Skocz do zawartości

Velox od Oriona, troche mniejszy 2,2m


Rekomendowane odpowiedzi

Modelik na nowy sezon, wlasnie dostalem fotki od Lukasa z Oriona, mam nadzieje ze w tym tygodniu juz pojawi sie u mnie bo wyposazenie juz czeka! Model dostanie jeszcze oczywiscie napisy "Castrol Aviator" i docelowo ma wygladac tak:

 

Dołączona grafika

 

A na razie jest taki:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Wyposażenie jakie bedzie w srodku to:

Neu 1515/2y/6.7HD

CC80HV ICE

2x Hitec 7940 na lotkach

2x 7950 na wysokosci i kierunku

RC zasilane zapewne z jakiegos malego lipolka a silnik to chinskie 12s , najprawdopodobniej pojemnosc w okolicach 3700mah.

Śmigło pewnie coś w okolicach 22-23 cali

Sterowanie JR 2.4

 

Jak tylko dojdzie paczuszka od Oriona to napisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Z czego zasilisz motorek? Li-Fe czy Li-Poli? Malowanie oryginalne, tylko gdyby nie ten płaski kadłub z dołu... Cóż, estetyka względem wagi. I ile zamierzasz wycisnąć mocy z tego silnika?

EDIT

Właśnie zauważyłem, że 12s, ale jakoś tak nie do końca jasno jaki rodzaj aku :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Li-pol. Poczatkowo mialo byc 16s1p a123 ale przy obecnych, niskich cenach chinskich lipoli za bardzo nie oplaca sie wchodzic w a123. Przynajmniej takie jest moje zdanie.

Z silnika mam zamiar pociagnac jak najwiecej :D Wg calculatora umieszczonego na stronie Neua Gneua bedzie to petarda ale ja nie jestem takim optymisa.

 

Dołączona grafika

 

439 oz to ok 12.4 kg, a model mam zamiar zrobic ponizej 6kg.

 

Przetestuje jeszcze zestaw 10s 3300 30C bo takie pakiety mam do Yaka Sraka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alchemique, Ciekawe, jak ten kalkulator z NeuMotors liczy sprawność silnika, chociaż jak pobór prądu na biegu jałowym jest na poziomie 1,1A, to teoretyczna sprawność powinna być taka. Na biegu luzem silnik powinien być lekko ciepły. Do tego sprawność przekładni i w sumie maks. sprawność silnika z przekładnią to 90-92% - bardzo przywozicie, no i waga 628g (silnik)+80g(domek do silnika)=710g , czyli podobnie jak dpbry outrunner, tylko większa elastyczność w doborze napędu, bo mamy jeszcze wybór przełożenia przekładni. Z innej beczki to dobór napędu do teg Veloxa jest dużo łatwiejszy, bo tak naprawdę powinien wystarczyć napęd z F3A z większym śmigłem o mniejszym skoku. Po moich doświadczeniach z silnikiem z HC to chyba słuszna droga, jako że chiński outrunner pozostawiał wiele do życzenia, a tunning silnika też kosztuje i wymagają czasu i wiedzy. No i główne pytanie ile kosztował ten silnik. Ciekawe czyj elektryczny Velox pierwszy wzbije się w powietrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego GNeua kupilem juz jakis czas temu jako uzywany od modelarza z USA. Zapewnial mnie ze jest po paru lotach....;) Ale to by sie dopiero sprawdzilo jakbym rozkrecil przekladnie. Waga pokazuje wage silnika z pokaznym firewallem (sklejka plus wungiel) wiec trzeba bedzie dodac tylko jakies tuleje dystansowe i bedzie latal. Ale moze pokusze sie o zrobienie takiego pro domku z rurek carbonowo-weglowych :D :D

 

Ten model slicznie lata na napedach od f3a, 10s. Np tutaj jest ladny filmik : link do tuby

Jak widac waga bardzo przyzwoita 5600g.

 

Ten moj silnik spokojnie mozna pogonic na 10s i mysle ze mocy bedzie wystarczajaco ale 12s to naped docelowy.

 

U mnie bedzie troche wiecej bo to malowanie swoje wazy, do tego mam np. ciezkie podwozie tylne itd. Ale mam nadzieje ze ponizej 6kg zejdziemy!

Jak na razie to czekam z niecierpliwoscia na pake od Oriona.

 

A który Velox poleci pierwszy? Hmmm pytanie jest proste. Wiekszy.

Moj pierwszy Velox czeka na oblot od 2 lat i sie doczekac nie moze! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Maly Velox chyba poleci jako pierwszy.

Wlasnie dostalem fotki do Grzegorza:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

Wiecej fotek na mojej picasie:

http://picasaweb.google.pl/bartoszek.paw/Velox#

 

 

Oblot planowany na sobote.

Na razie z pakietem 10s 3300, pewnie bedzie troche krotko ale ciekawi mnie jak wyjdzie z moca. Moze wcale nie trzeba bedzie kupowac pakietow 12s?

 

Waga tak jak zakladana, ok 5700- 5800g, z pakietem 12s powinno byc rowniez ponizej 6kg.

Na poczatku mialo byc jedno serwo na wysokosci zrobione na linkach jednak to generuje troche problemow dlatego bedzie 2x 7950 :) W sumie 64kg w modelu 2,2 - overkill?:D

Na kierunek pojdzie jakies 7955tg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pakiety sa przymocowane do plytki. Idea jest taka aby miec zestawy aku + plytka (aku przymocowane na stale do plytki) i wymieniac tylko plytki. Plytka przykrecana jest na pare srubek wiec z wymiana nie bedzie problemu.

 

Obawiam sie ze 10s 3300 wystarczy na krotko ok 5-6minut jednak wszystko wyjdzie w praniu. Sam jestem bardzo ciekawy jak wyjdzie z moca i czy 10s wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tej wadze , latanie modelem, coś pięknego . :D

Zgadzam się w pełni. Ciekaw jestem ile Paweł zaoszczędził na węglowym łożu silnika. Oklejanie super, jestem ciekaw czy to nadruk na folii czy po prostu naklejki. Pawle jakie masz max wychylenia na sterach?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oklejanie super, jestem ciekaw czy to nadruk na folii czy po prostu naklejki. Pawle jakie masz max wychylenia na sterach?

To jest normalna folia ORACOVER po prostu tak pocieta.

 

 

A model zacny :) Jak poleci na 10s to bede musial o takim pomyslec :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam sie ze przy 10s przy tym silniku moze byc maly kibel. Ale wszystko wyjdzie w praniu. Jak go nie przelece to sie nie przekonam :D:D A i tak mam juz upatrzone pakiety 12s 4000 40C z HC wiec luzik bluzik.

 

Folia to oracover pewnie. Ale te kropki na koncowkach skrzydel i statecznikow sa z folii samoprzylepnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.