Skocz do zawartości

AXN Floater-Jet - pare pytań


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 144
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Dokładnie obojętnie.

W zeszły weekend oblatywałem znajomemu. SC ustawiłem, za podpowiedzią powyższego kolegi :), na dźwigarze. Miałem pakiet 1500 i po pierwszym locie musiałem pakiet przesunąć jakieś 1,5cm w stronę SC czyli do tyłu.

A i jeszcze jedno w moim przypadku w trzecim starcie po 10s skrzydła się wysunęły z kadłuba. To prawda, że start był ostry silnik na 90% mocy.

W zasadzie nic się nie stało poza tym, że śmigło uderzyło w jedną połówkę i odpadło a w skrzydle mała wyrwa na spływie od uderzenia śmigła.

Wkleiłem magnesy neodymowe i teraz znacznie lepiej.

Opublikowano

U mnie w AXN-ie w trakcie lotu podczas wykonywania beczki na pełnym gazie odkleił się pasek mocujący dźwigar (w tym skrzydle, które było już sklejone po wyjęciu z pudła). Skrzydło podwinęło się do góry pod naporem powietrza i złamało. Model spadł na pole rzepaku z wysokości ok. 50m. Uszkodzenia: złamane skrzydło, kadłub oderwał się od reszty dokładnie pod silnikiem ciągnąc za sobą serwo-druty, uszkodzone zębatki w serwach steru wysokości i statecznika, wyrwany zaczep kabinki. Szczęście w nieszczęściu rzepak zamortyzował w jakimś stopniu upadek i kabinka z zawartością pakietu 2250mAh nie ucierpiała za bardzo. Po sklejeniu modelu zalałem wszystkie "firmowe" połączenia dodatkową porcją CA i model nadal lata.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wracam do męczącego mnie tematu timingu, właśnie zmieniłem silnik na polecany E-max + nowy ESC,

stary zestaw miał problem z wyłączaniem silnika w trakcie lotu, i wszystko wskazuje na felerny silnik (ESC już zmieniałem wcześniej).

Teraz przyszła pora na gruntowne zmiany silnik, ESC i odbiornik.

Wszystko już zrobione, polutowane, przykręcone zostało tylko ustawienie timingu, jaki ma być dla tego silnika? Może Wojtek się wypowie jaki ma ustawiony?

Opublikowano

Zbyszek a nie masz łatwiejszego zestawu pytań? Po AXN-ie miałem ICON'a A5 a po nim jest Blizzard. Poszperam w papierach i sprawdzę czy mam gdzieś zapiski.

 

EDIT

 

No to się znalazło.

Break - ON

Battery type - Li-xx

Cut off type - soft cut

Cut off voltage - Medium

Start mode - Normal

Timing mode - Normal

 

TIMING MODE – Czyli tak zwane podkręcanie(tuning) silnika. W pozycji low silnik nie jest „stuningowany”. Dalsze opcje powodują, że silnik wkręca się na wyższe obroty. Jeśli silnik zaczyna lekko szarpać lub nie może się w ogóle uruchomić, oznacza że ustawienia są za agresywne.

Opublikowano

Dziękuję Ci Wojtku za szybką i wyczerpującą odpowiedź.

Czyli wg mojego ESC będzie timing na low (ma trzy ustawienia, low, medium i high)

Pytam tak namiętnie o te timingi, bo w zależności od instrukcji, którą czytam różnie pisze, raz, że zależy to od rodzaju silnika (jego budowy), raz tak jak Ty piszesz a że nie czuję tego parametru za bardzo wolę zapytać.

Opublikowano

Zbyszku,

tak jak napisałeś - timing zależy od silnika.

U mnie na wysokoobrotowym Ray'u ( 2100kV ) na Low i Medium silnik czasami przerywał i opornie wchodził na wysokie obroty - na High pracuje prawidłowo.

Regulator Emax 40A.

Opublikowano

Jeszcze jedno pytanie, postanowiłem zmienić mocowanie śmigła na piastę samozaciskową ze względu na słabą wytrzymałość gumek (po czasie zaczynają się rozchodzić).

Niestety przez ten zabieg przesuwa się o 15 mm w tył śmigło

Dołączona grafika

Dołączona grafika

czy będzie to miało wpływ na lot?

Opublikowano

Nie będzie miało to większego znaczenia.

Ewentualnie przy dodani gazu na max będziesz miał trochę mniejsze przyduszenie ale to z korzyścią dla lotu.

Opublikowano

Miałeś Wojtku rację, dziś mimo wiatru udało się oblatać AXN'a po zmianach i jest super.

Ponad godzina lotu na pakiecie 1800mAh, ze względu na wiatr dużo latałem na silniku.

Piasta też zdała egzamin, polecam takie rozwiązanie.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam Panowie,mam pytanko do osób które lataja AXN z odbiornikami 35MHz a mianowicie jak mają umiejscowione antenki?

M0oja jest mega długa i mam pytanko czy moge ją przeciągnać przez środek modelu i wyciągnać w ogonie pod sterem wysokosci i zostawić resztę czyli jakieś 20 cm luźno za modelem czy wyjść antenką z kadłuba np pod skrzydełm na spodzie kadłuba i pociągnac ja w strone ogona??

 

 

 

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Przecież oryginalny regulator to 25A, wiec pakiet 15C tak naprawdę mógłby by być, ale lepiej wzięć 20 który na pewno wystarczy jeżeli latasz na oryginalnym wyposażeniu.

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.