Artur z kołobrzegu Posted June 4, 2007 Posted June 4, 2007 Czołem ile ciągu da się wycisnąć z silnika 2,5 cm pojemności . Pytam orientacyjnie wiem że wiele zależy od marki silnika ale załuszmy że silniczek ze "średniej półki"
modelarzkobi Posted June 4, 2007 Posted June 4, 2007 Powiem tak mam model górnopłata na silnik mvvs 2,5 ccm. Model waży ok. 1500g. Na pełnym gwizdku pionowo nie leci tylko zawisa na chwile i spada więc podejrzewam że ma coś ponad 1-1.2 kg ciągu. Ale dokładnie to tego nie mierzyłem więc nie podam dokładnie. Ale dobre i to
Henryk S. Posted June 4, 2007 Posted June 4, 2007 Silniki do modeli prędkich na uwięzi mają obroty ponad 40 tyś.i 2,5KM ,nie pytałem się o ciąg.Rozmawiałem niedawno z kolegą Andrzejem Rachwałem który posiada takie silniki. Andrzej produkuje do nich świece i śmigła a silniki jego koledzy z Charkowa instytutu lotniczego,jest to produkcja kilka sztuk.
modelarzkobi Posted June 4, 2007 Posted June 4, 2007 To juz silniki wyczynowe. A jeśli mowa o silnikach popularnych takich jak mvvs, os, asp to moc wynosi ok. 0,5KM.
japim Posted June 18, 2007 Posted June 18, 2007 MVVS 2.5 na smigle 8x4 ma ciagu ok 0.9 - 1kg (zaleznie od tlumika i paliwa) MVVS 3.5 na smigle 9x4 ma ok 1.2 - 1.3 kg (jw.) Pytanie podstawowe - do czego Ci ta informacja? Jeżeli z ciekawości to ma ok 1kg. Jeżeli do projektu modelu to im lżejszy zrobisz model tym bedzie lepiej. Kombaty 1m i masie ok 0.8kg latają na silniku 2.5cm3 jak rakieta - bez wzgledu na marke silnika: OS, MVVS itd.
Artur z kołobrzegu Posted June 18, 2007 Author Posted June 18, 2007 chodzi mi właśnie o takiego kombata , zamierzam w niedalekiej przyszłości polatać czymś takim . Jak narazie mam za sobą 3 lata tłuczenia szybowców i kilka miesięcy przelatanych na pierwszym elektrooszybowcu , pierwsze loty elektro trenerkiem również mam obcykane za jakieś 2 tygodnie kończe budowe kombata tyle że elektrycznego :jupi: zamierzam niedługo zbudować pierwszy model z napędem spalinowym a potem właśnie coś szybszego
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.