Skocz do zawartości

EXTRIM v.II -nowy model ze stajni Artex-u.


Tomek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 853
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Mam kupę roboty (z przewagą kupy ;) ), ale znalazłem kilka chwil dla exTRIMA.

 

Oto efekty:

0074098df7b66368.jpg

 

Teraz zostało wszystko zmontować w całość i okleić :jupi:

Patent z igłą na dozowniku kleju sprawdził się: praca jest precyzyjna, a ja się wreszcie nie przyklejam do wszystkiego naookoło :P .

 

Obserwująć relacje z budowy innych exTRIMów zastanawiam się, jak dajecie radę wykonać ten model w 2-3 dni... Może wyszedłem z wprawy - to mój pierwszy model budowany po dłuższej przerwie, a do tego pracuję nad nim "z doskoku" w wolnych chwilach - mimo wszystko tak krótki termin budowy byłby dla mnie chyba nierelany :shock: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak przynioslem model do domu o 20 to zakończyłem sklejanie o 2 w nocy, na szczęście była to noc z piątku na sobotę i muszę się pochwalić, że to mój pierwszy model z drewna od ponad 30 lat, poprzednio sklejałem w podstawówce szybowiec jaskółkę na wikol, a nieco później jakiś model na uwięzi z silnikiem samozaplonowym. Gorzej jest z oklejaniem, ale to z braku czasu, a też, że to robię pierwszy raz (kiedyś oklejało się papierem japońskim, naciągało wodą i potem lakierowało cellonem :shock: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładziak, ale te Twoje elementy konstrukcyjne fajnie wyglądają :D

W tym stanie, albo jeszcze lepiej nie pokryty ale poskładany do kupy, klasyczny model wygląda zawsze imponująco.

Aż mnie korci żeby zbudować Extrimka.

Tylko ta rozpiętość czasu budowy od kilku godzin do kilku dni mnie niepokoi.

 

No ale na takie dylematy jest tylko jedna rada: muszę się jakoś zorganizować i w końcu zacząć sklejać :D

 

Do wyposażenia brakuje mi serw.

Ponieważ i tak muszę kupić nowe, czy możecie polecić jakieś wybitnie godne uwagi?

Czy brać najtańsze jak leci :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hubert

 

U mnie latają zwykłe Conrady ale teraz sobie myślę ,że na ogon można by dać ciut większe i szybsze mini TP.

Różnicy w wadze naprawdę nie ma, a serwo napędza wysokość w Łosiu i jest o.k.

 

Ładziak.

 

Jak będziesz składał 2 lub 3 to sam się będziesz dziwił na co tyle czasu wcześniej zmarnowałeś.

Pewnie na to:

" pasuje ,czy nie pasuje i czy już kleić ,czy może coś jeszcze dopasować." :D

A i dobrze by było , aby wszelkie natarcia wyszlifować na okrągło a spływy też nie zostawiać na kwadrat.

 

Widziałem oklejoną Wilgę 2000 :rotfl:

Już sam się nie mogę na nią doczekać :P:P:P

 

edit:

oklejanie skrzydła tylko jednym rodzajem (nie mylić z kolorem) folii bo wyjdzie śmigło a nie skrzydło . A jeśli już ktoś robi taką kratę jak np. mój Extrim I, to proszę bardzo uważać przy naciąganiu folii.

 

Ja w swoim na końcu kadłuba dołożyłem jeszcze 4 (po 2 na stronę ) otwory ulżeniowe .

Niby to nie masa bo 4g ale na nosie to już 16g do przodu :D

Jeśli ktoś lubi naprawdę lekkie konstrukcje = umie nimi latać bez kretów , to z Extrima można trochę wydusić .

 

Jeśli zdążę przed wyjazdem na wakacje to wrzucę fory gdzie można bez dokładania węgla (bo nie każdy ma ) i jakiś zasadniczych zmian zaoszczędzić te 20-30 g.

 

I już na koniec .

Producent do oklejania Extrimów poleca jak najlżejsze folie typu Solarfim Light lub podobną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę napędziliście mi stracha ,że zrobicie swoje Extrimy II szybciej ode mnie ,ale nie dałem się i swojego Extrima już mam gotowego. :shock: :D

 

extrim1.JPG

 

Jak widać wystrój jest surowy ,ale bardziej mi zależało na wadze niż na wyglądzie .

Dzięki docięciu kilku dodatkowych ulżeń w końcówce kadłuba mam model nie doważony na ogonie i mogę myśleć jak zamienić oryginalną piastę z śmigłem APC 26g na śmigło GWS 6g.

 

Więc pewnie jeszcze wymienię silnik na taki pod śmigło GWS i znowu urwę kolejne 10g.

 

NA razie waga 573g na gotowo do lotu. (prawie 200g mniej niż Extrim I )

Wymieniając zespół napędowy urwę ok 25g.

 

waga.JPG

 

Mam jeszcze mniejsze kółka (zamiast 19g będą ważyć 10g)

Oraz dociąć osie kółek na wymiar (łącznie ok. 2 ,5 cm drutu - też kilka gram)

 

Mam nadzieje zejść do realnej wagi 540-max.550g do lotu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model nieoklejony , z owiewką silnika ,ale bez kabinki pilota i podwozia = 208g.

To samo z folią 226g.

 

Ale ja mam trochę więcej dziur niż w standardzie (frezik zrobił swoje ) no i folia superlight solarfim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że nie okleiłem swojego modelu folią superligt, miałbym pewnie ze 30g mniej. troszkę ci zazdroszczę :P .

Ale póki co czekam na pogodę i aż unormuje się PH mojego organizmu po wczorajszo-dzisiejszym rozrzedzaniu krwi i odkażaniu przewodu pokarmowego dobrze znanym wszystkim specyfikiem C2H5OH w sężeniu 40% :mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dorzuciłem trochę dziurek o których wcześniej pisałem

 

ex1.jpg

 

Te czerwone plamy to dziury na bokach kadłuba ,a te żółte na dole i w środkowej części kadłuba. Dzięki temu mam niedowagę na nosie i mogę pomyśleć o zamianie ciężkiej piasty z śmigłem APC na coś lżejszego. (np .na śmigło GWS) .Ale to nie wiem czy akurat dobry pomysł ,bo na GWS-sie 8x4 nie wyciągnę więcej niż 600g ciągu. :roll:

 

Folia to faktycznie spora waga i użycie najlżejszej możliwej sporo zmienia w wadze modelu.

 

Kółka tez trzeba dobrać najlżejsze ,np takie po 4-5 g max.

 

Osłonę silnika można podciąć pod spodem.

Da to dodatkowe chłodzenie silnika i kolejne gramy zdjęte z modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.