Jump to content

Junior 2


bzik4

Recommended Posts

Mam taki silniczek i kompletnie nie mogę znaleźć informacji na jego temat, a chciałbym go zastosować w 112cm trenerku. Z tego co mi się wdaje to paliwo powinno być bez nitro czyli 80/20 ale jakie śmigło będzie najodpowiedniejsze do takiego silniczka - 8x4? Mile widziane wszelkie informacje :D

 

EDIT

wstawiłem zdjęcia

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

Wiec tak .Zakręć iglice składu mieszanki do końca i odkręć o około 2,5 -3 obrotów.( Jest to ta mosiężna ). Otwórz przepustnicę do końca ,zatkaj palcem gardziel i przekręć ze 3 -4 razy śmigłem. Domknij przepustnicę na około 1/4 pełnego otwarcia i przekręć energicznie śmiglem.Jeżeli usłyszysz charakterystyczny syk powietrza oznacza to że silnik jest wystarczająco podlany.Więc zakładasz klips na świecę (nawet dwa kabelki i akumulatorek 1,2 V lub baterię R20 ) . Usłyszysz syk świecy. Trzymasz za śmigło i przekręcasz do wyczucia oporu kompresji.(Podgrzanie mieszanki) . Cofasz śmigło i energicznie uderzasz .W taki sposób odpalałem moje MVVSy od palca :D Tutaj odpalam mojego tym sposobem http://video.google.com/videoplay?docid=8588777603676395417#. :) Dawno to było :lol:

Link to comment
Share on other sites

Danielstol, nie chodziło mi o procedurę odpalania, bo z tym daję sobie już radę ale chodzi mi o ustawienie dyszy powietrza biegu jałowego (tak to się chyba nazywa) i jak ustawić obroty iglicą i wychyleniem przepustnicy, tak żeby silnik pracował optymalnie w całym zakresie obrotów :roll:
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ostatnio trafił do mnie taki sam silniczek Junior 2 (do remontu). Brakuje tylko tej mosiężnej części (z postów wnioskuję, że to iglica składu paliwa). Wie ktoś skąd ją można wziąć albo czym zastąpić?

Link to comment
Share on other sites

Z tego linka widzę, że brakuje mi też rozpylacza. Czym się różni iglica wolnych obrotów od iglicy szybkich obrotów? Zna ktoś parametry tego silnika (pojemność, moc)?

Dzięki za pomoc

Link to comment
Share on other sites

Witaj bzik4,

tu chyba będzie to co Cię interesuje, niestety po angielsku i czesku, ale za to różne wersje (i diesel i nitro i nitro RC) skład paliwa (też z nitro) , gaźnik RC od MVVS 1,5D, śmigła itp

http://www.rojobcn.com/catalogos/mvvsjunior/mvvsjunior1.pdf

http://www.rojobcn.com/catalogos/mvvsjunior/mvvsjunior2.pdf

http://www.rojobcn.com/catalogos/mvvsjunior/mvvsjunior3.pdf

http://www.rojobcn.com/catalogos/mvvsjunior/mvvsjunior4.pdf

http://www.rojobcn.com/catalogos/mvvsjunior/mvvsjunior5.pdf

Tu też trochę informacji

http://fuhur.rcmodell.hu/Muzeum/Muzeum/MVVS_Junior/MVVSJunior.htm (klikać na instrukcję, można zapisać jako obrazek i powiększyć)

a na stronie fabrycznej MVVS jest chyba taki sam gaźnik

Link to comment
Share on other sites

Powinna być odkręcona na około 2 obroty ,ale musisz dojść eksperymentalnie :wink: Odpalić i próbować :)

W tego typu gaznikach tzw. dyszę wolnych obrotów ustawia się tak aby otworek (dysza) była przysłonięta śrubą regulacyjną do połowy. To jest punkt wyjścia. Mowienie o ile obrotów sruba ma byc odkrecona jest kompletnie bez sensu. Dla ścisłości regulacja odbywa się odwrotnie niż w gaźnikach dwuiglicowych, czyli odkręcanie powoduje zubożenie mieszanki i odwrotnie.
Link to comment
Share on other sites

RomanJ4, Super materiały ale niestety mnie się już nie przydadzą, silnik oddałem koledze a co on z nim zrobił trudno mi powiedzieć, choć przewidziany był do małego dwupłatka. A odnośnie ostatniego linka, niezły patent z nabojem CO2 jako tłumikiem :wink:
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.