior2.pdf http://www.rojobcn.com/catalogos/mvvsjunior/mvvsjunior3.pdf http://www.rojobcn.com/catalogos/mvvsjunior/mvvsjunior4.pdf http://www.rojobcn.com/catalogos/mvvsjunior/mvvsjunior5.pdf Tu też trochę informacji http://fuhur.rcmodell.hu/Muzeum/Muzeum/MVVS_Junior/MVVSJunior.htm (klikać na instrukcję, można zapisać jako obrazek i powiększyć) a na stronie fabrycznej MVVS jest chyba taki sam gaźnik
Danielstol Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 Czym się różni iglica wolnych obrotów od iglicy szybkich obrotów? Jak sam nazwa wskazuje jedna regulujesz wolne obroty druga wysokie :wink:
stratus9 Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 ooooo Tego mi było trzeba do szczęścia! Wielkie dzięki! Teraz mam szansę uruchomić ten silniczek
MASK Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 Powinna być odkręcona na około 2 obroty ,ale musisz dojść eksperymentalnie :wink: Odpalić i próbować W tego typu gaznikach tzw. dyszę wolnych obrotów ustawia się tak aby otworek (dysza) była przysłonięta śrubą regulacyjną do połowy. To jest punkt wyjścia. Mowienie o ile obrotów sruba ma byc odkrecona jest kompletnie bez sensu. Dla ścisłości regulacja odbywa się odwrotnie niż w gaźnikach dwuiglicowych, czyli odkręcanie powoduje zubożenie mieszanki i odwrotnie.
bzik4 Opublikowano 27 Lipca 2010 Autor Opublikowano 27 Lipca 2010 RomanJ4, Super materiały ale niestety mnie się już nie przydadzą, silnik oddałem koledze a co on z nim zrobił trudno mi powiedzieć, choć przewidziany był do małego dwupłatka. A odnośnie ostatniego linka, niezły patent z nabojem CO2 jako tłumikiem :wink:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.