marcelizor Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Psiknij te butki jeszcze bezbarwnym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Marcin psiknę ale wpierw jakoś je wypoleruje ... albo zakupię pastę polerską lekko ścierną albo użyje papieru wodnego 2000 ... tutaj wiem że coś dzwoni ale za bardzo nie wiem gdzie a co do modelu nadal więc zanudzam was dalej Dzisiaj odwiedziłem sklep http://www.marvio-rc.pl/ w Krakowie przy okazji poznałem Pana Wojtka użytkownika naszego forum f-150 ... powiem że bardzo fajny sklep i aż żałuje że nie mieszkam bliżej tego sklepu ... w sumie jak mam jechać do abc rc chyba wybiorę marvio ... po zakup folii na Madmana z pewnością zgłoszę się do marvio osobiście bo będę miał jeszcze okazję gościć w Krakowie w drugim tygodniu września ... jak dla mnie wybór bardzo duży ogólnie miło było poznać kogoś co udziela się na naszym forum i przy okazji fajnie było pogadać a póki co zakupiłem co planowałem czyli żywica epidian 53 i tkanina 57g/m2 ... jutro tzw "d-day" czyli dzień pod znakiem litery "L" ... będziem laminować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Wagowo 1:10, a objętościowo 1:8, ale powinieneś mieć to w instrukcji . Jeśli chcesz odmierzać objętościowo to polecam strzykawki, a jeśli wagowo, to wagę z dokładnością odmierzania 0,1g. Żywicy nie dawaj zbyt dużo, wystarczy, aby tkanina zmieniła kolor na "szklisty". Nie wiem jak Ci to wytłumaczyć pisemnie . Tkanina którą kupiłeś "pochłonie" ok 40g żywicy na m2. Oklej taśmą kopyto, potem je posmaruj jakimś separatorem (np. pastą do butów), następnie nałóż żywicę (ja nakładam małym wałkiem z gąbki), następnie układaj na to tkaninę, na małe zakładki. Przygotuj sobie trójkątne kawałki tkaniny, takie dopasowane do kształtu kopyta. Tkaninę układaj na kopycie warstwami (myślę.że 3 będzie ok). Najlepiej docinać to na twardej powierzchni skalpelem (takim z zaokrąglonym ostrzem). Dociskaj tym samym wałkiem. Jeśli po stwardnieniu żywicy nie będziesz mógł zdjąć maski z kopyta, to po prostu rozetnij maskę na pół dremelkiem lub czymś podobnym... a potem ją sklej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Z pewnością skorzysta ze strzykawki co do proporcji jest w instrukcji ale dziękuje Marcinie ... objętościowo czyli na chłopski rozum na 8 ml żywicy 1 ml utwardzacza ? Co do kopyta to kopyto idzie na straty, pozbędę się go za pomocą nitro ... jest to stryrodur a wystruganie jego zajęło mi jakieś 30 minut ... ogólnie kopyto okleiłem całe taśmą klejącą ale czy jest sens oklejać całe jak i tak kopyto zniknie ? Jak coś to taśmy się pozbędę a okleję tylko kołnierz który będzie się stykał z kadłubem bo tutaj by się przydało żeby maska była gładka od środka ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 No i już po laminowaniu w zasadzie co tu dużo pisać Marcin opisał to bardzo dobrze powyżej ja zacząłem od wykonania podstawki pod maskę dla lepszego komfortu pracy w laminowaniu pomógł mi WojtekSz a co dwie głowy to nie jedna ... ogólnie pierwszy kontakt z żywicą i tkaniną szklaną pozytywny zobaczymy jak to będzie wyglądać jak maska wyschnie a tak wygląda już po laminowaniu położone 3 warstwy tkaniny 57 g/m2, ogólnie laminowanie zajęło nam około 2 godzin spokojnym tempem nigdzie się nie spiesząc więc żywicę rozrabialiśmy po 8 ml ale w sumie na przyszłość to będę rozrabiał tak po 4 ml żeby wykorzystać ja całą zanim zacznie gęstnieć ... ogólnie zużyłem 20 ml żywicy ale tak szacuje że na masce wylądowało tak ponad 10 ml na pierwszy raz jestem zadowolony jak chodzi o pracę z żywicą a teraz czekam na efekt CDN ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Maska ma się dobrze wyciąłem w niej otwór na silnik i odciąłem nadmiar tkaniny a i nawet przyjęła pierwszą warstwę szpachli teraz przyjęła drugą warstwę szpachli i po przeszlifowaniu pójdzie podkład ... styroduru na razie nie usuwałem ze środka ponieważ jak jest jeszcze na miejscu lepiej mi się szlifuje maskę ... równolegle jak schła szpachla na masce zabrałem się owiewkę kabiny ... w tym celu postanowiłem ciut zaoszczędzić na materiale więc zacząłem przerabiać kopyto z Energy troszeczkę ingerencji piłą i kopyto już się mieści w kabince no a potem doklejamy mięsa ... jak wyschnie nóż do tapet pójdzie w ruch CDN ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Pozbyłem się styroduru z maski ... więc czas na przymiarkę do kadłuba ... o dziwo pasuje maska waży 25 g ... metoda na tracony styropian bardzo mi się spodobała ... kopyto wystrugałem w 30 minut potem laminowanie i na drugi dzień maska gotowa Skończyłem również podwozie jest już skręcone na gotowo ... teraz czekam aż przyjdzie mi zestaw końcówek do dremelka a konkretnie tarcze tnące i będę brał się za wycinanie otworów wentylacyjnych a po tym zabiegu to już tylko malowanie pozostaje ... kolor wiadomo czerwony bardzo mi się podobał kołpak ze spirala w me 109 więc postanowiłem zapożyczyć pomysł do Madmana ... a tak to wygląda obecnie ... Podwozie przykręcone a połączenia gwintowe zabezpieczyłem klejem anaerobowym z Technicoll'a idę dłubać przy kopycie owiewki kabiny EDIT ... kopyto wydłubane teraz tylko powiększyć i tłoczenie zaplanowane na wtorek koljeny EDIT ... dzisiaj już was nie zanudzam falą zdjęć ... dzisiaj ostatnie zdjęcie jak dojdą mi tarczę do cięcia do dremelka to tak będą wyglądać otwory wentylacyjne w masce plus jeszcze jakieś wycięcie u dołu maski dla polepszenia przepływu powietrza przy chłodzeniu silnika ... już was dzisiaj nie nudzę miłej niedzieli wszystkim ja idę rozpalać grill CDN ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 (...)i tłoczenie zaplanowane na wtorek Trzymam się planu kopyto odpowiednio zostało powiększone o 10 mm ze stron które będą stykać się z kabiną ułożenie kopyta w butelce tez musi być odpowiednie żeby butelka miała szansę dobrze się obkurczyć na krzywiznach ... przy obkurczaniu najpierw obkurczam spód butelki żeby dobrze na ciągła się na kopycie i przy okazji dobrze docisnęła kopyto do kawałka drzewa ale przy tym trzeba pilnować góry jednocześnie żeby nie zrobiły się zakładki na "pecie" bo potem może być ciężko je wyprostować, ewentualnie powstanie zniekształcenie na owiewce a tu już po bólu i strachu ... czyli rewelacja w obciskaniu no i przymiarka do kadłuba ... przy okazji wietrzenia szafki znalazł się pilot ... ale chyba zmienię mu kolor ubioru P.S. a tak na marginesie niezły monolog mi wychodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Aby monologu nie było to zadam pytanie. Jakie napoje kupujesz, że butelka jest gładka? Co ja się naszukałem w marketach - każda jedna ma jakieś tłoczenia. A jak kadłub Madmana będzie czerwony to estetycznie i kolorystycznie będzie podobny do fotki po prawej stronie Miłej dalszej pracy nad Madmanem życzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Aby monologu nie było to zadam pytanie. Jakie napoje kupujesz, że butelka jest gładka? Co ja się naszukałem w marketach - każda jedna ma jakieś tłoczenia. Nie każda jedna Rafał ... Cola Original z Biedoronki wszelkiej maści ... butelka 2 litrowa nie posiada żadnych wytłoczeń w smaku nawet bardzo w porządku ... w zasadzie Cole pijamy tylko jak jest potrzeba zrobienia owiewki kabiny a tak to rzadko gości w moim domu Jak Madman wyjdzie mi jak to "cudo" na kanapie to mam przewalone u małżonki ... ale pilot by był z niej pierwsza klasa Kurcze coś mi się dzisiaj kurier spóźnia z akcesoriami do dremelka a miałem jeszcze w planie dzisiaj wyciąć w masce otwory i pomalować na właściwy kolor ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Maska pomalowana ... oczywiście przymiarka całości musi być tylko waga zaczyna mnie przerażać ale z drugiej strony przy takiej połaci płata powinno być dobrze ... to co na zdjęciach 723 g ... dojdzie pakiet, regiel serwa, oklejanie, SK, rx, więc do lotu oscyluje w granicy 1200 g a jak będzie faktycznie czas pokarzę a póki co wycięte otwory wentylacyjne w masce no i przymiarka całości bez której oczywiście obejść się nie mogło z mojej strony a póki co zarządzam minimum tygodniową przerwę w relacji więc sobie odpoczniecie od fali zdjęć z budowy mojego Madmana CDN ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elkojote Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Piękna czerwona farba , jaka to gdzie kupileś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 To jest humbrol 220 red ferrari a kupiłem na allegro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elkojote Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Pytałem kiedyś w sklepie z farbami o taki kolor fakt, że szukałem czegoś co podkładów nie zeżre a babka mówi że strażacy szukali już mocno czerwonego i wzięli puszkę białego i dwa fest czerwone pigmenty potem kupili jeszcze dwa pigmenty a potem jeszcze parę i cały czas mieli różowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 10 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2014 Wracam więc może uda mi się skończyć Madmana do końca września ... jutro zamawiam folię a między czasie przyszły naklejki na Madmana no i oczywiście coś już się udało przykleić CDN ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-==PEGAZ==- Opublikowano 10 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2014 A ja tak tylko zapytam... ta owiewka silnika czasem nie jest do góry nogami ? Wiem... na temat gustów się dyskutuje, ale tak tylko pytam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 10 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2014 Starałem się umieścić oś silnika w miarę możliwości w osi skrzydła. Ogólnie czemu tak zrobiłem wystarczy otworzyć temat od pierwszego postu i pooglądać Madmana autora wątku ... ogólnie pierwszego tak budowałem podpatrując Madmana Maćka więc czemu miałbym tego nie skopiować skoro model dobrze latał (choć mój po wyłączeniu silnika przepadał a na silniku latał dobrze, budując tego mierzę kąty zaklinowania i mam skrzydło i poziomy na 0). Przy okazji powiem szczerze że tak mi się podoba choć może to dziwnie faktycznie dziwnie wygląda ale oczywiście masz rację kwestia gustu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon_X Opublikowano 11 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2014 Witam, czy mógłbyś bliżej opisać proces tworzenia owiewki? Interesuje mnie również z czego zrobiłeś kopyto. Jeszcze pytanie odnośnie osłony silnika. Jakiej użyłeś tkaniny szklanej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 12 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2014 Kopyto na maskę jest zrobione z kawałka styroduru, Najpierw odrysowałem kształt maski przykładając kadłub do kawałka sturoduru wręgą silnika. Wycinając przyszłe kopyto oszlifowałem je tak żeby było delikatnie większe (tak ledwo wyczuwalne pod palcem) od wręgi żeby bez problemu potem maska nachodziła na kadłub. Wpierw okleiłem kopyto w miejscu na styku kadłuba taśmą klejącą, żeby uzyskać w tym miejscu w miaręgładki laminat (tutaj starałem się żeby taśma przykleiła się bez żadnych zagnieceń) żeby potem ostre krawędzie nie uszkadzały kadłuba. Potem okleiłem całe kopyto taśmą ale już nie przykuwałem uwagi do zagnieceń na taśmie. Potem jak radził Marcin, przygotować sobie matę do cięcia i skalpel z zaokrąglonym ostrzem (dobrze się tnie tkaninę bo jej nie strzępi) i ja ucinałem paski tak szerokości może 2-3 cm i długości może około 6 cm (mniej więcej na oko) i najpierw oklejałem pierwszą warstwę równolegle do dolnej krawędzi kopyta, drugą warstwę prostopadle i trzecią warstwę znowu równolegle. Do nakładania żywicy użyłem małego pędzelka ale wcześniej skróciłem mu włosie o ponad połowę żeby było dobrze "ubijać" tkaninę na kopycie. Jak kopyto wyschło wy szpachlowałem je szpachlówką samochodową, którą kupiłem za całe 6 PLN i szlifowałem papierem najpierw 150 a później 320 (takie miałem pod ręką), po wy szpachlowaniu pierwszy raz kontrola i w razie czego drugie szpachlowanie. Po szpachlowaniu dopiero wypłukałem styrodur z kopyta nitrem ale dobrze jest wcześniej wyciąć nadmiar styroduru nożem ze środka. U mnie prawie połowa kopyta wyszła że tak powiem bez problemu bo kopyto było oklejone taśma klejącą a końcówkę musiałem potraktować nitro. Potem wycinanie otworów, podkład i kolor właściwy. A tkanina to 57g/m2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Francka Opublikowano 12 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2014 Witam, czy mógłbyś bliżej opisać proces tworzenia owiewki? Interesuje mnie również z czego zrobiłeś kopyto. Jeszcze pytanie odnośnie osłony silnika. Jakiej użyłeś tkaniny szklanej? Powyżej wszystko opisane ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.