meteor Opublikowano 16 Czerwca 2007 Opublikowano 16 Czerwca 2007 Ten model jest piękny, bardzo mi sie spodobał gdy oglądałem z nim filmik, na którym ważył 553g. do lotu szkoda ze nie mam kasy :? bo bym sobie takiego ufundował
Wieczu Opublikowano 16 Czerwca 2007 Opublikowano 16 Czerwca 2007 Ten model jest piękny, bardzo mi sie spodobał gdy oglądałem z nim filmik, na którym ważył 553g. do lotu szkoda ze nie mam kasy :? bo bym sobie takiego ufundował mozna prosic o link do tego filmu?
meteor Opublikowano 17 Czerwca 2007 Opublikowano 17 Czerwca 2007 http://www.szabatowski.livenet.pl/elektryki/Filmy/EXTRIM.wmv Film by Elektryki_rc
aniol310 Opublikowano 17 Czerwca 2007 Opublikowano 17 Czerwca 2007 tak poczytałem sobie o tym modelu i już go sobie zamówiłem mam jeszcze pytanko czy taki silnik wystarczy do niego http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=22&products_id=178
tomson Opublikowano 24 Czerwca 2007 Opublikowano 24 Czerwca 2007 Ja natomiast mam pytanie czy jest możliwość przerobienia go na spalinę ?? i ewentualnie jaka pojemność ?
Ładziak Opublikowano 26 Czerwca 2007 Opublikowano 26 Czerwca 2007 Mam kupę roboty (z przewagą kupy ), ale znalazłem kilka chwil dla exTRIMA. Oto efekty: Teraz zostało wszystko zmontować w całość i okleić :jupi: Patent z igłą na dozowniku kleju sprawdził się: praca jest precyzyjna, a ja się wreszcie nie przyklejam do wszystkiego naookoło . Obserwująć relacje z budowy innych exTRIMów zastanawiam się, jak dajecie radę wykonać ten model w 2-3 dni... Może wyszedłem z wprawy - to mój pierwszy model budowany po dłuższej przerwie, a do tego pracuję nad nim "z doskoku" w wolnych chwilach - mimo wszystko tak krótki termin budowy byłby dla mnie chyba nierelany :shock: .
tomekr Opublikowano 26 Czerwca 2007 Opublikowano 26 Czerwca 2007 Ja jak przynioslem model do domu o 20 to zakończyłem sklejanie o 2 w nocy, na szczęście była to noc z piątku na sobotę i muszę się pochwalić, że to mój pierwszy model z drewna od ponad 30 lat, poprzednio sklejałem w podstawówce szybowiec jaskółkę na wikol, a nieco później jakiś model na uwięzi z silnikiem samozaplonowym. Gorzej jest z oklejaniem, ale to z braku czasu, a też, że to robię pierwszy raz (kiedyś oklejało się papierem japońskim, naciągało wodą i potem lakierowało cellonem :shock: ).
hubert_tata Opublikowano 26 Czerwca 2007 Opublikowano 26 Czerwca 2007 Ładziak, ale te Twoje elementy konstrukcyjne fajnie wyglądają W tym stanie, albo jeszcze lepiej nie pokryty ale poskładany do kupy, klasyczny model wygląda zawsze imponująco. Aż mnie korci żeby zbudować Extrimka. Tylko ta rozpiętość czasu budowy od kilku godzin do kilku dni mnie niepokoi. No ale na takie dylematy jest tylko jedna rada: muszę się jakoś zorganizować i w końcu zacząć sklejać Do wyposażenia brakuje mi serw. Ponieważ i tak muszę kupić nowe, czy możecie polecić jakieś wybitnie godne uwagi? Czy brać najtańsze jak leci
Tomek Opublikowano 26 Czerwca 2007 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2007 Hubert U mnie latają zwykłe Conrady ale teraz sobie myślę ,że na ogon można by dać ciut większe i szybsze mini TP. Różnicy w wadze naprawdę nie ma, a serwo napędza wysokość w Łosiu i jest o.k. Ładziak. Jak będziesz składał 2 lub 3 to sam się będziesz dziwił na co tyle czasu wcześniej zmarnowałeś. Pewnie na to: " pasuje ,czy nie pasuje i czy już kleić ,czy może coś jeszcze dopasować." A i dobrze by było , aby wszelkie natarcia wyszlifować na okrągło a spływy też nie zostawiać na kwadrat. Widziałem oklejoną Wilgę 2000 :rotfl: Już sam się nie mogę na nią doczekać edit: oklejanie skrzydła tylko jednym rodzajem (nie mylić z kolorem) folii bo wyjdzie śmigło a nie skrzydło . A jeśli już ktoś robi taką kratę jak np. mój Extrim I, to proszę bardzo uważać przy naciąganiu folii. Ja w swoim na końcu kadłuba dołożyłem jeszcze 4 (po 2 na stronę ) otwory ulżeniowe . Niby to nie masa bo 4g ale na nosie to już 16g do przodu Jeśli ktoś lubi naprawdę lekkie konstrukcje = umie nimi latać bez kretów , to z Extrima można trochę wydusić . Jeśli zdążę przed wyjazdem na wakacje to wrzucę fory gdzie można bez dokładania węgla (bo nie każdy ma ) i jakiś zasadniczych zmian zaoszczędzić te 20-30 g. I już na koniec . Producent do oklejania Extrimów poleca jak najlżejsze folie typu Solarfim Light lub podobną.
Ładziak Opublikowano 27 Czerwca 2007 Opublikowano 27 Czerwca 2007 Planuję włożyć do modelu silnik AXi 2808/24 ze śmigłem 9x5 (lub 9x6) i pakietem 3S 1300-1500 mAh. Taki napęd żre max jakieś 20A i daje ok. 1 kg ciągu statycznego - powinno styknąć
Jatza Opublikowano 28 Czerwca 2007 Opublikowano 28 Czerwca 2007 Miałem dokładnie taki napęd przy trenerze 750g. Idzie jak burza - to prawda, ale tylko przez jakieś 6 minut na 1050mAh.
Ładziak Opublikowano 30 Czerwca 2007 Opublikowano 30 Czerwca 2007 Prace nad moim exTRIMkiem posuwają się bardzo powoli, ale udało mi się złożyć model do kupy: Teraz czeka mnie pokrywanie modelu. Chyba nie będę oryginalny i zrobię podobnie, jak na fotce na pudełku
Tomek Opublikowano 7 Lipca 2007 Autor Opublikowano 7 Lipca 2007 Trochę napędziliście mi stracha ,że zrobicie swoje Extrimy II szybciej ode mnie ,ale nie dałem się i swojego Extrima już mam gotowego. :shock: Jak widać wystrój jest surowy ,ale bardziej mi zależało na wadze niż na wyglądzie . Dzięki docięciu kilku dodatkowych ulżeń w końcówce kadłuba mam model nie doważony na ogonie i mogę myśleć jak zamienić oryginalną piastę z śmigłem APC 26g na śmigło GWS 6g. Więc pewnie jeszcze wymienię silnik na taki pod śmigło GWS i znowu urwę kolejne 10g. NA razie waga 573g na gotowo do lotu. (prawie 200g mniej niż Extrim I ) Wymieniając zespół napędowy urwę ok 25g. Mam jeszcze mniejsze kółka (zamiast 19g będą ważyć 10g) Oraz dociąć osie kółek na wymiar (łącznie ok. 2 ,5 cm drutu - też kilka gram) Mam nadzieje zejść do realnej wagi 540-max.550g do lotu
Wieczu Opublikowano 7 Lipca 2007 Opublikowano 7 Lipca 2007 W ktorym sklepie modelarskim internetowym mozna kupic za dobra cene nieprzeplacajac extrima v2 ?? Pozdrawiam PS. Sorry za zasmiecanie tematu
Tomek Opublikowano 7 Lipca 2007 Autor Opublikowano 7 Lipca 2007 Najtaniej to u producenta , no i zawsze jest na stanie http://www.artexint.com.pl/index_pl.html
hubert_tata Opublikowano 8 Lipca 2007 Opublikowano 8 Lipca 2007 Tomek, a możesz jeszcze podać wagę samego modelu; najlepiej nieoklejonego i oklejonego. Jak nie zapisałeś sobie, to już folii nie zdzieraj , ale chciałbym kontrolować wagę, gdy w końcu go wezmę na warsztat.
Tomek Opublikowano 8 Lipca 2007 Autor Opublikowano 8 Lipca 2007 Model nieoklejony , z owiewką silnika ,ale bez kabinki pilota i podwozia = 208g. To samo z folią 226g. Ale ja mam trochę więcej dziur niż w standardzie (frezik zrobił swoje ) no i folia superlight solarfim
tomekr Opublikowano 8 Lipca 2007 Opublikowano 8 Lipca 2007 Szkoda, że nie okleiłem swojego modelu folią superligt, miałbym pewnie ze 30g mniej. troszkę ci zazdroszczę . Ale póki co czekam na pogodę i aż unormuje się PH mojego organizmu po wczorajszo-dzisiejszym rozrzedzaniu krwi i odkażaniu przewodu pokarmowego dobrze znanym wszystkim specyfikiem C2H5OH w sężeniu 40% :mrgreen: .
Tomek Opublikowano 8 Lipca 2007 Autor Opublikowano 8 Lipca 2007 Ja dorzuciłem trochę dziurek o których wcześniej pisałem Te czerwone plamy to dziury na bokach kadłuba ,a te żółte na dole i w środkowej części kadłuba. Dzięki temu mam niedowagę na nosie i mogę pomyśleć o zamianie ciężkiej piasty z śmigłem APC na coś lżejszego. (np .na śmigło GWS) .Ale to nie wiem czy akurat dobry pomysł ,bo na GWS-sie 8x4 nie wyciągnę więcej niż 600g ciągu. :roll: Folia to faktycznie spora waga i użycie najlżejszej możliwej sporo zmienia w wadze modelu. Kółka tez trzeba dobrać najlżejsze ,np takie po 4-5 g max. Osłonę silnika można podciąć pod spodem. Da to dodatkowe chłodzenie silnika i kolejne gramy zdjęte z modelu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.