Skocz do zawartości

Velox od Oriona, troche mniejszy 2,2m


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Gratuluję zmiany mocowania silnika na prawdziwe "lotnicze" z rurek, dziwie się, że tak mało modeli w wersji elektrycznej ma taką przeróbkę. W sumie wystarczy uciąć wszystko przed wręgą podwoziową i dalej już łoże z rurek, ograniczeniem może być krótka maska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję zmiany mocowania silnika na prawdziwe "lotnicze" z rurek, dziwie się, że tak mało modeli w wersji elektrycznej ma taką przeróbkę. W sumie wystarczy uciąć wszystko przed wręgą podwoziową i dalej już łoże z rurek, ograniczeniem może być krótka maska.

Ograniczeniem może być też wyważenie modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też podoba się to węglowe łoże, ciekawe ile zaoszczędza się na wadze przy takiej konstrukcji. Gdybym widział to miesiąc wcześniej to rozważyłbym taką konstrukcję, byłaby szansa oszacować ile zaoszczędzę na wadze, teraz dosyć ciężko to sprawdzić. Chociaż w twoim przypadku takie rozwiązanie jest uzasadnione, te 4 śruby w poprzednim rozwiązaniu to pewnie ze 200g dodatkowej wagi. W moim przypadku, gdzie silnik jest mocowany tylko z jednej strony, przed wręgą, nie byłoby takich oszczędności na wadze.

Ja również myślę, że wystarczy mu poweru na pakiecie 10S, może troszkę większe śmigło, 23'' i powinno wystarczyć, a bezpieczniej dla regulatora. Generalnie jak widzę z wyliczeń na kalkulatorze NeuMotors masz ciąg 439oz, czyli ok. 12,5kG przy śmigle 22x10, tak na oko wygląda, że będziesz miał ponad 10kG ciągu na śmigle 23'', to przy wadze modelu 5600g powinno wystarczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chociaż w twoim przypadku takie rozwiązanie jest uzasadnione, te 4 śruby w poprzednim rozwiązaniu to pewnie ze 200g dodatkowej wagi.

Śruby, jak się domyślam, miały za zadanie jedynie ustalić położenie pierwszej wręgi silnika, by zmianie nie uległ kąt mocowania silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jak ten silnik da 9kg ciągu to przy masie 5,6kg wystarczy do 3D.Chyba nie musi strzelać z zawisu jak depron.Jak popatrzymy na modele klasy 140 najlepszych pilotów np Funtana S Silvestriego czy Su 29S Brugmana to wcale nie mają jakiegoś kosmiczngo zapasu, a waga jest dla nich istotniejsza niż ogromna moc.

 

Przykładem może być Su Gernota Brugmana z silnikiem AXI 5320/18 i pakietem 6S 4000. model waży 4,6kg a ciąg silnika niecałe 8 i to wystarcza do 3D.Przy założeniu, że da 9kg zapas będzie taki jak u Gernota pyk

 

PS a jak będzie mało mocy to sie podpiłuje obudowe żeby manetka sie dalej wychylała :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .

na łożu z rurek Paweł zyskał 270 g w stosunku do tego na śrubach.

Ale zabierając się do budowy tego łoża trzeba przeanalizować wyważenie żeby się nie okazało że trzeba dołożyć z 300gram pod silnik .

Tutaj pomysł był żeby zrobić wysokość na jednym serwie ale po przeanalizowaniu i wyważeniu zostały dwa z tyłu modelu.

Mam u siebie jeszcze jednego elektryka oczywiście przeróbka z benzynki od 3W VORTECFAN w którym muszę przełożyć serwa i zrobić na dwóch i na linkach bo nie da się wyważyć bez dużej ilości ołowiu a pakiety są już wielkie bo 10 s 5000.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze ze dwie takie obsuwy i może ja wcześniej wystartuję swoim modelem :wink: . Też jestem ciekaw wrażeń z lotów tym modelem. Je niestety "trenowałem" komunie rodzinne i jestem niedziele w plecy, bo inaczej kadłub bym miał gotowy i skrzydła by były na tapecie. Pomijam fakt, że swoim Veloxem nie wywinę takiego Torque roll-a w domu - trochę ciasno.

Silnik to chyba nie chodził na pełnym gazie bo zasłony jakoś spokojnie wiszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.